Zavedenie linky 130 v Lamači (from 3 Dec 2012)

Nová linka spojí Lamač s Vojenskou nemocnicou a nákupnými strediskami.

Od 3. decembra 2012 bude zavedená premávka na novej autobusovej linke 130, ktorá bude premávať po trase Vojenská nemocnica (Nemocnica sv. Michala) - Lamačská cesta - Tesco Lamač - V. Matrku - Pod Zečákom - Segnáre - Pod násypom - Hodonínska - Vrančovičova - Cesta na Klanec - Podháj - OD Lamač (Lidl Hodonínska) a späť. Autobus zastaví na všetkých zastávkach na uvedenej trase a na novej zastávke Pod Zečákom umiestnenej na rovnomennej ulici.

V starom Lamači v úseku medzi zastávkami Segnáre a Pod Zečákom bude platiť zóna "hail & ride", t.j. autobus zastaví cestujúcim na požiadanie aj mimo zastávky.

Premávka na linke 130 bude zabezpečená v pracovných dňoch podľa cestovného poriadku.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
podľa mňa je to úplne zbytočná linka
Ďalšia linka typu 82/89, 156 a pod., koľko to asi vydrží?

A podľa akej logiky bude prevádzka iba po-pi? Cez víkend ľudia nechodia na nákupy?
Táto linka by mala podľa mňa mala význam iba cez víkendy a sviatky, keď iné linky v okolí jazdia zriedka. Nemohla by byť predĺžená až ku Krematóriu (hoci len niektoré spoje)? Pri zastávke "Pri krematóriu" sú tiež obchody. ?
Kto vymýšľa trasy a prevádzkový rozsah týchto liniek si zaslúži vyhadzov.
Reply on: AAA #4:
Tými linkami som myslel blbosti ako 90, 82 a pod..
Takze vsade sa zavadzaju linky od OC k OC, ale aby potiahli 35 aspon k tescu nech ma trochu vyssie vyuzitie, tak to nie 🙂
A interval predpokladám bude 1 spoj za hodinu ako býva zvykom pri takýchto linkách ?
Reply on: Peon #3:
Nuž pôvodný plán bol až k Baumaxu (Krematóriu) ale Baumax sa rozhodol neprispievať, takže ide len po Lidl... pôvodne na jej prevádzku mali prispievať, Lidl, Baumax a rokovalo sa s Tescom. Pravdepodobne rokovania s Baumaxom dopadli zle a s Tescom dobre, tak ide ako ide...a ešte mala na jej prevádzku prispievať mestská časť Lamač. Skôr je možno otázka, že keď už je to taká okružná linka s hodinovým intervalom, prečo nezachádza až hore na Klanec a nejde ako sa uvažovalo namiesto zastávok Hodonínska/Pod násypom cez Rajtákovu a Lediny. V týchto prípadoch by obslúžila komplet "starý" Lamač, kde žijú prevažne starší ľudia, prípadne mamičky s deťmi, pre ktorý je daná linka s intervalom určená (spojenie obchodov, cetra obce a Vojenskej nemocnice).
Do Lamača chodí už tolko liniek že až,mali ste to potiahnut až do Marianky to by bolo ,do Lamača chodí tolko spojov ako keby bol centrom mesta,č.30,37,23,63,92,a ešte 130 ,taký luxus,a ked nechcel prispieť Baumax tak malo prispieť krematorium lebo tam sa vozí oveľa viac ludí ako do Baumaxu a všetci sa musia potom tlačiť do tej malej krpatej,preplnenej 37-ičky až do Marianky ,hanba sveta.
To uz mohla ist fakt z tej vojenskej cez patronku, tam cakaju tiez ludia na spoj do tesca....to za prve a za druhe, keby pri lidli v lamaci nebola priebezna konecna, ale normalna, kde by mal vodic s vozidlom prestavku, prinieslo by to tu moznost, ze cestujuci by si za tu dobu mohli stihnut nakupit a odviezt sa tym istym vozom spat...
Reply on: diky #8:
Keď už toľko subjektov prispieva, je tu jedna otázka: Táto linka vygeneruje nových cestujúcich, alebo len preberie existujúcich? Ak to druhé, dané subjekty budú dotovať úplné náklady tejto linky, alebo úbytok tržieb u existujúcich liniek zostane na krku mestu?
Reply on: diky #8:
Premavka po Rajtakovej nie je vhodna, je to uzka komunikacia a bol by tam pravdepodobne problem s vyhybanim. A ani tie Lediny nie, ta posledna cast je ozaj velmi uzka. Co sa tyka tej ostrouhlej zakruty, to by slo v pohode. Neviem aky typ vozidla tam bude chodit (mikrobus to asi nebude), ale napr. na Bardosovej ma linka 44 tiez co robit a je to tam casto krat problematicke.
Reply on: d3k0 #11:
Samozrejme že preberie cestujúcich,ide predsa o pohodlie,inak by potom stačila jedna linka do Lamača a nie šesť ako teraz.
Reply on: d3k0 #11:
Keďže dôchodcovia akciový majú zväčša cez 70, tak zas až taký pokles tržieb to asi nebude.
Reply on: AAA #14:
malo byť akcioví
Pri pohlade na clanok mi vystava jedna otazka v DPB sa fetuje, slope alebo vsetko naraz????? Siete liniek na Lamac su uz tak neprehladne, ze az... vela liniek.. az je to bordel ako diva svina... chcelo by to upratat podobne ako u elin a nie vytvarat nove linky...je v tom bordel ako diva svina a fakt sa v tom nik nevyzna--- dodrbali sme Devin a Devinsku, ideme dodrbat Lamac - tak, ze 37 a 63 budu este plnsie....... REFORMA LINKOVEHO VEDENIA BUSOV PLS A ODSTRANENIE ZLEHO STAVU NA TRATI ALEXYHO SVANTNEROVA A NIE DALSIE DOHYZDENIE BUSOV !!!!
Reply on: AAA #14:
Od 60 do 70 je dosť ľudí 🙂 Ale otázka sa tým nemení - ak by aj všetci boli 70+, teda dopravca bez tržieb, budú dané subjekty dotovať plné náklady linky, aby bol hospodársky výsledok aspoň 0?
Reply on: Zvero #12:
Minibus tadiaľ prejde, pri regulovanom parkovaní by celú oblasť dokázala obslúžiť aj 30 a bola by bez zachádzok na Segnáre.

