Na linke 37 budú jazdiť kapacitnejšie autobusy (from 11 Mar 2013)

Od 11. marca 2013 bude linka 37 premávajúca do Záhorskej Bystrice a Marianky posilnená kapacitnejšími autobusmi. Dopravný podnik na nej vymení doterajšie 10,5-metrové autobusy SOR za 12-metrové autobusy značky TEDOM. Autobusy SOR budú presunuté na linky 23 a 53. Všetky spoje linky 37 budú zároveň garantované nízkopodlažné.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: janstar #79:
Kĺby boli na linke 88 počas jarných prázdnin ako posila, lebo bol zhoršený interval.
V Sorke je kopa voľného priestoru? Bavíme sa o tých istých Sorkách?
Reply on: Dave177 #78:
Ja neviem,možno technicky nie ,ale ako cestujúci mám lepší dojem v Sorke.Mercedes je vo vnútri nejaký prehustený,ešte ked je prázdny vypadá ako plný,ale v Sorke kopu volného priestoru.Značka Mercedes mu dáva lepšie meno ako si ten autobus zaslúži.
Reply on: TomJ #77:
Ale už tam boli dlhé sorky a dnes sú tam opäť Solarisy.
Reply on: janstar #75:
Kĺbová Sorka lepšia ako Mercedes? Nominácia na blbosť roka ?
Reply on: janstar #75:
Čo je s linkou 88? Tam predsa jazdia Solarisy. Veľké autobusy nemôžeš mať všade, lebo sú to neživé objekty a teda nie sú schopné rozmnožovať sa.
Reply on: janstar #75:
ty si riaden výkvet
Reply on: TomJ #74:
Z ktorej linky zobrať,koho to zaujíma,a kde sú tie z l. 88,načo nakúpili malé a ešte menšie sorky,jediná sorka čo je dobrá je tá velká -klbová tá je lepšia ako ten Mercedes,tak majú dávať tieto velké autobusy a nie aby to bolo také nabité,to sú už také velké náklady o trochu nafty naviac plus štyri pneumatiky navyše.
Reply on: bagocina #71:
Otázne je, z akej linky zobrať kapacitnejšie vozidlá pre linku 37 bez toho, aby iná linka nejak utrpela. Je pravda, že posilňujú linku do dediny, ale 37 obsluhuje aj MČ Záhorská Bystrica a práve jej obyvatelia boli najviac znevýhodnení predĺžením linky do Marianky. A pochybujem, že môže DPB stopnúť jej premávku do Marianky, keďže je zrejme podpísaná nejaká zmluva a v prípade zrušenia zachádzok by zrejme musel DPB platiť nejaké sankcie za nedodržanie zmluvy. Na 37 mali ísť Citelisy z linky 50 a na tú mali dať kĺby. To by bolo v pohode, lenže po nasadení autobusov na linku 202 by asi aj to bol problém. Ideálne by bolo ešte vymeniť vozy medzi linkami 37 a 99, lenže SORky nevyjazdia celú službu na linke 99.
No a zostáva ešte jedno riešenie, ktoré by sa dalo zrealizovať, hoci by išlo o navýšenie vzkm: Posilniť interval na linke 53 v časoch kedy jazdí najplnšia. Dať tam vozy z liniek 54, 58 a 130 a na tieto linky dať minibusy a zrušiť dočasne linky 27 a 82 a na 128/151 dočasne vypravovať SOR.
Reply on: slavius #72:
Keď sa vlečieš mestom v preplnenom vozidle MHD a vonku je rýchlosť vetra na úrovni 0 m/s, tak žiadne prirodzené vetranie nepomôže.
Reply on: janstar #69:
Presne toto mi v autobusoch chýba najviac: prirodzené vetranie, prúdenie vzduchu. Buď je tam úplná sauna alebo vypeckovaná klimatizácia (Sor NB18 / česť výnimkám - MB Capacity) - ešteže sú električky, kde sa dá otvoriť v prípade prekúrenia horné okno a pekne sa vyvetrá 🙂 A v lete sú mnohé autobusy úplný brutál... Aj sa kúsok teším, že je ešte stále celkom zima a chladno 😉
najvacsia blbost aka moze byt... sory su na 53ke na tretej zastavke od konecnej z Vajnor totalne preplnene a na Uhliskej sa uz ludia pomaly nezmestia... Tedomy tiez byvali dost napratane... na tejto linke by sa mali davat pomaly klbove busy a ne zmensovat... a tak isto na Ciernu Vodu Tedom byva... na keru rit von z BA chodia tak velke busy... o to sa ma start SAD a ne MHD... nech zide sneh a serem celu MHD... potom nech sa necuduju ze ludia chodia autami a nebudu sa tlacit v busoch... demencia na ntu....
co som videl zatial za tento tyzden 53 v spicke total plne, sory vobec nezvladaju tolko ludi. do tedomu sa ako tak zmestili.
