a zlatý klinec programu... 6270 na L18
vozidlo špeciálne upravené pre telesne postihnutých, v ktorom je len zopár sedadiel, a takmer žiadne držadlá dávať na L18...
cestujúci sú povinní sa za jazdy držať, ale tam nieto čoho...
Vcera som isiel 3001tkou, nielen ze jej vrzgal enormne klb, ale aj motor zacal divne hucat /zeby DP sa navracal s udrzbou do 80tyvh rokov?/. Naviac ako obvykle "studeny spoj"
Áno, podľa toho, čo posudzujeme. Ja som vo svojom hlásení posudzoval iba hlas, nie to, čo hlas oznamuje, či technické záležitosti hlásenia.
Ak berieme do úvahy využiteľnosť hlásenia, tak by som povedal, že na prvom mieste je Praha, Olomouc a Ostrava - okrem názvov zastávok sa hlási druh zastávky, výlukové trasy, odklony, rôzne iné doplňujúce hlásenia, v prípade Prahy a Ostravy prestupy na metro, či medzi linkami. Vnútorný displej zobrazuje čas, pásmo, číslo linky, cieľovú zastávku, nasledujúcu zastávku, významné nácestné zastávky, prípadne prestupy. Na druhé miesto by som zaradil Brno, ktoré má väčšinu z týchto funkcií (vnútorný displej nezobrazuje nácestné zastávky). Z týchto miest však hlásenie zastávok je štandardom pokiaľ viem len v Prahe a hádam aj v Olomouci. Ak sa nemýlim (opravte ma, ak sa mýlim), v Brne a Ostrave nehlásia všetky vozidlá.
Na Slovensku by som asi z hľadiska funkčnosti zaradil na prvé miesto Prešov a Žilinu - okrem názvu zastávky sa hlási druh zastávky, odklony, rôzne iné doplňujúce hlásenia. I keď zatiaľ vo väčšej miere chýbajú vnútorné displeje, informácie o čase je vo všetkých vozidlách. V oboch mestách je hlásenie štandardom, hlási sa vo všetkých vozidlách.
Až za týmito mestami nasledujú Košice - hlásia sa názvy zastávok + vnútorné displeje informujú o čísle linky, cieli, nasledujúcej zastávke, čase, pásme. Systémom nie sú vybavené všetky vozidlá.
V Bratislave je stále zobrazenie času a v časti vozidiel vizuálne hlásenie zastávok (vnútorné displeje, čas, pásmo, linka, cieľ, nasledujúca zastávka). Akustické hlásenie takmer neexistuje.
Na choste je Bystrica, časť vozidiel má vnútorné displeje (čas, pásmo, nasledujúca zastávka), niektoré aj akusticky hlásia.
Súhlasil by som, až na to bratislavské hlásenie, ktoré sa mi zdá málo výrazné. Začali sme však posudzovať samotný hlas, nie súbor detailov, takže samotný hlas by som neposudzoval podľa kvality a profesionality. Prešovské hlásenie je zvukovo azda najmenej vhodné, ale že to hlási samotný riaditeľ podniku, má čo do seba. Pri mojom sluchu jednoznačne najlepšie a najzrozumiteľnejšie počujem košické hlásenie (pozor, neposudzujem intenzitu hlasitosti, ale zrozumiteľnosť). Prešovské je príliš hlboké a bratislavské akoby v jednej tónine.
Nie, to len vytiahli 331 a istý čas stála pred halou GO. Zrejme s ňou mali nejaké plány alebo čerpali len nejaké zvyšky ND a teraz je znova na pôvodnom mieste, len sú medzi sebou poprehadzované.
Dopravák