Celé mi to príde ako náhradné riešenie za nevybudovanie zastávky autobusov na Lamačskej ceste pri Vojenskej nemocnici. Je tam podchod, je tam miesto aj na niky, ale namiesto jednorazových investičných nákladov sa radšej budú roky platiť prevádzkové.
Reply on: diky #8:
Suhlasim + este zachadzku cez Patronku by som pridal (predsalen, je to prestupny uzol).

Ta linka nie je z principu zla, len nema prave dobre prevedenie. A uprimne, ak bude hodinovy interval tak je to nezmysel, akakolvek linka s takym intervalom je zbytocna kvoli svojej neatraktivnosti. Tiez nerozumiem tomu preco bude jazdit len v kladivka.
Reply on: Zvero #12:
Rajtakova asi nie, ale cez Lediny a Borinsku by to slo - tam sice neprejdu dve auta vedla seba, ale Iveco by preslo (hoci na StreetView to vyzera inak 🙂 ), jedine coho by som sa bal je odbocenie z Ledin tu: http://goo.gl/maps/XVmBy - ale mohlo by sa to dat (opakujem, samotna ulica je siroka dost)
Reply on: 810zssk #20:
Rajtákova je hlavne jednosmerná (z Lamača do centra), takže by jazda bola možná len jedným smerom. Plus je tu povolená protismerná jazda cyklistov. Autobus tade prejde, na moju svadbu tade išla Karosa C700 ? Ale bola to trochu jazda zručnosti od vodiča, rozhodne to nie je na riadnu linku ?

Tá úzka časť Ledín vedúca k Rozálke je širšia akurát v strede, kde je miesto na vyhnutie dvoch áut, inak to tiež nie je práve ulica vhodná na pravidelnú jazdu autobusov.

Namiesto 130 by bolo lepšie riešenie dobudovanie zastávky pri Vojenskej nemocnici na Lamačskej (alebo možno nový vchod do nemocnice od Mokrohájskej?) a presmerovanie 30-ky na trasu Patrónka - Tesco Lamač - Pod Zečákom - Pod násypom - Hodonínska - Vrančovičova - Cesta na Klanec - Podháj - Lidl/Krematórium/Bory a zároveň vypustenie zachádzky k Tescu (minimálne smerom do mesta) pre 63).
Reply on: tr3mp #21:
Ved hovorim ze Rajtakova nie 🙂

Lediny viem presne ake su, ale ja ratam ze toto by bola minibusova linka, takze by to podla mna bolo prejditelne... ja mam inak auto o trochu sirsie ako Iveco a presiel som tade 🙂 Jediny rozdiel je ze Iveco je dlhsie z coho vznika problem pri odbacani, co som aj napisal ze by mohol byt problem (ale skor nie).
Reply on: 810zssk #22:
Nuž Iveco sa tiež otočí, osobne som tam dosť pravidelne videl prísť aj Karosu, keďže jeden z obyvateľov je šofér zmluvnej dopravy a parkovával tam (na tom rozšírenom mieste 😃, ale iste pri klasickej linke by to nešlo, no minibusovej hej... ) Inak na Borinskej sa plánuje zákazovou značkou zakázať pozdĺžne státie-bolo to na zastupiteľstve. A horšie ako v Lokalite Pod Zečákom to nebude - veď aj tam majú niekedy autá kvôli parkovaniu sa vyhnúť a to nevravím čo v zime. No aj to sa dá ľahko vyriešiť povolením parkovania len na jednej strane ulice. Inak je aj riešenie Rajtákova (nie je problém, ak pôjde minibus, že cyklisti v protismere raz za hodku:D) jedným smerom a Lediny druhý smer (tá ulička bývala kedysi jednosmerná). V prípade ak by bola linka obsluhovaná SORkami, tak jedine súčasná trasa, prípadne len odbočka cez Borinskú. Ale celkovo ak ide raz za hodku a len cez týždeň-no neviem či radšej nemuselo byť nič. Tá varianta s presmerovanou linkou 30 budiš, ale zase treba brať do úvahy, že pri ŽST Lamač dosť ľudí nastupuje z Dúbravky (daná zástavka obsluhuje aj tú časť územia).
Reply on: diky #23:
Ono by Lamac mal byt rieseny uplne inak, uz tam vznika tak trochu bordel...
Ta 130-ka by mohla zastavit aj na Bakošovej!
Reply on: 810zssk #24:
súhlasím, ale to asi bude najskôr po dokončení komplexu BORY (v koncepcii BID), možno nemocnice (raz) alebo ešte by bola šanca pri potiahnutí trolejbusov k Tescu....
Reply on: diky #26:
V tejto suvislosti ma napadlo: Neviete niekde kde na nete by sa dala najst nejaka mapa/projekt cestnej siete v ramci Borov? Ze kade tam vlastne bude moct jazdit MHD?
už vidím tú vyťaženosť...
Čistý nezmysel, radšej mali namiesto tohto zázraku obnoviť L38, tou chodilo aspoň 10 - 15 ľudí... Z Lamača budú za chvíľu Dlhé diely II, na to že je to jedna z najmenších mestských častí BA má už tých liniek na môj vkus trošku priveľa... A keď už je tá 130-tka taká potrebná, tak potom nech aspoň zrušia cez pracovné dni zachádzky L63 k Tescu.
Ved to je len okyptená L č.38,namiesto z Patronky pôjde len od Vojenskej nemocnice a ešte k tomu nepôjde ku krematoriu,práve ku krematoriu je najviac potrebná,ked je tam pohreb tak sa všetci ludia nemôžu pomestiť do L č.37 a ked už tak, tá L č.130 mohla byť potiahnutá až do Marianky.Mesto si nejako nadbieha tým lamačanom,ked im dalo takú zbytočnú linku,asi sa bojí aby sa Lamač neodtrhol od mesta lebo bolo počuť také separatistické hlasy.
Zdravím priatelia vždy sledujem a čerpám informácie z vašej dobrej stránky.
Keďže sa tu rozbehla celkom slušná diskusia dovolím si osvetliť prečo vznikol nápad so 130. Poslancujem už nejaký ten rok v Lamači a táto myšlienka ma napadla vtedy keď sa podobná linka 27 spúšťala v Dúbravke v roku 2010. Prečo by sme niečo podobné nemohli mať v Lamači? Preto sme zriadenie linky 130 dali do nášho volebného programu na komunálne voľby 2010, s ktorým sme aj uspeli. Práce na 130 sme intenzívnejšie rozbehli po zrušení linky 38, ktorá zachádzala k Vojenskej nemocnici kam chodia ľudia z Lamača na vyšetrenia. Chceli sme dohodnúť s mestom jej návrat s tým, že by 38 prechádzala cez Lamač ako N37. Mesto nechcelo ani počuť. Preto sme spolu s mojimi členmi komisie vymysleli čo najúspornejšiu variantu 130 od vojenskej nemocnice do baumaxu s tým, že by platil náklady aj baumax. Skoro 9 mesiacov nás naťahovali a preto sme sa rozhodli ísť vlastnou cestou, že spúšťame linku 130 od vojenskej po lidl do 30.6.2013 s tým, že Lamač prispeva sumou 500 EUR mesačne. Naše zastupiteľstvo bolo proti zrušeniu Krasňan, naše zastupiteľstvo navrhlo zrušiť neefektívne zachádzanie 23 na Mláku. Čiže racionálne návrhy hľadajúce uspory. Sme myslím vzorom aj pre ostatné mestské časti čo s a týka prístupu k MHD a ak chcú takéto linky pre svojich obyvateľov nech prispievajú. Takže nechajme 130 uvidíme ako sa ujme a podľa toho sa zariadime ďalej. A súhlasím mali sme tu mať už vytendrovaný schválený plán obslužnosti na rok 2013, ale to si rieši mesto a my čakáme s čím príde , tak ako napríklad v prípade mestskej parkovacej politiky. Inak vám držím palce lebo máte mnohé výborné nápady a návrhy tak ako aj členovia mojej komisie v Lamači.

