Obojsmerné nízkopodlažné električky dodá Škoda Transportation

Dopravný podnik podpísal kontrakt na dodávku 15 obojsmerných električiek Škoda 30T s opciou na ďalších 15 električiek.

Medzinárodnú verejnú súťaž na dodávku obojsmerných nízkopodlažných električiek pre Bratislavu vyhrala spoločnosť Škoda Transportation. Česká Škodovka dodá do Bratislavy 15 obojsmerných 5-článkových električiek Škoda 30T. Nové obojsmerné, plne klimatizované veľkokapacitné električky by mali byť dodané do Bratislavy do 24 mesiacov, pričom prvá električka, na ktorej budú prebiehať typové skúšky bude dodaná do 17 mesiacov. V premávke s cestujúcimi sa tak vozidlá objavia v roku 2015.

Zákazka na 15 električiek v hodnote 39,3 mil. € bude z väčšej časti financovaná prostredníctvom nenávratného finančného príspevku z fondov EÚ. Súčasťou kontraktu je opcia do roku 2017 na dodávku ďalších 15 rovnakých električiek a tiež opcia na poskytovanie údržby električiek na dobu 15 rokov. Na nákup 15 opčných električiek však bude potrebné získať ďalšie financie z EÚ, alebo z rozpočtu mesta.

Električky Škoda 30T budú vychádzať z podobných vozidiel Škoda 26T vyrábaných pre maďarský Miškovec.

Základné technické parametre električiek Škoda 30T:

  • Dĺžka vozidla: 32,5 m
  • Šírka vozidla: 2,5 m
  • Obsaditeľnosť: 242 cestujúcich, z toho 52 miest na sedenie
  • Percento nízkej podlahy: 89 %
  • Počet dverí na každej strane: 5
  • Maximálna prevádzková rýchlosť: 65 km/h
  • Rozchod: 1000 mm
  • Počet podvozkov: 4 (z nich krajné sú plne otočné; 3 podvozky sú trakčné - dva krajné a jeden vnútorný)

Doplnené 5.8.2013: Verejnej súťaže na dodávku obojsmerných električiek sa okrem spoločnosti Škoda Transportation zúčastnili aj výrobcovia CAF zo Španielska, PESA z Poľska a Stadler zo Švajčiarska. Ponuka firmy PESA bola vylúčená z dôvodu nesplnenia podmienok účasti. Ponuka firmy CAF bola zo súťaže vylúčená pre nesplnenie podmienok účasti, predloženie neplatných dokladov a nesplnenie požiadaviek na predmet zákazky. Správa z vyhodnotenia ponúk jednotlivých uchádzačov je zverejnená v Centrálnom registri dokumentov VO.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Už sa teším na tie električky. a vy ?
a čim sa skončil tender v Košiciach?
Teda... To musel byť ale súboj, keď zo štyroch výrobcov zostali len dvaja ?
Reply on: 810zssk #60:
To dúfam, ale zase, ak koncept definovaný je, a nechceme zdvojovať trolej kvôli týmto bastardom, tak ptg bude nad jedným z podvozkov. A ich poloha už definovaná voči článkom je. Takže už moc polôh neostáva. Ideálne pre zachovanie vlastností so staršími vozidlami 2x ptg nad prvými podvozkami. No nič to, hlavne nech tu dačo máme 🙂 Inak, v sekcii Mapy - Mestské dráhy je už zaznačená trať do Petržalky vrátane 3-koľajového obratiska. To už existujú také presné plány na výstavbu? Dvojica koľají, prekríženie, vedenie ako trojkoľajne v jednom smere stáčajúc sa vľavo, poloha nástupných zastávok s menami "Farského" (i keď má ísť o úsek Šafko - Bosákova), A taktiež zastávka "Viedenská" 🙂 Dobrý úmysel či skutočný projekt?
Reply on: fanatikmhd #59:
Ono ta poloha pantografu este urcite nie je definitivna.
Inakj, keď tak som sledoval vzhľad vozidla, napadá mi jedna vec. Ide o obojsmernú električku. Čiže logicky v prípade výluky sa vozy budú otáčať cez kaliforňanov. A jedna taká drobná vec - podľa nákresu má voz mať pantograf nad druhým podvozkom, čiže aj sekciou 2/5. To značí, že je neasymetricky položený voči čelám vozidla (keďže je iba v počte 1ks tak ani nie je jeho dvojča symetricky uložené ako mala trebárs KT8). Nebude sa diať pravidelne problém, že vodiči budú najmä ráno po výjazde a neuvedomení si kde majú ptg proste prelietavať sekcie - kontakty pre výhybky čo spôsobí v prípade plného nasadenia vozidiel aj problémy? predsa len, prvé dvere tiež nie sú najbližšie a v plne loženom stave určite nebude hračka sa prepchať k dverám so železom v ruke. Pamätám časy T6 s jazdou na druhý pantograf, a svete čuduj sa, ak vodič jazdil dlhšie na dačom inom, prelietaval to raz dva. Keď navyše bude ptg ešte v úplne novej polohe než majú vozy doteraz, máme sa myslím na čo tešiť 🙂 obzvlášť pri výlukách 🙂
prijal by som "vymozenosti" ako zvlast dvere pre vodica mimo priestoru cestujucich, ci nie vyklopnu, ale elektricky vysuvnu plosinu pre voziky
Reply on: Ámos #53:
ja nehovorim, ze sa neprihlasil.
Reply on: 810zssk #54:
keby to bol bombardér by som bol rád
Reply on: Marek1978 #52:
A to uz preco? 😛
Reply on: Marek1978 #52:
bombardier sa neprihlasil do obojsmernych, vyhrala Skoda, podla info ktore mam pri jednosmernych je to naopak.
Reply on: Ámos #51:
urcite nie.
Reply on: Božskej Kája #39:
bombardier
Reply on: Kona #47:
No, či to budú také ako má Praha, alebo lepšie ? ?
Reply on: yolis #46:
15 T ForCity

