Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: bobitwo #3684:
vidim ze aj ked si kdesi tusim spominal ze sa zivis nejakym navrhovanim stavebnych veci, tak dynamika a vypocet sil Ti vela nevravi....

Andy27 #3683
moja skusenost s architektami (viacerymi) je taka, ze sice navrhnu veci pekne, ale obvykle dost neprakticke, ci uz z hladiska pouzivania ale aj z hladiska technickej realizacie.... preto sa im v praktickom zivote ak nieco potrebujem realizovat snazim vyhnut.....
Reply on: andy27 #3683:
Hovoril si o prepichnutí človeka. Vieš sa predstaviť tú energiu, ktorú by si musel vyvinúť, aby tan stĺpik s priemerom 6-8cm, či koľko má a ešte k tomu plochú hranu prepichol človeka?

Samozrejme, môžeme sa vrátiť pruhovaným červeno-bielym kombináciám. A poďme vyzerať ako v cirkuse zase.

Cestu máš ohraničenú buď vodiacim prúžkom (tá 25cm čiara 25cm od obrubníka, ktorá vďaka novému "hyperúžasnému" TP117 tam byť nemusí a v obci stačí ohraničenie trávou, či obrubníkom). V realite, ak už dostaneš šmyk, či niečo podobné, to že tam bude lampa natretá oranžovou neónovou cestárskou farbou ti nezaručí, že ju netrafíš. Ono aj obrubníky sú vlastne nebezpečné, vieš si o ne zlomiť väz. Tak isto zábradlia, o ne si vieš tiež zlomiť väz, vedia ti tam odtrhnúť končatiny, pretlačiť ťa ako cez pasirák, biskupské oblúky sú tiež nebezpečné, zlomený väz, vieš o ne zakopnúť... Každý jeden pevný podobný prvok je nebezpečný.

Takže sa nevyhovárajme na to, aké to je nebezpečné, alebo nevytvárajme situácie, čo keby Jožko išiel 250km/h po Cintorínskej a zrazil tam cyklistu, ktorý vyletí do 250m výšky a potom bruchom padne na stĺpik, čo ho prebodne a podobe.

Reply on: bobitwo #3679:
Chybajúca dlažobná kocka, zle umiestnený kanál so štrbinami paralelne k smeru jazdy, pes na dlhom vodítku, stret s autom... v zásade hocičo, čo zablokuje predné koleso spôsobí, že hodíš tigra. Ono ani nemusíš vyletieť vysoko, stačí ak máš vrch stlpika v oblasti brucha a zotrvačná sila ťa cez to prehne. Kľudne sa to môže stať aj chodcovi, ak doňho vrazí auto alebo kuriér z Pakistanu na elektrickom bicykli.

Preto sa okolo ciest umiestňovali zábralia alebo široké stlpiky, navyše označené výrazne farebne. V BA máme po novom okolo ciest stĺpy osvetlenia tmavo šedej farby a nízke stĺpiky úzke. Vyzerá to lepšie, ale je to nebezpečné. To je tak, keď architekt vymení estetiku za funkčnosť a bezpečnosť.
Reply on: Ike #3678:
Motorkára trafilo auto, podľa info, čo som mal, tak na vine bol vodič auta.
Reply on: zakaznik #3680:
https://maps.app.goo.gl/VqXnppKRh5Sp2qNU8
Myslíš tieto? Cyklista sa tam nemá prečo zraniť, ani zabiť, pokiaľ ide tade, kade má.
Reply on: andy27 #3677:
Veď tie stĺpiky na zjazde zo Starého mosta na petržalské nábrežie boli inštalované práve pre to, aby sa tam nejaký cyklista zranil alebo zabil.

Prečo iné by niekto inštaloval antracitovú bariéru, ktorá sa dá obísť hocijakým autom cez niekoľkometrvú medzeru.

Ďalšie možné vysvetlenie ešte je, že dodávateľ stĺpikov je Matúšov kamarát a preto ich je všade ako nasr*****.
Reply on: andy27 #3677:
To by som si rád pozrel modelovú situáciu, kde sa tam niečo stane cyklistovi, kolobežkárovi alebo chodcovi, že tak vyletí do vzduchu a dopadne na ten stĺpik, že ho prepichne. To chcem fakt vidieť.
Reply on: andy27 #3677:
Predpokladám, že motorkár, tak ako je u nich úplne bežne zvykom, išiel 49 km/h, púšťal chodcov, verejnú dopravu, predvídal a prispôsobil jazdu svojim schopnostiam a stavu vozovky.
Reply on: zakaznik #3673:
Oveľa horšie je, že ak sa niečo stane cyklistovi, kolobežkárovi alebo chodcovi a ten vyletí do vzduchu, tak je pomerne slušná šanca, že ak dopadne telom na ten kôl, tak ho prepichne a zabije. Už taká nehoda na karloveskej radiále pri lidli bola, tam si to odskákal motorkár.
Reply on: mack #3669:
Veru, v celoročnej prevádzke je to Jas, Nový cintorín. V lete to budú tie sninské rybníky.
Reply on: Ike #3674:
Keď vodič vráti vodičák, tak sa následkom toho stĺpik zázračne narovná a zregeneruje?

Často sa tam musí vyhýbať viacero protismerne idúcich vozidiel naraz (na Lazaretskej vetve).

Stačí si všimnúť stav stĺpikov napr. na zjazde zo Starého mosta k petržalskému nábrežiu.
Reply on: zakaznik #3673:
Bro, tie obrubníky sú na úrovni vozovky. A ak vodičovi na tejto križovatke s týmito vlečnými krivkami, ktorý sú po celom meste stovky, nevyjde manéver, tak radšej nech vráti vodičák.
Reply on: Petto #3672:
Ale veď sa to dokončilo už dávnejšie.
Chránená dielňa sa uložila na zimný spánok a dokončí to po zime?

Okrem toho, na normálnej križovatke, ak vodičovi nevyjde manéver, tak si oderie gumy.

Na tomto debilnom výtvore vallovcov ak to vodičovi nevyjde, tak ohne stĺpik a ten ostane ohnutý a obitý, tak ako je poobíjaná celá Valloslava.
Reply on: zakaznik #3671:
Je to final stav ? Podla mna nie.
Vallovská estetika na kompletne zrekonštruovanej Cintorínskej.
A naši zrakovo postihnutí spoluobčania nech sedia doma, alebo nech idú odtiaľto do**dele!
Reply on: samkoh #3668:
Jas, Nový cintorín?
Reply on: 3pa3ck3 #3667:
Ešte je jedna východnejšie. Pomôcka: stojí tam len jeden spoj za deň.
Reply on: samkoh #3657:
Okej, ja som hľadal podľa Ubianu, ale tam sú v Snine vyznačené iba zastávky PAD

Druhý pokus: Autotex, Perečínska?
Reply on: Dispecer #3664:
Zastávka v snine pri rybníkoch nie je v oficiálnom CP tamojšej MHD https://www.snina.sk/e_download.php?file=data/editor/105sk_3.pdf&original=CP%20MHD.pdf .
Ale áno, najvýchodnejšia zastávka je v Snine. Ešte sa dopátrať, ktorá z tých zastávok v odkazovanom cP je najvýchodnejšie, keď tesne nie Vihorlat.
A ad Ma178rek: Sobrance nemajú MHD, ani pri ich tvare a tvare tamojšej uličnej a cestnej siete by to nemalo zmysel.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.