Radoslav Olekšák - predseda finačnej a dopravnej komisie
Reply on: 810zssk #27:
Nie je to práve mapa cestnej siete, ale niečo tam vidno:
http://www.bory.com/public/portal/images/slides/full/7.jpg
http://www.bory.com/public/portal/images/slides/full/8.jpg

S tým, že časť ciest pri krabiciach vľavo už stojí (http://www.openstreetmap.org/?lat=48.20826&lon=17.02089&zoom=15&layers=M)
Reply on: rado78 #31:
Tak vážený pane blbé návrhy na odtrhnutie sa Lamača od mesta v pred volebnom období to vám išlo ,ale po volbách vám je MHD dobrá aj na to, aby ste vymýšlali dalšie nezmyselné linky pre Lamač.Určite vám to dali len preto že mali strach aby sa Lamač neodtrhol od mesta.Len neviem ako by tí ludia cestovali keby tam po prípadnom odtrhnutí sa nepremávala MHD.Každý totiž nemá taký drahý bourák ako vy.
Reply on: janstar #30:
Tahat 130 do Marianky je kolosalny nezmysel. Osobne predpokladam ze vzhladom na zmenu CP si uz Marianka DPB aj tak dalej objednavat nebude.
re:rado 78

Dakujem za vysvetlenie. Ja napr.som netusil ,ze Lamac ma zdravotnu staroslivost vo Vojenskej nem. Potom to dava samozrejme zmysel. Podla mna nie je dolezite kolko ma liniek Lamac ,ale aka tam je spolocna prepravna kapacita.

Vyuzitie L130 sa da lahko vyhodnotit po par mesiacoch a pripadne jej trasu upravit alebo aj zrusit ak by nebol zaujem o vyuzivanie.
Ak tu riesite zbytocne linky v sieti MHD tak v prvom rade su to L82 a 90 a len kvôli potrebe vyuzívania noveho trolejoveho vedenia aj nesystemovej L64.
Reply on: rado78 #31:
Ak si to Lamac plati a bude to viac-menej reflektovat skutocne naklady tak je to fajn a je chvalyhodne, ze MC je ochotna financovat si dopravu (co je v nasich podmienkach vzacnost).

Je vsak otazne ci je pouzite riesenie dobre: linka s hodinovym intervalom nebude atraktivna takmer pre nikoho, najma ked je v subehu s inymi linkami, ktore chodia vyrazne castejsie. Rovnako je otazne preco vlastne nema jazdit cez vikend.

Pokial islo o Vojensku nemocnicu, nepozadovali ste zachadzku L30 k Vojenskej? Tam je kruhac, lahko sa otoci...
Reply on: janstar #33:
Lamac sa neodtrhol. Zatial tu Lamacania platia dane, takze tvoj prispevok je irelevantny.
Reply on: 810zssk #36:
Ďalšiu zachádzku po ceste by cestujúci do Lamača naozaj ocenili...
Reply on: rado78 #31:
Pán Olekšák, smiem sa spýtať prečo linka 130 nezachádza cez Borinskú? Takto (ako to tu už odznelo) dosť kopíruje trasu existujúcich liniek. Prípadne prečo nezachádza aj na Klanec (až hore). Ale budem držať palce, nech vyrokujete aj ten Baumax, pre starších ľudí to bude lepšie aj kvôli Krematóriu.
Reply on: tr3mp #38:
OK, tak ale potom sa nestazujme na taketo zbytocne linky...

