Ja to neženiem do absurdna, len pokračujem tam kde on začal. Stĺpy sú zlé, lebo roku pána sa o stĺp rozsekal motorkár. Alebo hrozí, že to niekoho prebodne, keď hodí salto na biku a podobne. https://maps.app.goo.gl/hyxLWgG5E11rosu39 vidíš túto zastávku? O ňu sa tiež zabil svojho času motorkár, 17 ročný chalan z vedľajšej dediny, kam som chodil na prázdniny. Ak ťa zaujíma pozadie, fešák vtedy skúšal svoju novú motorku, koľko to dá. Podľa znalca to narval do zástavky v cca 240km/h. Ideme tvrdiť zastávka je zlá? Tá zastávka tam je cez 60 rokov na tom mieste, okolo prešli milióny áut za ten čas a len raz do nej niekto narazil.
Ty navrhuješ infraštruktúru na bežné používanie aj s rezervami, že keby niečo, čo sa dá predvídať. Ak tam dám tabuľu pred zákrutou. že max 70km/h, tak skúsenejší šofér to v pohode dá v 100km/h, čo to pozná aspoň trocha. Ale nemôžeš navrhovať, že dal som tam 70km/h, ale pôjde tade idiot 140km/h a niekde sa tam rozzseká. Tak to nefunguje. To isté napríklad železničné priecestie. Dám tam svetelnú a zvukovú signalizáciu, rampy a nejaký blb tam vleze a umrie pod vlakom. Čo viac ako chceš spraviť? Jediné čo ostáva, tak mimoúrovňové križovanie. Ale máš pocit, že keď máš zákon, ktorý ti hovorí, že ako rýchlo máš prechádzať cez priecestie, máš tam svetelnú a zvukovú signalizáciu, závory, že si nespravil dosť? Žiaľ všetko má svoj limit.
Ja poznám prípad z KE, kde sa chodec šmykol na chodníku a zátylkom padol na obrubník a umrel. Ideme teraz rušiť obrubníky? Lebo to je taká logika. Teda poďme zrušiť aj lampy verejného osvetlenia, aj o to sa môže zabiť niekto. Trakčné stĺpy, semafory, dopravné značky, dokonca budovy.... A aby som nezabudol, stromy, hlavne stromy.
Nie všetko sa zverejňuje a niekedy takéto informácie redakcie stiahnu na želanie pozostalých. Nemám to odložené, mne to hovoril človek z Karlovky. Môžem sa ho spýtať na podrobnosti.
Ale hovorí. Dosť pozerám aj dokumenty. Ľudské telo je prekvapivo odolné, ale zároveň aj krehké, podľa toho, o čo ide. Šanca, že sa človek nabodne na taký stĺp v meste, kde je ešte 30tka blízka nule. To už by musela byť neviem aká zhoda okolností a určite nie bežná.
Skús napríklad bodnúť do kuraťa príborovým nožom, keď má ešte kožu na seba a má okrúhlu špicu ten nôž, že aké "ľahké" to je ho prebodnúť.
Súhlasím s tým, že s architektami je dosť problém pracovať. Na druhú stranu, bez nich by sme bývali v šedých kockách a tak by vyzeral aj okolitý svet.
Tu len žiaľ koľkokrát hľadajú problém, kde nie je a ide sa do extrémnych situácií a navrhujú sa extrémne opatrenia, ktoré by boli ako nepraktické, tak aj extrémne drahé.
Ale je to zaujímavý vývoj. Pred zvolením Vallo drístal niečo o potrebe žulových obrubníkov na úrovni, na Vajanského boli už dobré aj betónové protitankové zátarasy, inde sa prešlo k inštalácii plastových vallovín.
Na Cintorínskej už zrazu stačí miesto obrubníkov biela čiara na asfalte. A žltá farba miesto chodníka.
Najväčším kritikom Matúša Valla 2025 by bol určite Matúš Vallo 2017, ak by bolo možné cestovať v čase.
Možno sa ešte dočkáme aj dopravných zariadení z recyklovaného papiera.
vidim ze aj ked si kdesi tusim spominal ze sa zivis nejakym navrhovanim stavebnych veci, tak dynamika a vypocet sil Ti vela nevravi....
Andy27 #3683
moja skusenost s architektami (viacerymi) je taka, ze sice navrhnu veci pekne, ale obvykle dost neprakticke, ci uz z hladiska pouzivania ale aj z hladiska technickej realizacie.... preto sa im v praktickom zivote ak nieco potrebujem realizovat snazim vyhnut.....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
bobitwo