takze zhrne si o DPB posilnil busy do dediny a ubral metstkej casti. som zvedavy kolko si marianka zaplatila... to je skvela, ze MHD sa podporuje do dediny a nie do mestskej casti.. asi malo aut je vo vajnoroch kazde rano...
Reply on: roman2 #67:
Niet nad prirodzené vetranie,klimatizácia sa hodí len v najväčších horúčavách aj tak ju vodiči vypínajú,vyhovárajú sa že sú otvorené okná,no a čo má to nechať aj tak zapnuté, čo sa to kvôli tomu pokazí alebo čo ,niečo to predsa len pomôže.
Reply on: roman2 #66:
Citelis sa hodí na pendlovanie okolo Miletičky kde sa ludia potrebujú odviesť jednu dve zastavky,lebo má málo sedadiel.
Reply on: roman2 #66:
Krátke Citelisy by som si tu vedel predstaviť,ale iba s determálnymi sklami,uzamykateľnými oknami a plne klimatizovaným interiérom ?
Reply on: TAMBUS2410 #65:
Osobne si myslím,že keby mali Citelisy poriadne zmontovaný a pevný interiér + v zime by poriadne kúrili tak sú to asi najlepšie krátke BUSy,ktoré tú máme ?
Reply on: janstar #63:
este dobre, ze niesu citelisy, tedomy buchaju a soferi idu pomaly a vyhybaju sa jamam, ktore su a nechcu poskodit voz
Reply on: janstar #62:
Sorry, ale na Obchodnej som z DNV rýchlejšie L21 pod stanicu (20min z Milana Marečka) + peší presun (7min), ako električkou L5 (30min z Pri Kríži + L20 do Dúbravky 10min) a nepredpokladám, že by električka bola rýchlejšie ako autobus do Dúbravky.
Ale ináč samozrejme vždy záleží kam cestuješ, ale momentálne do väčšiny miest v Bratislave si rýchlejšie L21+prestup (príp. L28+prestup) ako električkou z Dúbravky.
Ak by viedla električka do DNV sú dve možnosti: buď by nahrádzala iba L20 do Dúbravky (potom ale nečakaj lepší interval ako má L20) alebo by náhradzala aj L21 čo by bola úplná časová katastrofa pre mnohých cestujúcich z DNV.
Dnes sme sa viezli v Tedome.Má síce o tri miesta na sedenie menej ako Sorka ale zato je aj vzadu nízko podlažný a má vzadu širšie dvere.Tlačenica bola rovnaká až po Krematorium ,tak ako v Sorke ale je to predsa o nejaký bod lepšie.Zdá sa akoby bol pomalší,.má ťažkú strechu ,vodiči chodia opatrnejšie.Myslel som že chcú dať ten Citilis,tak to by bolo horšie.
Reply on: derik #59:
Dojdeš pod most,alebo pod stanicu ,ale potom musíš prestupovať a čakať na iný spoj ,napr. na Obchodnú to je narovnako ,možno električka tam bude o pár minut skôr.Ked pôjdem na obchodnú tak radšej pôjdem električkou aj z DNV.Električka chodí častejšie ako autobus a nebola by určite prázdna ani z DNV.
Reply on: Petto #38:
To, že BN 10.5 nevyjazdia skoro žiadnu linku je problém DPB a nie cestujúcich. DPB by mal tie vozidlá nasadzovať na také linky, kde majú zmysel a nie, kde sa im to hodí, lebo si nastavili tender na 11m vozidlá pre mafiu z J&T. Cestujúceho absolútne toto nezaujíma, on si riadne platí za služby, prečo by sa mal potom tlačiť v 9,5 či 10,5m low-cost(-shit) konzerve, ktorá vyzerá ako nejaký lacný projekt SOČkárov zo strednej školy, ktorí sa však iba učia? 10,5m tu nikdy nemali byť, to bol najväčší omyl. Mal sa vypísať riadny tender na 100ks 12m vozidiel, aby sa pokryli linky ako 20,22,28,37,50,53,65,80,87,91 a 191. Namiesto 9,5m a 10,5 ja ako výbornú alternatívu vidím Solaris Urbino 10, ktorý má 9,9m a oproti SOR BN 9,5 a 10,5m nemá interiér členený schodíkmi a ani nijak inak zabraný kopou podest, a samozrejme kapacitne ponúka viac o 5-7 miest lebo je riešený zvnútra inak. Takéto vozidlo by mohlo hradiť linky 23,29,41,43,51,52,54,55,56,57,66,67,77,79 a 90.
Reply on: derik #56:
Presne tak, plný súhlas.
Reply on: janstar #57:
- L28 pod Nový most si za 26min, L4/L5 z konečnej v Dúbravke za 24min (2min električkou nedáš z DNV do Dúbravky)
- L21 k Hlavnej stanici 21min, L5 z konečnej v Dúbravke po Obchodnú 33min
atď...
(uvažoval som odchody zo zastávky Novoveská)