Imho by bolo idealne mat pre Lamac jednu nosnu linku (63?) a jednu obsluznu vymetaciu linku (30 s upravami), s tym ze ta nosna by bola posilnena... vyhladovo by som lamacske linky najradsej videl posilnene natolko, ze by 37 Lamac uplne obisla (po D2), pricom spojenie Lamac-ZB by v ramci BID bolo zabezpecene spojmi SL.

Ano, bolo by to dost kilometrov navyse, ale taketo nekoncepcne srandy tiez stoja mnoho penazi.
Ved to naozaj mohla zachádzať L č.30 k tej nemocnici a mohla chodiť aj cez Tesco,kvôli dvom zastavkam zavádzať nový spoj ,tak to je luxus a že vraj kríza.
Reply on: 810zssk #34:
Zas až také terno ten CP nie je.
Reply on: Valec #42:
Hej, po prepocitani som si ti vsimol.. vid DF.
Reply on: janstar #41:
To uz by si uplne pokazil akotaky preklad 30,37 na spoločnom úseku. 130 je blbosť - si to vydupali za zrušenú L38.
Keď už bude chodiť tá 130-tka, tak nech potom obojsmerne zrušia cez pracovné dni zachádzky linky 63 k Tescu. Spojenie Lamač - Tesco ostane zachované a L63 sa skráti jazdná doba o niekoľko minút...
Reply on: PetoMHD #45:
Az na taky detail, ze 130ka jazdi raz za hodinu...
Reply on: 810zssk #46:
Prečo nie, Peťov nápad nie je zlý. Ak idem na nákup, nie je problém si to načasovať tak, aby som sa vytrepal na zastávku presne v čase odchodu linky 130. A ušetril by sa čas aj peniaze. Prípadne kompromis a zachádzanie 63 len v smere do Lamača ako 37, tam "až" tak nestratí.
http://www.dpb.sk/_media/file/I2012_%20LINKA%20-130%20-TRASA.pdf
Opat raz vkusny oznam ? Zastavka Pod Zecakom mi pride trochu blbo umiestnena, mohla byt hned na zaciatku ulice (resp. este na V. Matrku), najma s ohladom na to ze ta zastavka ohranicuje zonu stop.

A DPB si opat raz dava s CP na cas.
Reply on: diky #47:
No neviem, podla mna to problem je, lebo nakup mi trva nejaku dobu X ktoru prilis neviem ovplyvnit. Jasne, kto je nakupny maniak a bavi ho promenadovat sa po nakupnom centre tak si to naplanovat vie, ale myslim si ze patrim medzi vacsinu ked hovorim, ze ja chcem z OC vzdy v pokial mozno co najkratsiom case vypadnut.

Kazdopadne, Lamac by potreboval koncepciu, nie ad hoc riesenia.
...nehovoriac o tom ze ak by k Tescu nechodila 63 tak nezostane ZIADNE spojenie Tesco Lamac - centrum (a cez vikendy+vecer ani centrum-Patronka). Takze sa treba ist pozriet k Tescu kolko ludi tam nastupuje smer Patronka...
Reply on: 810zssk #48:
To máš problém, keďže nik nechcel zastávku pred svojim domom, ale susedovým 🙂
K 63, veď len cez týždeň zmena, aj to len v čase premávky linky 130. Mimo a cez víkend by zachádzala. No a ako píšeš spojenie tam počas týždňa je linkou 22 a v sedle ešte aj 192. V tomto problém nevidím, že by práve kvôli tomu muselo byť zdržanie v kľude aj 5 min na linke 63 pre zachádzku v smere mesto. V opačnom smere (ak aj niekto ide z nákupu a nedá sa mu to načasovať ako píšeš, sa zachádzka nechá). Teda tieto riešenia sú ozaj len kozmetické, ale keď už je tu linka 130, prečo nevyužiť? Alebo najjednoduchšie, ako sme sa už bavili spraviť zastávku priamo na hlavnej ceste v nevyužívanom pruhu a prechod, ani doprava by sa nespomalila-prechod by bol, keď je zelená od Tesca. Inak dnes ráno opravovali na týchto semaforoch preferenčné slučky, tak hádam konečne po x rokoch budú tak aj fungovať a nedajú zbytočne červenú, keď netreba.
Reply on: diky #51:
Myslim si ze pri zastavke Pod Zecakom moze byt kazdemu jedno ci ma zastavku pred domom, ved to je jeden stlp, cakat tam nikto nebude, vsetci budu hajlovat.

Pokial ide o presmerovanie 63, tak este raz pripominam ze ta linka nesluzi len pre Lamacanov, ale aj pre cestujucich smerom na Patronku (kam 130 nechodi) a dalej NFL, Racko, Trnko, atd. (kam nie je vobec ziadna alternativa), tak neviem ako si predstavujes ze ju 130 nahradi.

