Rozširuje sa počet zastávok na znamenie, menia sa názvy zastávok.
Od 1. júla 2013 sa menia nasledujúce názvy zastávok:
- Cesta na Senec na Shopping Palace - linky 4, 56, 57, 65 a 630
- OD Lamač na Lamač-Staré záhrady - linky 37, 92, 130, N37
Od 1. júla 2013 budú medzi zastávky na znamenie preradené nasledujúce doteraz stále zastávky:
- Čunovo-námestie: linka 91
- Devín: linky 28, 128
- Gerulata: linky 91, 191, 801
- Jarovce: linky 91, 191, 801
- Krče: linka 37
- Kremencová: linky 21, 23
- Majerská: linky 67, 78, 87, 178
- MiÚ Čunovo: linka 91
- MiÚ Záhorská Bystrica: linka 37
- Na hriadkach: linky 28, 128
- Na Revíne: linka 44
- Nám. práce: linky 28, 29, 128
- Novoveská: linky 20, 21, 28
- Park kultúry: linky 28, 29, 30, 31, 39
- Podháj: linky 23, 30, 63, 130
- Pri krematóriu: linka 37
- Rusovská cesta: linky 93, 94
- Sady: linky 91, 191, 801
- Segnáre: linky 30, 130
- Starohájska: linky 68, 96, 196
- TV Markíza: linka 37
- Vodárenské múzeum: linky 28, 29
- Vývojová: linky 91, 191, 801
- Záhorská: linka 37
- ŽST Devínska Nová Ves: linky 20, 28, 92
- ŽST ÚNS: linka 66
Uvedenou zmenou vzniknú ucelené úseky trás niektorých liniek, v ktorých budú všetky zastávky na znamenie (mimo uvedených hraničných zastávok):
- na linke 21 medzi zastávkami Hradištná - Jána Jonáša-VW
- na linke 28 medzi zastávkami Botanická záhrada - Opletalova
- na linke 29 v celej trase s výnimkou zastávok Lafranconi a Botanická záhrada
- na linkách 23, 30, 63 medzi zastávkami Vrančovičova - Lamač
- na linke 37 medzi zastávkami Vrančovičova - Záhorská Bystrica a Záhorská Bystrica - Marianka, námestie
- na linke 91 medzi zastávkami Čunovo - ŽST Petržalka
- na linke 191 medzi zastávkami ŽST Petržalka - ŽST Rusovce
- na linke 128 medzi zastávkami U Srnčíka - Ivana Bukovčana
- na linke 801 medzi zastávkami Ekonomická univerzita - Rajka, Gépjavító
Pripomíname, že vystupujúci cestujúci musí pred zastávkou na znamenie dať vo vozidle včas znamenie vodičovi tlačidlom STOP, pri nastupovaní na zastávke na znamenie je cestujúci povinný stáť na zastávke tak, aby ho vodič prichádzajúceho vozidla mohol včas vidieť. V prípade, že na takejto zastávke zastavuje viacero liniek, odporúčame tiež signalizovať vodičovi úmysel nastúpiť/nenastúpiť zdvihnutím ruky, prípadne príslušným posunkom.
Doplnené:
Problematike zastávok na znamenie sa venovalo 1. tohtoročné číslo časopisu Československý dopravák. Zástupcovia dopravných podnikov z Nemecka, Rakúska, ČR a Slovenska vysvetľovali dôvody existencie zastávok na znamenie a spôsob ich fungovania. V článku sa konštatuje, že zastávky na znamenie šetria pohonné hmoty a elektrickú energiu, prispievajú k nižšiemu opotrebovaniu pohonov dverí a brzdového obloženia, k zamedzeniu úniku tepla v zimnom období a tiež k časovej úspore.
Brniansky dopravný podnik vyčíslil náklady na jedno zastavenie jednotlivých typov vozidiel. Najvyššie sú u plne obsadeného kĺbového autobusu, a to 23 centov na zastavenie. Zdanlivo malá suma je v ročnom meradle citeľná. Napríklad ak by sa na zastávke Sady v Jarovciach podarilo eliminovať polovicu zo 72 tisíc zastavení ročne, pri stredne obsadených vozidlách by dopravný podnik ušetril vyše 3000 €. Od 1. júla sa zavádza 26 nových zastávok na znamenie, takže úspory môžu atakovať hranicu 100 tisíc € ročne.
810zssk