Délka 31 400 mm
Šířka 2 460 mm
Celkový počet cestujících 284
Nízkopodlažnost 100 %
Počet dverí 6
Max. rychlost 60 km/h
Rozchod 1435 mm
Podvozky 4 (100% OTOČNÉ)

Viac info: http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/tramvaj-forcity-praha/
Reply on: yolis #46:
Porovnanie parametrov?
Viete to niekto porovnať so Škoda elektirčkami, ktoré jazdia v Prahe? Lebo ja sa moc nevyznám do tých parametrov.
Reply on: Valec #37:
T3PX - Prdelí Xobě ❓ ?

http://www.youtube.com/watch?v=kDFFaa8TFtY

Ale to by sa dalo urobiť aj v Bratislave, sú to vlastne len dve T3-ky spojené zadkom k sebe. Ale v každom smere jazdy sa dá využiť len jeden vozeň, ten, ktorý je vpredu. Alebo by museli cestujúci do zadného vozňa nastupovať z ľavej strany.
Reply on: Jezo #43:
Nehovoriac o 15 rocnej "zaruke" servisu do najazdeneho poctu km 🙂
Reply on: Andreas.Papak #41:
Ak vezmes do uvahy, ze jedna elektricka ma cca 2x vacsiu kapacitu a cca 3x dlhsiu zivotnost, tak to ako vidis? 😉
Reply on: Andreas.Papak #41:
nie, za prve elina vydrzi 3-krat dlhsie a elektrika je lacnejsia.
Andreas.Papak

Andreas.Papak

Keď si to prepočítam, tak za 1 takúto električku by sa dalo kúpiť cca 4-5 autobusov kvalitných značiek. Neviem ako je to s prevádzkovými nákladmi, ale nie je električka trošku luxus?
Reply on: Božskej Kája #39:
Mne sa vidí, že to bola súťaž na električky, nie na rebrináky.
Božskej Kája

Božskej Kája

A ešte som zvedavý kto vyhrá jednosmerné.... Pragoimex? ☺
Reply on: TeBeCe #31:
Ale na oboch stranách. ?
Reply on: 810zssk #24:
Už sme mali viacero takých výluk, kde nebola celá radiála obsluhovaná len kvôli krátkemu úseku niekde v strede... v takom prípade by mohla existovať aj výluková električková linka, na každej z koľají s jedným vozidlom.