A vobec, nahradzat linku s 15 minutovym intervalom (spicka) linkou s hodinovym intervalom, to mi pride ako nezmysel. Nehovoriac o tom, ze potom by si tam nemohol nasadzovat minibus.
Reply on: 810zssk #52:
No mne je s tou zastávkou jasné, ale sám som bol svedkom, ako im to vadilo...
K využívaniu linky 63 Tesco a alternatíva, veď všade v meste sa presadzuje prestupný systém, tak prečo práve obchodný dom má mať výnimku a má tam stáť jedna z hlavných liniek, ktorá tým naviac zabije X minút? Podľa toho, čo píšeš, by tam mala zachádzať aj linka 83 napríklad.... keďže z Mokrohájskej je dosť často vidieť dosť ľudí, čo z nej vystúpi a ide k Tescu.
A ak by minibus na 130 "náhodou" nestačil, tak v tej trase akú má, ho môže v pohode zaskočiť aj iný...
Ale v podstate si myslím, že tu to mi dvaja aj tak nevyriešime 🙂 takže názor sme si povedali, život ide ďalej a uvidíme, čím nás vrchnosť raz prekvapí. Pekný večer
Reply on: janstar #33:
Odtrhnutím Lamača sme hrozili viackrát aby sme si aspoň niečo vydupali od mesta, mesto si berie 68% dane z príjmov a 50% dane z nehnuteľnosti a ako sa stará o svoj majetok v našej mestskej časti? Žlté čiary na otočke Segnáre sme maľovali my poslanci Lamača so starostom lebo mesto nemá na to peniaze. Ďakujem pekne za také služby, to nehovorím problémy okolo Bakošovej a podobne. Chcem len spravodlivé prerozdelenie peňazí medzi mestské časti a aj primátorovi som 15.11 na našom zastupiteľstve povedal, že treba nový zákon o BA, kde treba dať všetko na MČ a zrušiť magistrát a mestské zastupiteľstvo. MHD si v pohode zaplatíme a kde je napísané, že MHD musí robiť DPB, že smeti mi musí odvážať OLO, že Siemens musí mať semafory, osvetlenie. Ale to je širšia téma v pohode mi napíšte abo zavolajte kontakty sú na mňa na lamačskej stránke.
Reply on: diky #53:
Ja nie som proti prestupnemu systemu, ale rusit vyuzivane spojenia BEZ NAHRADY je problem. Ak by sa to niecim nahradilo tak prosim, ale 130 nie je nahrada.

Rado78: Ak by ste vedeli nejak zatlacit na mesto ohladne namalovania pruhov na krizovatke Hodoninska/Segnare, bolo by to super, minule som tam mal skoro nehodu, lebo vodici iduci z centra nemaju prilis sancu vidiet (vtedy moj) odbocovaci pruh, ktory je uz takmer vyblednuty a myslia si ze su vo sovjom pruhu 😕 mne mesto neodpisalo, mozno vam...
Reply on: 810zssk #55:
k odbočovaciemu pruhu, už tam je namaľovaný
Reply on: 810zssk #36:
My sme to brali predovšetkým ako linku pre seniorov, respektíve mamičky s deťmi, ľudia, ktorí sú cez deň doma, takže uvidíme ako sa to ujme, anjelici mi už povedali, že prídu o kšeft voziť babky do vojenskej nemocnice. Fakt prosím nechajme tú 130 nech sa ujme medzi ľuďmi, keď bude voziť doslova vzduch budem prvý, ktorý povie, že 30.6.2013 je jej posledný deň. A čo sa týka linkovania čakáme netrpezlivo na nový plán dopravnej obslužnosti, či ako sa to explicitne nazýva podľa ktorého sme mali fungovať už v budúcom roku a ktorý sa zatiaľ ani nesúťaží pokiaľ viem. Ale určite beriem, že nosná by mala byť 63 a doplnková 30. Víkend sme neriešili kvôli doktorom vo Vojenskej, neordinuje sa. Zachádzka 30 k Vojenskej by to natiahlo čas a asi zbytočne by zachádzali všetky spoje, myslím, že drahšie riešenie ako 130. A predpokladám viete jak sa rátajú náklady na linku, ten príspevok je na základe dohody, ja sa len pýtam či na ostatné takéto linky prispievajú iné mestské časti.
Reply on: diky #56:
už sme tu jak na pokeci ?

hej som 3 krát prosil 15.11 pána primátora si to pozrite na TV BA, že nech to vymaľujú, tak to minulý týždeň vymaľovali, hoci nie úplne ale aj za to pán Boh zaplať. Lebo najprv nebola vysúťažená firma a potom zas peniaze. Aj o tom je magistrát. ?
Dakujem za info, to ze uz je pruh na Segnare namalovany ma tesi 🙂

Na PDO cakam aj ja, Bratislava zufalo potrebuje zadefinovat standardy a zaviest obsluhu podla nich.
Reply on: rado78 #57:
v navrhu rozpoctu na 2013 je na PDO planovana velka 0.
Reply on: TeBeCe #60:
Nemoze to robit BID v ramci nejakej inej kapitoly rozpoctu? Lebo existuje mandatna zmluva podla ktorej by BID mala robit PDO.
Reply on: diky #39:
už sa fakt ospravedlňujem, že toľko reagujem, snáď to nevymažete ?

O Borinskej sme uvažovali v prvotnom návrhu, keď sme chceli robiť okruh po Lamači s tým, že by končila na Segnároch, po zrušení 38 sme prvotne začali bojovať o Vojenskú nemocnicu. Robili sme trasu čo najúspornejšie na jednu službu vodiča a dodržanie prestávok a podobne. Úplne hore na Klanec k lesu neevidujem požiadavky obyvateľov tam bývajúcich v domoch a cez zimu tam sa trepať hore dole autobusom no dovi dopo. ? Baumax neriešim naťahovali nás 9 mesiacov, to je ukončená téma v tejto chvíli, my si platíme, my určujeme podmienky, to nebudem písať, čo za nápady mal ich zástupca.

dík za info k PDO nuž opäť sme tam kde sme boli, v roku 2014 sú voľby takže všetko ostane po starom
Reply on: rado78 #54:
"kde treba dať všetko na MČ a zrušiť magistrát a mestské zastupiteľstvo"

