Nové autobusy umožnia jednoduchú prepravu imobilných cestujúcich v regióne.
V uplynulých dňoch boli dopravcovi Slovak Lines dodané prvé autobusy Iveco Crossway LE určené pre prímestské linky. Ide o prvé vozidlá v rámci veľkej obnovy vozového parku ku ktorej sa dopravca zaviazal pri predĺžení zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme, ktoré zabezpečuje pre Bratislavský samosprávny kraj. Do roku 2016 by tak malo pribudnúť 130 nových autobusov, ďalších 13 sa zmodernizuje. Nové 12-metrové autobusy majú kapacitu 84 - 88 cestujúcich.
Nové vozidlá sú čiastočne nízkopodlažné čo umožní jednoduhšiu prepravu imobilných cestujúcich, ale tiež cestujúcich s kočíkom či objemnejšiou batožinou. Ide o rovnaký typ vozidla aký prevádzkuje Dopravný podnik Bratislava na linke 801 do Rajky, má však rozdielne usporiadanie interiéru prispôsobené regionálnej doprave a mnohí cestujúci v letných mesiacoch ocenia, že vozidlá pre Slovak Lines sú plne klimatizované. Vozidlo je vybavené informačným systémom od spoločnosti Bustec, pričom je pripravené na zavedenie Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji použitím zadného linkového transparentu, ktorý doteraz u Slovak Lines inštalovaný nebol. Pribudol tiež vnútorný informačný transparent.
Vozidlový park regionálnej dopravy u Slovak Lines pozostáva predovšetkým z vozidiel Karosa radu 900 a SOR C12. Tie ďalej dopĺňa niekoľkých starších vozidiel Karosa C 734 a vozidiel Mercedes-Benz Intouro a Renault Iliade preradených z diaľkovej dopravy. Dopravu na linkách s menším dopytom zabezpečujú dva minibusy Iveco Daily First zakúpené v roku 2012. Presný termín zaradenia nových autobusov do premávky zatiaľ nie je známy.
Aktualizované: Osem nových autobusov bolo do prevádzky uvedených od 26. apríla 2013. Po dva autobusy by mali premávať v smere na Záhorie, Pezinok, Senec a Šamorín.
roman2
Zaujímalo by ma:
a)koľko má Slovak Lines vlastne SORiek C12?Niečo okolo 100 či viac?
b)Aké typy to chcú vôbec modernizovať?Dúfam,že nejde o tie staré ,,faceliftované" Karosy C734,ktoré už majú skutočne to najlepšie za sebou? ?
c)Keď postupne príde tých 130 Crosswayov tak sa predpokladám budú vyraďovať prvé 900-vkové Karosy (ak sa nebudú modernizovať) + pravdepodobne C734-ky,ale stále mi zostáva celkom veľké množstvo voľných vozidiel.Je možné teda očakávať zlepšenie intervalov na niektorých linkách?BSK dalo nejakú podmienku pri predlžované zmluvy zo SL,aby vlastne ,,skultúrnili" cestovanie v regióne?Mám na mysli navýšenie spojov na všetky smery (Záhorie,Šamorín,Senec,Pezinok) a samozrejme klimatizované vozidlá?Ak áno to si skutočne vedenie BSK myslí,že pohodlní vodiči IAD preskočia na vlaky&autobusy?
Za odpovede ďakujem ?