Ale čo tu zbytočne teoretizovať, stačí sa ísť pozrieť do Prahy (KT8), Plzne (T3PX) a v blízkej budúcnosti (až bude mať aj reálne využitie) aj do Olomouca (Vario LF plus/o).
Reply on: Mike #23:
Tak nejako som to myslel.
Andreas.Papak

Andreas.Papak

Reply on: hroch #12:
A Petržalka nebude pre obojsmerné električky ❓
Božskej Kája

Božskej Kája

Držím palce aby sa posledný tender skončil že Škoda 30 T bude jednosmerná lebo zase tolko dielov roznych spravovať v dielni . ?
Reply on: TeBeCe #31:
pretože zjavne najefektívnejšie je ak vozidlo má presne 5 dverí, či už je to autobus alebo električka ľubovoľnej dĺžky ?
Reply on: TeBeCe #31:
no to asi ne neplati sak ked delfina budu odvolavat z funkcie tresknem mu tie dvere o hlavu ?
V pripade elektriciek uz neplati studia o vplyve poctu dveri na kvalitu MHD? 2xT3 ma dveri 6, toto ma pri vacsej dlzke len 5 dveri. ?
Reply on: Kona #29:
... bol by som radšej, ak by sme do Bratislavy dostali funkčné kvalitné produkty a nie predražené nekvalitné atrapy, na ktorých má podiel renomovaný výrobca poľnohospodárskej techniky vlastnený hnusnou práčkou špinavých peňazí ....
Konečne ste sa dočkali. ? Gratulujem. Dúfajme, že nebudú poruchové a budete mať pre ne zmodernizované vozovne a trate. ? Škoda má celkom luxusné a drahé električky (o čom svedčí aj cena zákazky a jednej električky (vyše 2 mil. €). Myslím, že jedno 15T stálo tiež toľko).
Reply on: Rossik #26:
no to je pravda. Ja síce niesom Bratislavčan ale radšej Škoda ako nič. V Brne som sa viezol Anitrou a 13T a podla mňa to bola celkom slušná skúsenosť. Z toho čo som čítal treba teraz hlavne riešiť tú Dúbravku aby to nedopadlo ako so stanicou
Reply on: Rossik #26:
ULFy vraj mali taktiez problemy s podvozkami ako 15T a vraj sa ani pre 1000mm rozchod skonstruovat nedaju (asi taka vyhovorka ako na KT8D5
Reply on: Pilgrim #25:
Chcel som poukazat na to, ze tato skoda nie je zasa nejaka "najsuper" elektricka ako napr. ULF (napisal som ULF pretoze odvsadial pocuvam aky je to najlepsi elektrickovy skvost co ludstvo zatial vyrobilo), ale aspon nieco. Samozrejme viem, ze ULF by ani u nas jazdit ani nemohlo vzhladom na kvalitu trati atd...
Reply on: Rossik #9:
prečo práve ULF? ja osobne som sa Viedenskou ULF neviezol, viezol som sa starou E1 no minule som na youtube videl video s Lineckou električkou Bombardier a Viedenčan tam napísal "naše ULF sú oproti tomuto jedna veľká hanba" (dal som si do prekladača, po nemecky viem len niečo povedať ale nie moc). Je strašne veľa výrobcov električiek, nie len Siemens
Reply on: Mike #23:
Ano, to by bola moznost. Pripadne aj nejaky pendel TrMy - Astro by sa dal spravit co by bolo ekonomickejsie ako tvoj model, ale zas z pohladu cestujucich nie az tak dobre.
Reply on: 810zssk #21:
Alebo by sa napr. zaviedla do Ružinova iba L8 s intervalom 5 min..a nejakým okruhom v centre. To by malo stačiť cca 12 vozidiel plusminus. L3 osobitne a L9 osobitne ako sú...
Dizajnovo to na tej foto nevyzerá zle a ak to bude nejaká kópia 26T detto
Reply on: 810zssk #20:
Zas je pravda, ze pocet vozidiel do vypravy by sa v pripade takejto organizacie znizil, kedze by sa zrusilo zbytocne postavanie vozov na konecnej (kedze na Astronomickej by mohli byt len na rychly obrat) a nahradilo sa to striedacmi.
Reply on: Valec #17:
S 15 vozmi by si to nevyjazdil ani nahodou... ak by ich bolo 30, to uz cez vikend hej, pracovne dni by boli problem... dalo by sa to tak ze L9 by jazdila normalne a 3+8 by sa rozsekli na dobu trvania vyluky.
Reply on: Salomon #18:
Ano, boli. Toto je jeden z nich.
Ja sa chcem len opýtať,neboli náhodou vypísané dva tendre? Ak mi niečo ušlo,tak ma opravte. ?
Inak ten biely pás si viem predstaviť aj na autobuse a trolejbuse,prípadne aj strieborný,ten viac lebo by predstavoval elektrické dráhy.
Reply on: Ámos #15:
Čiže pre cestujúcich by vlastne žiadna výluka ani nebola. Tých 15 určite nájde uplatnenie.
Reply on: hroch #14:
Za podmienok za akych sa obstarava to urcite ma zmysel.
Reply on: hroch #12:
tak napriklad bliziaca sa vyluka v Ruzinove, by nemusela byt, lebo by tam jazdili obojsmerne a otacali sa cez californian.
Reply on: 810zssk #13:
Prepac, ale to je podla mojho nazoru nezmysel, kupovat kvoli pripadnym vylukam obojsmerne vozidla za (predpokladam) viac penazi. Davalo by mi to zmysel, keby niekde boli zastavky na oboch stranach alebo keby sme nemali na konci trati slucky na otacanie, cize keby bolo obojsmerne vozidlo dolezite pre beznu premavku. Ale nie na ucel "co ak niekedy nahodou". Ale mozno tomu proste nerozumiem
Reply on: hroch #12:
Zeby vyluky?
Pekne. Ale ja si stale kladiem otazku, naco budu v Bratislave obojsmerne vozidla. Ale naozaj. ❓
Reply on: Marek1978 #6:
V prípade električiek iba vozovňa.
Reply on: Rossik #9:
Co mate stale vsetci s ULFom? Ja tym chodim tak raz-dva krat mesacne a stale som neprisiel co je na nom take uzasne, okrem teda tej nizkej podlahy ?
Noo, ULF to prave nie je ale vzdy lepsie ako trnom do oka...
marclucpicard