A z Bratislavy by sa stalo "súmestie" 17-tich sídlisk a dedín. Veru, mali ste sa vy v tom Lamači radšej len odtrhnúť..... ?
Reply on: rado78 #54:
čiary ste malovali aby ste oblbli voličov.Práve opak by bol lepší a to zrušiť mestské časti ,poslancov aj starostov a všetko riadiť z magistrátu ,a čo vám mesto berie ,ba ešte vás dotuje,velké mestské časti dotujú menšie časti -solidarita ,taká je pravda.
Reply on: rado78 #54:
Prečo by ste navrhovali zrušiť magistrát? Ak rátame s novým zákonom o hlavnom meste, Bratislava by sa určite mala stať osobitným samosprávnym krajom, ktorého sídlo bude práve magistrát. Ten by riešil skôr komplexné záležitosti, mestské časti by mali dostať väčšie právomoci, ale určite nie akúsi autonómiu v rámci mesta. Doprava by sa mala objednávať mestom podľa vopred vypracovaného dopravného plánu, ktorý by bol záväzný a mestské časti by mohli zbierať podnety od občanov, ktorými by sa magistrát musel zaoberať. Vôbec nie je podstatné, kto vynáša smetie, alebo či dopravu zabezpečuje DPB – viem si bez problémov predstaviť, že obslužné linky typu 130 bude vykonávať súkromník, ktorý bude mať svoj minibus v predpísaných farbách s predpísaným technickým vybavením.
Reply on: janstar #64:
S rušením starostov mestkých častí je ako návrh veľký nezmysel. Jediný kto reflektuje na požiadavky bežných ludí sú práve oni. Magistrát na to z vysoka ....... . .
Stačí si spomenúť na "šéfovanie" za Ďurkovského... z toho sa Bratislava tak skoro nevyhrabe.
Reply on: Valec #63:
Osobne si myslím, že v súčasnosti je nejaké odtrhnutie/pribratie nejakej MČ v rámci BA asi nerealizovateľné. Predpokladám totiž, že "za" rozčlenenie by musela hlasovať viac ako polovica obyvateľov danej MČ a aj polovica obyvateľov mesta, rovnako za pričlenenie novej MČ by musela byť "za" viac ako polovica obce a viac ako polovica mesta. Či to je nejako inak?
Reply on: kecho #67:
Pokial sa nemylim, tak na odtrhnutie staci aby sa vyjadrili obyvatelia prislusnej mestskej casti. So spojenim musia suhlasit obe strany. Inak by ma vcelku aj zaujimalo, ci sa vobec Lamac moze este odtrhnut, kedze je tusim podmienka ze musi byt jasna hranica - prerusena zastavba podobne.
Reply on: kecho #67:
Ja si pamatam ze niekde sa spominalo ze pre Bratislavu tieto pravidla neplatia, kedze jej mestske casti su dane zakonom. Bolo by teda zmenit zakon (= celostatne referendum, co je nerealne). Jedina moznost ako to teda spravit je na zaklade vole poslancov NR SR.

Pokial ide o rozsirovanie, nemyslim si ze by to nateraz bolo vhodne s jedinou vynimkou - Marianka. Ta sa dnes uz zrasta s Bratislavou, takze by ju mohli pribrat. Akurat s podmienkou ze to nebude samostatna MC, ale integruje sa do ZB.
Maľovanie čiar nebolo oblbovanie voličov, ale riešenie problému, ktorý mesto nevedelo riešiť vyše pol roka.
Rušiť mestské časti je nezmysel, treba jasne povedať čo má robiť mesto a čo majú robiť mestské časti a spravodlivo prerozdeliť peniaze. No máte pravdu nie je jedno kto mi vynáša smeti, kto mi robí MHD, kto mi spravuje osvetlenie, prečo mesto napríklad núti mestské časti brať veľkokapacitné kontajnery od mestskej firmy za nehorázne ceny, pričom iné firmy ich ponúkajú za podstatne menej?
V pohode Bratislava nech je samostatný kraj som za, tým pádom má magistrát aj zastupiteľstvo opodstatnenie, čo s 3 okresmi ale? Potom nech je Slovensko rozčlenené na 3+1 kraj. Prejde to?
3.12. máme slávnostné spustenie linky 130 o 11.30 od Lidla tak ste všetci vítaní.
?

StratenyRozumDPB

Linka 130 je samozrejme kolosalna kravina, ktora skonci na to ze bude vozit vzduch, ako kedysi minilinky na Dlhych Dieloch.
BTW neviete nahodou, na linke 37 sa este stale neupustilo od idiotskeho nezastavovania nikde v useku Lafranconi-Novy most? Pocul som od zopar ludi z Riverparku ako teraz prebiehaju cez 2x cestu a kolaje, aby potom na Chatamovi stopli hocijaku linku a pak vystupili na Lafranconi, kde zas musia cakat na 37 ktora stoji len tam.
To je ale kocurkovo..
Reply on: StratenyRozumDPB #71:
Neupustilo, preco by sa upustalo od zmeny k lepsiemu?

Len tak btw., na trase Chatam Sofer - Lafranconi je zavedena aj elektrickova doprava v hustejsiom intervale.
Reply on: 810zssk #69:
& Re: Jezo dnes, 13:04 #68 ?

pri moznom rozsirovani BA si zabudol na novu mestsku cast BA6 😉
http://bratislava.sme.sk/c/6566232/v-rajke-stavaju-obytny-park-s-nazvom-bratislava-vi.html

