Od júla bude dopravnému podniku 4 roky dodávať prémiovú naftu firma TaM trans spedition.
Dopravný podnik Bratislava uzavrel výber nového dodávateľa na dodávku motorovej nafty pre vozidlá MHD a prevádzku čepracích staníc pohonných hmôt v areáloch DPB. Podľa požiadaviek tendra DPB vyhláseného v roku 2012 by nová nafta mala znížiť doterajšiu spotrebu pohonných hmôt, zvýšiť výkon vozidiel a znížiť ich hlučnosť oproti súčasnému stavu.
Víťazným dodávateľom je spoločnosť TaM trans spedition, s.r.o. zo Šároviec. DPB plánuje počas trvania zmluvy (48 mesiacov) odobrať 9,4 mil. litrov motorovej nafty ročne, pričom v prípade nákupu autobusov na CNG pohon je možné objem znížiť. Ponúknutá cena za liter prémiovej 60-cetánovej nafty "Diesel 60" bola 1,1040 € bez DPH. Dodávateľ môže predajnú cenu priebežne meniť z dôvodu kolísania cien nafty, zachovaný však musí byť konštantný rozdiel medzi zmluvnou cenou a referenčnou cenou (= Priemerná týždenná cena nafty v SR podľa Štatistického úradu SR) litra nafty, pričom hodnota tohto rozdielu je stanovená na -0,1072 €, čo znamená, že DPB by mal nakupovať motorovú naftu lacnejšie o 10,72 centu/liter (t.j. 7,4860 %) ako bude priemerná cena nafty v SR. Týmto spôsobom je možné meniť cenu 2-krát mesačne, resp. pri zmene referenčnej ceny. Od doterajšieho dodávateľa, Slovnaftu Bratislava, bratislavský dopravný podnik podľa zmluvy nakupoval motorovú naftu za cenu približne o 5,36 centu/liter nižšiu ako bola jej priemerná cena na slovenskom trhu. DPB aktuálne prevádzkuje 345 autobusov na naftový pohon z celkového počtu 461 prevádzkových autobusov.
Nový dodávateľ sa v zmluve zaviazal preukázať, že súčin ceny novej nafty a spotrebovaného množstva vrátane úspory vďaka novej nafte je o 2 % menší ako súčin aktuálnej ceny doterajšej nafty a doterajšej spotreby. V opačnom prípade dodávateľ zaplatí zmluvnú pokutu. Overenie by malo byť realizované na vybranej vzorke autobusov na vybraných linkách.
Za služby spojené s obsluhou a dohľadom dvoch čerpacích staníc vo vozovniach na Trnávke a v Petržalke zaplatí DPB mesačne 6400 € bez DPH. Dopravný podnik zároveň prenajme dodávateľovi miestnosti pre obsluhu týchto čerpacích staníc a nádrže na pohonné hmoty za cenu 1159 € + DPH / mesiac.
Juraj76
1. Nedávno tvrdil riaditeľ DP Belfi v rozhovore pre noviny (tuším Pravda), že do roku 2015 príde polovica trolejbusov a električiek z terajšieho tendra. Keďže to sú 2 roky, logicky z toho vyplýva, že všetky trolejbusy a električky prídu v roku 2017. Ďalej tu Belfi tvrdil, že potom zostane najväčší problém s autobusmi. To znamená, že autobusy začnú DP zaujímať až potom, čo prídu všetky trolejbusy a električky. Keďže teraz sa nejaké projekty pripravujú (ak je to pravda), logicky z toho vyplýva že tender na autobusy bude vypísaný v roku 2018 a ak dajú opäť lehotu na dodanie 2 roky, logicky z toho vyplýva, že nové autobusy prídu najskôr v roku 2020.
2. Termín roku 2027 vyplýva zo správania DP. Programovacie obdobie EÚ bolo na roky 2007- 2013. DP vypísal tender na poslednú chvíľu. V ďalšom programovom období (2014- 2020) sa vôbec nepočíta s nákupom vozidiel z eurofondov, len na nové trate. Ako poznám DP bude sa vyhovárať a nič nevyjde ani pri predaji emisií, takže ani za také peniaze DP autobusy nekúpi. Logicky potom vychádza programové obdobie 2021- 2027 (ak nejaké bude). A určite si dá zase na čas, rovnako ako pri trolejbusoch a električkách, takže vyhlási tender opäť úplne na konci programovaného obdobia, t,j. v roku 2027.