Skús mi ty dať príklad kde sa dostaneš električkou z DNV rýchlejšie ako dnešnými L21 alebo L28
Reply on: Juraj76 #53:
V článku je to myslené tak, že 10,5-metrové autobusy SOR budú presunuté na linku 23, kde doteraz jazdili 9,5-metrové autobusy SOR ?
Reply on: derik #55:
Do centra mesta by to vyšlo narovnako,električka by išla priamo a autobusom sa musí prestupovať.
Reply on: Sharpay #51:
L28 pôvodne premávala len medzi DNV a Devínom. Jej predĺženie a vpodstate nahradenie L29 pre Devín vzniklo ako dobrý nápad pomôcť obyvateľom DNV zrýchliť rannú cestu do mesta keď ešte nebol postavený tunel Sitina, lebo cez Patrónku sa išlo aj s 30mins až 1hod. zdržaním. V súčasnosti už nemá až taký význam ale je to fajn linka.
Problém L28 je, že ide z Eurovey a nie len z pod Nového mosta, L28 zneužívajú nakupujúci v danom nákupnom centre pretože sa im nechce chodiť na električku a býva hlavne poobede zbytočne týmito ľudmi preplnená, čo môže spôsobovať problémy hlavne Devínčanom. Obyvatelia DNV majú stále alternatívu ísť L30/L37 na Patrónku s prestupom na L21.
Reply on: janstar #52:
Do DNV chodia hlavne 2 linky, nosná L21 z mesta, ďalej L20+L22 (vpodstate je to jedna linka) z Dúbravky. Ďalej L28 (jej interval však nie je až taký atraktívny).
L23 obsluhuje len sídlisko pri VW. L25,L26 ,L92 sú spoje výlučne pre VW a nie pre DNV.
S tou električkou do DNV chodte všetci už niekam do čerta, je to nezmysel, navyše neviem potom koľko by trvala cesta z DNV do mesta električkou, keď teraz to z Dúbravky nie je bohviečo.
Andreas.Papak