StratenyRozumDPB

Reply on: 810zssk #72:
Lepsie uz bolo ?
Aj tato linka 130 je zmena k lepsiemu.. skoda ze len v hlave idiota v DPB.
Ak Lamac spolufinancuje linku 130, na zaklade coho sa tak deje? Lebo na www.lamac.sk ani na www.dpb.sk nie je zverejnena ziadna zmluva o takejto spolupraci.
Ten cestovny poriadok je katastrofa raz za hodinu je nic aspon 2-3 x by mal ist!
Reply on: 810zssk #75:
Zrejme ju financuje tak, ako sú financované všetky ostatné "spolufinancované" linky, teda verbálne do médií, inak šup-šup do ročného plánu a vyfakturované magistrátu.
Však dajme tomu šancu, keď sme mohli dotovať Karloveské rozmary 35/36/135, z ktorých ostalo iba to smiešne torzo, tak jedna 130 nás nezabije. Ono je to skôr "geriatrická" linka, ktorá zoberie ráno seniorov na vyšetrenie a potom ich zoberie priamo na nákup, inak to nevidím ozaj. Nech to do leta fachčí a uvidí sa. Pár krát sa tým pôjdem aj ja odviezť aby som videl, že ako je tá linka moc potrebná.
To nedokázali na transparente nastaviť cieľ OD Lamač? Veď tá zastávka nie je nová, tak by v tom nemal byť problém. Takto to zavádza, že to končí na zastávke Lamač. Ale prečo sa vôbec čudujem?
Reply on: TomJ #79:
DPB je dlhodobo neschopny nahravat nove ciele do systemu... Ale ved pozri, mame vyhlasku ktora stanovuje oznacovanie vozidiel - obrat sa na spravny organ.
Reply on: 810zssk #80:
Nemám chuť zaoberať sa tým. Kým by sa to vyriešilo, tak už možno bude 130-ka aj zrušená. Len som si myslel, že keď už daná zastávka existuje, že vodič iba v palubáku naťuká jej kód a ona sa vypíše na BUSEčku. Pochopil by som to, keby bol cieľ LIDL Lamač, teda zastávka ktorá ešte neexistuje a nemá zatiaľ pridelený kód, ale takto mi to príde skôr ako neschopnosť alebo lenivosť vodiča. Alebo sa mýlim?
Reply on: TomJ #81:
Mylis.
Toto raz bude obsluhované trolejbusmi?
Reply on: Peter6607 #83:
Alebo tie pôjdu len po Tesco?
ďakujem za pekné fotky aj sme sa pobavili keď sme ich videli ?

ako nech sa nebojí nikto fakt prispievame mesačne sumou 500 EUR, len zadministrovať zmluvy to troška trvá. A cieľ LIDL Lamač by mal fungovať najneskôr od nasledujúceho pondelka, my sme len cez víkend dostali súhlas od Lidlu na vstup na parkovisko a konečnú tam, takže aj zastávka pri Vojenskej sa upraví, jednoducho vychytajú sa muchy ešte, ale reakcie našich seniorov sú pozitívne, jedna pani doslova plakala od šťastia.

RO
Reply on: rado78 #85:
Aj tie dve mladé slečny budú pravidelné cestujúce? ?
Reply on: rado78 #85:
Na zdraviiiii, at sluuuziiii 🙂

Skuste pouvazovat aj o tej zachadzke na Patronku. Myslim, ze by to nebol zly napad, uz len kvoli tomu, ze takto ju vyuzije viac ludi a mnohym (ak trafia prave ten jeden odchod za hodinu) to pomoze, pretoze vela ludi sa zastavi cestou z prace prave vo velkom Tescu. Okrem ineho, v opacnom smere by sa ta linka dala pouzit na prestup na cestu dalej. Cestujuci sice bude musiet ist cez podchod, ale aspon daco.
Reply on: rado78 #70:
Ale bolo to oblbovanie voličov ,keby ste hodili pár drobných pre chudobu ,tak vám tie čiary namaluje hocikto a už len kto by vám poskytol lacnejšiu MHD,alebo odvoz smetí,a čím by ste to zaplatili ved Lamač nemá žiadne firmy ,jedna krčma na Vrančovičovej bola aj tá je zrušená,nemáte ani tolko príjimov,tak nevyskakujte.
Reply on: janstar #88:
Ale však by mali príjmy. Občania obce Lamač by chodili robiť do mesta a svoje dane by nosili domov. Obci by sa potom ľahko platila MHD od poslednej zastávky na území mesta po koniec dediny, obzlásť keď by sa zvyšok trasy zaplatil rozpočet HMB.
Reply on: rado78 #85:
To fakt stačí 500 EUR na zavedenie linky MHD,tak to si pôjdem vybaviť a zastavku si dám rovno pred dom,lacnejšie ako taxík. Podla vás jedna pani plakala od šťastia ,ale dalších desať paní plakalo zo sklamania že sa tou linkou nemôžu dostať až po krematorium,chuderky ako by im to dobre padlo taký spoj ,sklamali ste ich.
Reply on: Valec #89:
žiadne mesto na Slovensku porovnatelné počtom obyvatelov ako Lamač, nemá takú prehustenú MHD ako má teraz Lamač,ba ani väčšie mestá ako Stupava,Malacky ,Dunajská Streda,ainé,mohli by si dovoliť maximálne hodinové intervaly v pracovných dňoch a cez víkend zo päť spojov za deň.
Reply on: janstar #91:
ty si ozaj hviezda, keby si to nemyslel vážne, tak sa dá na tebe celkom dobre zasmiať .. a vlastne prečo nie? 🙂
Reply on: rado78 #85:
Ukončovať linku pri OD LIDL hoci za ním je ešte množstvo obchodov je hovädzina najväčšia. Čo keby ste si namiesto vozímvzduch linky zaplatili zmenu L30, ktorá by jazdila následovne:
■ úsek Most SNP - Patrónka: bez zmeny trasy
■ Patrónka - OD Lamač: ako dnešná L130
■ OD Lamač - Krematórium /ukončenie pri nákupnom centre v oblasti Krematória

Ak by ste aspoň raz odviezli niekdajšou L38 tak by ste vedeli že vozila viac vzduchu ako cestujúcich a nezmysel 130 by určite nevznikol.

