Zavedenie linky 130 v Lamači (from 3 Dec 2012)

Nová linka spojí Lamač s Vojenskou nemocnicou a nákupnými strediskami.

Od 3. decembra 2012 bude zavedená premávka na novej autobusovej linke 130, ktorá bude premávať po trase Vojenská nemocnica (Nemocnica sv. Michala) - Lamačská cesta - Tesco Lamač - V. Matrku - Pod Zečákom - Segnáre - Pod násypom - Hodonínska - Vrančovičova - Cesta na Klanec - Podháj - OD Lamač (Lidl Hodonínska) a späť. Autobus zastaví na všetkých zastávkach na uvedenej trase a na novej zastávke Pod Zečákom umiestnenej na rovnomennej ulici.

V starom Lamači v úseku medzi zastávkami Segnáre a Pod Zečákom bude platiť zóna "hail & ride", t.j. autobus zastaví cestujúcim na požiadanie aj mimo zastávky.

Premávka na linke 130 bude zabezpečená v pracovných dňoch podľa cestovného poriadku.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #109:
"Ale celkove zvysovanie dostupnosti MHD moze zvysit pocet uzivatelov MHD, teda sposobit narast predaja PCL."

To je síce pravda, ale to by sa skôr týkalo predĺženia linky 37 do Marianky (niekto miesto SL začne využívať DPB) ako zavedenia linky 130, ktorej jedinou novoobsluhovanou lokalitou je jedna ulica, z ktorej to mali k najbližšej zastávke max 550 m.
Reply on: Valec #108:
To je pravda, ze velmi vela cestujucich je tam prepravovanych bezplatne...

Inak pokial ide o PCL, nikto si nekupi PCL len kvoli 130, to je pravda. Ale celkove zvysovanie dostupnosti MHD moze zvysit pocet uzivatelov MHD, teda sposobit narast predaja PCL.
Reply on: 810zssk #107:
Však ono tam, predpokladám, viac menej aj preprava zadarmo je, keďže využitie linky pre platiaceho cestujúceho je minimálne.
Kľudne by stačilo spraviť po mesiaci a po troch prieskum využívania CL a na základe toho stanoviť úhradu. Za 15min. cestovné lístky patrí tržba len na linku 130, za 60 min. lístkom patrí polovica tržby na linku 130 a za PCL je tržba 0€, keďže len kvôli linke 130 si nikto normálny PCL nekúpi - nanajvýš sa ju využije pri nejakej ceste, na ktorú by inak využil inú linku MHD. Len v takom prípade by si Lamač musel platiť oveľa viac, ako len tých 500€ a keby sa tam zarátali aj všetky ostatné náklady nie len variabilné, tak to už radšej ani nespomínam. Plakali by nie len dôchodkyne, ale aj poslanci pri zostavovaní rozpočtu.
Reply on: Valec #106:
...a aj to len variabilnych...