Andreas.Papak

Nechcem sa ho zastávať, ale v niečom má pravdu. Sorka má 10,5m, je oblejšia, motor má vzadu, vo zvýšenej časti pod podlahou. Tedom má 12m, je hranatý, vysoký, na výške mu pridáva ešte aj nádrž na plyn, motor má vzadu stojato, takže summa summarum je to prašť jak uhoď, pár miest hore dolu. Ale toto sa v (nielen) DPB robilo vždy, buď sa natlačte alebo choďte do prdele (auta)... Už som to povedal, a mám chuť to povedať znova: nech sa dajú naspäť do premávky krátke Karosy, aspoň zachovalejšie kúsky (dnes zimná služba a podobne), podľa katalógu na imhd je ich až 15, čo by na negarantované poradia liniek ako 65, 56 ale možno aj X13 určite pomohlo. Iste, nie je to výhra. ale lepšie ako sa tlačiť v nevetratelnom Tedome a podobne...
Neviem, či si niekto uvedomil, že v článku je chyba. Píše sa, že SOR budú presunuté na linku 23. A čo na tejto linke jazdilo doteraz? Práve SORKY. Takže tu nijaká zmena nenastane. Alebo už jedno poradie nebude obsadzované kĺbovým autobusom (mimochodom tiež SOR), ale krátkym SOROM? Navyše linka 23 je vypravovaná z Trnávky, kým TEDOMY a linka 53 z Juráku. Takže jej sa zmena dotknúť nemôže.
Reply on: Sharpay #51:
Do DNV chodí liniek aj spojov ked chcete na celý zoznam,inak mali komunisti urobiť do DNV električku z Dúbravky.
Do Bystrice chodí jedna linka s hustejším intervalom ako majú všetky tri linky premávajúce cez Devín.
Asi by vám viac vyhovovalo, keby do Z. Bystrice chodilo 6 liniek a každá s 60 min. intervalom?
A koľko obyvateľov má okrem Devínu DNV? (Nezabúdajte na to, že 28 (128) chodia až do DNV).
A interval 28 je tiež častokrát nedostačujúci.
Reply on: janstar #49:
Este raz: Zahorska Bystrica ma VIAC spojov ako Devin. Linka NIE JE spoj.
Reply on: 810zssk #43:
Ale kolko má obyvatelov Devín a kolko Z.Bystrica.Lamač má 10 000 a Z.Bystrica 5000 obyvatelov ,pritom do Lamača chodí 6 spojov a do Z.Bystrice iba jeden.
Pokial sa nezvýšila kapacita miest na sedenie nezvýšilo sa nič,mali tam dať tie predlžené zelenožlté autobusy čo chodili na 88 potom by sa už dalo hovoriť o zvýšenej kapacite,lebo stáť pol hodinu v autobuse nieje žiadna sranda .Do Hainburgu chodí dobrý autobus kopu miest na sedenie ,pohodlíčko cestovať,tam si do Rakúska nešiel urobiť Dopravný podnik hanbu s Tedomom.Ved či človek sedí alebo stojí zaberie takmer rovnakú plochu.
Reply on: Stapfel #39:
Kedy si naposledy na X13 videl v pracovny den TEDOM? 🙂 Nehovoriac o tom ze X13 potrebuje POSILNIT, nie uberat kapacitu.
čo chceli povedať tými rozmermi 12 metrov,to sú dúfam vonkajšie rozmery,lebo sorka má motor pod podlahou a Tedom v zadu a o nejaký meter je vo vnútri kratší ,možno vnútorné rozmery na dlžku sú rovnaké,Tedom je hranatý ,má výššiu strechu a to ho robí priestrannejší,všetko je to len optický klam,určite má viac kubíkov obsahu ale plocha nič moc.
Reply on: Stapfel #39:
z X13 rozhodne nie- tá hodí hlavne v poslednom úseku(Hodžovo námestie- Hlavná stanica) natlačená a tí natlačení sa rozhodne nepoďakujú tým, ktorí im chcú dať kratšie autobusy.
Reply on: Stapfel #39:
65 je dost vytazena, v oboch smeroch v spicke
Reply on: janstar #37:
Pozri si kolko krat za hodinu ide bus z Devina a kolko krat za hodinu ide bus zo Zahorskej. Potom zistis ze Zahorska ma viac spojov, hoci menej liniek.

A nezabudajme, ze do Zahorskej jazdi este celkom dost spojov Slovak Linesu.
Reply on: Mike #41:
Ved vravim(e) dobry kauf. ?
Reply on: Petto #38:
BN10.5 vacsinou nevyjazdia ani cez vikend 20iny.
Reply on: janstar #36:
Preboha, rozdiel je jedno sedadlo.
mohli by tam aj SOLARISy nasadiť ak by 2-3 vozy uvolnili napr z 96 kde by mohli byť SORky nb 18.... ale som zvedavý jak to zvládne 53 ta je dosť vytažená radšej mohli z X13 alebo 65 tedomy zobrat a tam dať tie 10,5m SORy
Reply on: janstar #36:
Fuuuu
Kazdy vyrobca si urcuje aku mieru ratania kapacity pouzije pre svoje vozidlo. Pri pocte sediacich tam je to na kusy, ale pri pocte stojacich cestujucih SOR pouziva "najsardinkovejsiu" mieru alias 8 ludi na m2 na stacej ploche, TEDOM tu uzsiu standardnu "europsku" okolo 5-6 ludi na m2. Uz chapes ten rozdiel ??? Medzi TEDOM s 86 ludmi a BN 10,5 s 91 ???