A ak už chcete zlepšiť dopravu v Lamači tak namiesto platenia neefektívnej 130 prispejte na lepší interval pre L63.
Reply on: Zvero #87:
Preco podchod? Ved to moze jazdit takto: http://goo.gl/maps/FLTxt v oboch smeroch. Na Zahorackej je sice prikazany smer jazdy, ale s dodatkovou tabulkou "okrem MHD".
Reply on: janstar #91:
LOL.
Reply on: Mike #86:
Niekto zvazuje pracu aj v pracovne dni? ? ? ?
Reply on: 810zssk #96:
Myslíš brigádu? ? ?
Reply on: Mike #97:
Hej ?
Lamač má vadu v tom, že doteraz sa nikto nesnažil tam zaviesť jednu nosnú linku, doriešiť kapacitu na L37 a ponechať L23, ktorá by mohla mať v úseku Lamač - Dúbravka aj vložené spoje do 1/2 intervalu aby bolo spojenie medzi dvoma susediacimi sídliskami atraktívnejšie než iba 1-3 spoje do hodiny. Ďalšou nevýhodou je, že veľká časť v oblasti ulíc Segnáre a Zidiny kde je hustejšia zástavba je bez poriadnej MHD lebo sa musí chodiť dole okolo stanice. Skôr by bolo fajn, keby sa namiesto otáčania na Segnároch otáčali autobusy pri ŽST Lamač, t.j. zachádzka by bola k stanici a nie k Segnárom, len na to by tam musel byť priestor, alebo vybudované nejaké obratisko.

Osobne si viem predstaviť linku s trasou : OD Lamač (nové obratisko pre autobusy) - Podháj - Cesta na Klanec - Vrančovičova - Hodnonínska - ŽST Lamač (otočka) - Segnáre - Pod Zečákom - Tesco Lamač - Patrónka - Pražská - Račianske mýto - Trnavské mýto a späť (otočka ako L31). Neskôr by sa po zatrolejovaní úseku Brnianska - Patrónka - Lamač linka predĺžila na Jelačičovu.
Reply on: Trolley #93:
To nie je zly napad, ale nateraz to asi nepojde. Kedze pani z Baumaxu moc vymyslali, urcite nebude mat nikto ochotu robit takuto premenu v najblizsiu dobu. Okrem ineho, ak ma linka koncit pri obchodnom centre pri krematoriu, tak treba vybavit povolenie na zriadenie zastavky, co bude zas koncit len u panov, co moc vymyslaju....takze asi tak... 😕
Reply on: 810zssk #94:
Vidis, to ma ani nenapadlo, lenze to asi neprejde, lebo smerom na kramare hore je iba jediny pruh a odbacajuci autobus by zdrzoval premavku. A na kramare odbaca velmi vela aut dolava z lamacskej cesty, niektore prejdu az na 3-4. cyklus...
Reply on: Zvero #100:
Kludne by to mohlo byt tak ze by isla dole otocit sa na kruhac a nastup/vystup by bol na existujucej zastavke ?
Nechápem prečo táto linka nezachádza až ku Krematoriu namiesto L38. Tam by sa táto linka naozaj zišla. V tejto podobe je to nevyužité a je to škoda. L37 chodí pri Krematoriu ale ak nastupujem na Patronke a vidím aká je natrieskaná (občas aj obyvateľmi Mariánky) ani sa mi nechce nastúpiť. Oveľa prospešnejšie by bolo keby L130 chodila v smere: Vojenská Nemocnica - Patronka - Tesco Lamač - Segnáre - Vrančovičova - Krematorium.
Reply on: 810zssk #94:
dalo by sa aj tak, ale v krizovatke pri Suchom mlyne sa v case spiciek celkom zle odbaca dolava na Zahoracku.
Reply on: 810zssk #75:
Tu je link na zmluvu http://www.lamac.sk/download_file_f.php?id=331268 strana 7 a 8
Reply on: diky #105:
A zasa sa na 50% nákladov tohto politického projektu zložia občania celej Bratislavy. ?
Reply on: Valec #106:
...a aj to len variabilnych...

Na druhej strane keby Lamac platil 100% tak uz by mohol pozadovat aby linka bola zadarmo.. ale idealne by bolo financovanie nejak 75%.
Reply on: 810zssk #107:
Však ono tam, predpokladám, viac menej aj preprava zadarmo je, keďže využitie linky pre platiaceho cestujúceho je minimálne.
Kľudne by stačilo spraviť po mesiaci a po troch prieskum využívania CL a na základe toho stanoviť úhradu. Za 15min. cestovné lístky patrí tržba len na linku 130, za 60 min. lístkom patrí polovica tržby na linku 130 a za PCL je tržba 0€, keďže len kvôli linke 130 si nikto normálny PCL nekúpi - nanajvýš sa ju využije pri nejakej ceste, na ktorú by inak využil inú linku MHD. Len v takom prípade by si Lamač musel platiť oveľa viac, ako len tých 500€ a keby sa tam zarátali aj všetky ostatné náklady nie len variabilné, tak to už radšej ani nespomínam. Plakali by nie len dôchodkyne, ale aj poslanci pri zostavovaní rozpočtu.
Reply on: Valec #108:
To je pravda, ze velmi vela cestujucich je tam prepravovanych bezplatne...

Inak pokial ide o PCL, nikto si nekupi PCL len kvoli 130, to je pravda. Ale celkove zvysovanie dostupnosti MHD moze zvysit pocet uzivatelov MHD, teda sposobit narast predaja PCL.
Reply on: 810zssk #109:
"Ale celkove zvysovanie dostupnosti MHD moze zvysit pocet uzivatelov MHD, teda sposobit narast predaja PCL."

To je síce pravda, ale to by sa skôr týkalo predĺženia linky 37 do Marianky (niekto miesto SL začne využívať DPB) ako zavedenia linky 130, ktorej jedinou novoobsluhovanou lokalitou je jedna ulica, z ktorej to mali k najbližšej zastávke max 550 m.