Na druhej strane keby Lamac platil 100% tak uz by mohol pozadovat aby linka bola zadarmo.. ale idealne by bolo financovanie nejak 75%.
Reply on: diky #105:
A zasa sa na 50% nákladov tohto politického projektu zložia občania celej Bratislavy. ?
Reply on: 810zssk #75:
Tu je link na zmluvu http://www.lamac.sk/download_file_f.php?id=331268 strana 7 a 8
Reply on: 810zssk #94:
dalo by sa aj tak, ale v krizovatke pri Suchom mlyne sa v case spiciek celkom zle odbaca dolava na Zahoracku.
Nechápem prečo táto linka nezachádza až ku Krematoriu namiesto L38. Tam by sa táto linka naozaj zišla. V tejto podobe je to nevyužité a je to škoda. L37 chodí pri Krematoriu ale ak nastupujem na Patronke a vidím aká je natrieskaná (občas aj obyvateľmi Mariánky) ani sa mi nechce nastúpiť. Oveľa prospešnejšie by bolo keby L130 chodila v smere: Vojenská Nemocnica - Patronka - Tesco Lamač - Segnáre - Vrančovičova - Krematorium.
Reply on: Zvero #100:
Kludne by to mohlo byt tak ze by isla dole otocit sa na kruhac a nastup/vystup by bol na existujucej zastavke ?
Reply on: 810zssk #94:
Vidis, to ma ani nenapadlo, lenze to asi neprejde, lebo smerom na kramare hore je iba jediny pruh a odbacajuci autobus by zdrzoval premavku. A na kramare odbaca velmi vela aut dolava z lamacskej cesty, niektore prejdu az na 3-4. cyklus...
Reply on: Trolley #93:
To nie je zly napad, ale nateraz to asi nepojde. Kedze pani z Baumaxu moc vymyslali, urcite nebude mat nikto ochotu robit takuto premenu v najblizsiu dobu. Okrem ineho, ak ma linka koncit pri obchodnom centre pri krematoriu, tak treba vybavit povolenie na zriadenie zastavky, co bude zas koncit len u panov, co moc vymyslaju....takze asi tak... 😕
Lamač má vadu v tom, že doteraz sa nikto nesnažil tam zaviesť jednu nosnú linku, doriešiť kapacitu na L37 a ponechať L23, ktorá by mohla mať v úseku Lamač - Dúbravka aj vložené spoje do 1/2 intervalu aby bolo spojenie medzi dvoma susediacimi sídliskami atraktívnejšie než iba 1-3 spoje do hodiny. Ďalšou nevýhodou je, že veľká časť v oblasti ulíc Segnáre a Zidiny kde je hustejšia zástavba je bez poriadnej MHD lebo sa musí chodiť dole okolo stanice. Skôr by bolo fajn, keby sa namiesto otáčania na Segnároch otáčali autobusy pri ŽST Lamač, t.j. zachádzka by bola k stanici a nie k Segnárom, len na to by tam musel byť priestor, alebo vybudované nejaké obratisko.

Osobne si viem predstaviť linku s trasou : OD Lamač (nové obratisko pre autobusy) - Podháj - Cesta na Klanec - Vrančovičova - Hodnonínska - ŽST Lamač (otočka) - Segnáre - Pod Zečákom - Tesco Lamač - Patrónka - Pražská - Račianske mýto - Trnavské mýto a späť (otočka ako L31). Neskôr by sa po zatrolejovaní úseku Brnianska - Patrónka - Lamač linka predĺžila na Jelačičovu.
Reply on: Mike #97:
Hej ?
Reply on: 810zssk #96:
Myslíš brigádu? ? ?
Reply on: Mike #86:
Niekto zvazuje pracu aj v pracovne dni? ? ? ?
Reply on: janstar #91:
LOL.
Reply on: Zvero #87:
Preco podchod? Ved to moze jazdit takto: http://goo.gl/maps/FLTxt v oboch smeroch. Na Zahorackej je sice prikazany smer jazdy, ale s dodatkovou tabulkou "okrem MHD".
Reply on: rado78 #85:
Ukončovať linku pri OD LIDL hoci za ním je ešte množstvo obchodov je hovädzina najväčšia. Čo keby ste si namiesto vozímvzduch linky zaplatili zmenu L30, ktorá by jazdila následovne:
■ úsek Most SNP - Patrónka: bez zmeny trasy
■ Patrónka - OD Lamač: ako dnešná L130
■ OD Lamač - Krematórium /ukončenie pri nákupnom centre v oblasti Krematória

Ak by ste aspoň raz odviezli niekdajšou L38 tak by ste vedeli že vozila viac vzduchu ako cestujúcich a nezmysel 130 by určite nevznikol.

A ak už chcete zlepšiť dopravu v Lamači tak namiesto platenia neefektívnej 130 prispejte na lepší interval pre L63.
Reply on: janstar #91:
ty si ozaj hviezda, keby si to nemyslel vážne, tak sa dá na tebe celkom dobre zasmiať .. a vlastne prečo nie? 🙂
Reply on: Valec #89:
žiadne mesto na Slovensku porovnatelné počtom obyvatelov ako Lamač, nemá takú prehustenú MHD ako má teraz Lamač,ba ani väčšie mestá ako Stupava,Malacky ,Dunajská Streda,ainé,mohli by si dovoliť maximálne hodinové intervaly v pracovných dňoch a cez víkend zo päť spojov za deň.