marclucpicard

Pekné, len aby tých 15 rokov vydržali ?
marclucpicard

marclucpicard

Pekné, len aby tých 15 ro(c)kov vydržali ?
Reply on: fanatikmhd #5:
vozovne sa budu rekonstruovat. Bola tu o tom sprava.
Fúúha, takže vozidlo, ktoré nezlikviduje v prvý týždeň veškeré oblúky, MOŽNO má aj prejazdný profil (i keď si na tej Detvianskej moc nefandím), Vodiči opäť potešený s ptg dakde 15m za sebou (výhoda na odberových vexlách 😃 ), a dokonca v počte 15ks! 🙂 Heureka, takže i keď k vyraďovaniu nepríde (keďže vozov moc nazbit nemáme, možno tie Mkové šerble akurát tak) ale heuréka! Dožil som sa... i keď to trvalo. A inak, už sa prestalo s tým krásnym tvrdením, že nemôžeme mať dlhé a viacčlánkové vozidlá kvôli zdvihákom v dielňach? 😃 Sú aj nejaké plány, kde budu deponované? predpokladám že Krasňany, keďže Jurajov dvor bol odjakživa miestom pre dožitie vozidiel (okrem Petržalky) 🙂
Reply on: Valec #3:
ano ?
Teraz neviem, vyhral ten, pre ktorého boli písané podmienky, alebo nie?
je mi z toho na grc
Konečne ☺ Len sa mi nezdá ten rozchod 1000 m. ?