Takto v podstate od*bal SOR s BN10,5 aj BA ze 10,5 BN budu nahradou za Karosy B732. Logicky neboli a este BN10,5 ani nevedia vyjazdit skrz malu nadrz mnohe sluzby najma 99, z ktorej boli stiahnute po polroku prevadzky.
Prečo sa nedala samostatná linka do Marianky od Tesca,to už aj cez skrachovaný Devin premávajú dva spoje a tu prosperujúca Z.Bystrica a Marianka sa na druhý spoj nezmôžu,pritom je tu najviac milionárov ako hocikde inde v Bratislave.
Reply on: Petto #35:
Tam to je v predu v autobuse napísané z čoho mám čerpať a miesta na sedenie si dokáže každý spočítať aj sám ,v Sorke 31 a v Tedome ak si dobre pamätám 28 alebo možno aj menej na sedenie,tak aký zlepšený komfort cestovania.Dakujem pekne za takú kapacitu na úkor sediacich ,to potom môžu vyhádzať polovicu sedadiel zo sorky a potom vyrovná ba aj prekoná kapacitne Tedom.
Reply on: janstar #34:
Vieš ty vobec ako sa rata kapacita vozidla ??? Ci len cerpas z imhd katalogu? Hadam neveris tvrdeniu ze BN10,5 pojme viac cestujucich ako TEDOM C 12 G.
DPB pri statistickach rata pre BN10,5 s poctom ludi 55, pri TEDOMOCH s 70 ludmi.
Reply on: Petto #32:
sorka má 31 miest na sedenie a 60 miest na státie,aj ked nikdy v živote sa tam nezmestí tých 60 na státie,možno školopovinné deti ,čiže do kopy je to 91 miest,no a kolko miest má Tedom?Má vari 111 miest a z toho aspoň 30 na sedenie?
Reply on: janstar #31:
dalsi expert ?
Reply on: janstar #31:
Preco si myslis ze je podvod ? 20 miest je uplne realny rozdiel v kapacite medzi tymi 2 vozidlami.
V Záhorskej Bystrici je oznam že budú jazdiť autobusy s večšou kapacitou o 20 miest,no ale tieto autobusy to nesplňajú ,je to podvod.
Reply on: janstar #27:
a na to si ako došiel ty mudrlant ? 😃
Reply on: rodato #26:
Akože nie,ved sú plné a nárazovo ked idú turisti ,alebo do krematoria tak sú až natrieskané a pri Tescu sa nedá do autobusu ani nastúpiť,musí sa ísť na 63 do Lamača a tam nastúpiť ked sa to trochu uvolní.
Reply on: janstar #27:
Dnes som v Záhorskej videl ba Sorky, tuším.
Tak to je už len výhra tieto autobusy,ved majú menej miest na sedenie ako doposial,teraz sa budeme mačkať viac po stojačky.
Este som nevidel ani raz aby L37 bola medzi Lamacom a Zah.Bystricov preplnena.Od patronky po Lamac su plnsie ale v Lamacy vetsina vystupi.
Ja si myslím, že by skôr mal začať konečne fungovať IDS a tým by sa celí problém v Z.Bystrici vyriešil.
Reply on: rodato #22:
Kapacita podľa katalógu vozidiel je rovnaká. Ak chceli dať kapacitnejšie vozidlá, skôr mali dať Citelisy, kde sa zmestí viac ako 100 ľudí. Avšak tam by museli nejaké linky odobrať, lebo by autobusov bolo málo. Takže ťažko povedať, čo by bolo najlepšie.
Reply on: Mike #21:
snáď hej .. ono teraz už to budú mať v rámci jedného lístku resp. PCL..
Pokial viem tak TEDOM ma mensiu kapacitu o 5 ludi ako Sor 10.5
Reply on: matho285 #20:
Lamačania už dnes chodia občas SL, keďže to majú priamy spoj z nív, prípadne z Račka (alternatíva k 63) a a opačne.. tak po integrácií BID budú takto snáď chodiť častejšie...
nebudú teraz L37 pomáhať aj spoje SL, keď sa spustí BID? Osobne by som radšej šiel SL 4 či 5 zastávok do ZB ako L37 .
Reply on: TomJ #15:
Plny suhlas..len to by manazment (teda skor ten pokus) musel poznat co sa mu deje na linkach.... L 32 zvacsa nepostacujuca - SU ako tak staci...... L 96 SU fraska jednoznacne klb L 196 hocico kratsie, no urcite nie Ikarus a L 32 Tedom...len v standartnych firmach cim DPB nie je sa monitoruju aj fora a sleduje, ktore napady maju hlavu a patu......
Reply on: 810zssk #16:
No áno, presne to by bolo ideálne. A cez víkend by sa našlo dosť voľných Citelisov na linku 37.
Reply on: TomJ #15:
Myslím, že jednoduchšie by bolo spísať si, čo vlastne mám a nemám, medzitým monitorovať vyťaženosti liniek, a v prípade potreby dokúpiť chýbajúce vozidlá, ale myslím, že takáto potreba by nenastala, je to len môj názor, ale aj keby áno, mohlo by sa zreinkarnovať pár krátkych Karos... Osobne si myslím, že vo väčšine prípadov by bolo vhodné zrušiť kombinovanú výpravu vozov na linku z viacerých vozovní, čo linka to jedna vozovňa, iste má to svoju logiku aj takto, ale príde mi to jednoduchšie...

Ale to by sa muselo chcieť.
Reply on: TomJ #15:
Ideal by bol 50ka cez kladivka klbov (zhorseny interval) a a cez vikend solova (sucasny interval). Na 37 by mohli ist cez tyzden Citelisy a cez vikend bohvieco (vikend by mozno ani posilovat nemuseli... A ked tak, volne sola by sa nasli).
Reply on: Valec #10:
Veď potom dajú SORky na 65 a na 53 vrátia Tedomy. Osobne si myslím, že keď už sa rozhodli dať na 37-ku Tedomy, mali ich radšej zobrať z linky 32, na tú dať SU a na 96 kĺby (toľko ich na Juráku určite voľných je). To by ale Trnávka prišla o služby a to asi nechceli. Najideálnejšie by na 37-ke boli Citelisy, lenže ak by sa zobrali z linky 50, išli by tam kĺby a zhoršil by sa interval, čo by síce až tak nevadilo, ale zrejme by tam išli SORky NB18, ktoré by sa museli zobrať z linky 78, čo by asi niektorí tu prítomní ťažko znášali...

Žiaľ, jedno sa posilní, druhé oslabí, inak to asi nejde.
o kolko cca ludi sa zmesti viac do tedomu? lebo podla udajov tuto maju oba 86 miest.
Reply on: matt11 #9:
Tak poobede takú plnú, že ledva stačil tedom, som videl iba v lete keď je sezóna na Zl.P, alebo keď tam bol nejaký veľký festival...
Reply on: Johny D #11:
Dik. Len dufam ze tam budu nasadzovat vozy normalne, teda na N37 SORku a na N53 Citelis. Lebo SOR na N53 nemusi stacit, zatial co N37 by cez kladivka zniesla aj Iveco.
Reply on: 810zssk #5:
N37 by mala prejist na Jurak a N53 zasa na Trnavku
Reply on: matt11 #9:
Však keď sa začnú sťažovať Vajnoráci, tak tie vozy zas na chvíľu prehodia.
Reply on: Petto #8:
nebudu. poobede a rano co vidim 53 je total plna, ledva staci tedom....
a budu vobec postacovat BN10,5 na 53 ??? Ci ide DPB metodou risknem to ?
Reply on: fabio #6:
on myslel C10,5, teraz su tam BN10,5
Reply on: Andreas.Papak #3:
ved tie 10,5 su tam teraz
Reply on: Andreas.Papak #3:
Prevazna vacsina spojov L37 je mestska, nie primestska doprava.

Inak co s 37/11 a 53/11? Tie sa budu vypravovat tak ako doteraz?
Reply on: Andreas.Papak #3:
nemohli. Lebo by islo o znizenie prepravnej kapacity.
Andreas.Papak

Andreas.Papak

Hej, Tedomy sú fakt vhodné na prímestskú dopravu 😃 Nemohli tam šupnúť C 10,5? Aspoň by si posedeli.
Ale na 23/2 a 23/3 a 4 (ranný a poobedný židák) môže dnes podľa tabuliek chodiť sor B9.5. Takže po novom bude asi opäť celá 23 podľa tabuliek 10.5
vsak na L23 jazdia aj teraz.