Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: PTI #7619:
jazykove okienko: pojem "najoptimalnejsie" neexistuje, resp. nema zmysel. "Optimalne" zamena najlepsie (absolutny superlativ), ked je raz nieco najlepsie, nemoze existovat nic "menej najlepsie", "viac najlepsie" ("optimalnejsie") ci "najnajlepsejsie" ("najoptimalnejsie").
Reply on: redburger #7618:
K vašim úvahám prečo od HM Tesco smer Krásna dva pruhy: križovatka Tesco tým, že budú cez križovatku v smere Krásna vedené dva jazdné pruhy a budú pokračovať až po bývalú Jednotu sa tým uvoľní, a nebudú sa vytvárať kolóny od centra v smere Krásna, ktoré sú tu dnes. Vytvorením dvoch pruhov s pokračovaním bude možné upraviť čiastočne signálny plán a spružniť riadenie križovatky. Dnes je smer do mesta cez križovatku vedený v dvoch pruhoch, ktoré sa začínajú pred a končia za križovatkou, ale prejde v tomto smere oveľa viac vozidiel, ako v opačnom smere cez jeden pruh. Preto je fázovanie robené tak, že s výjazdom z centra rovno je v jednej fáze aj ľavé a pravé odbočenie do Ladožskej, resp. k HM Tesco, a táto fáza sa naťahuje priamo idúcimi vozidlami. A kedže je ich viac ako z protismeru, tak okrem iného čakajú na signál voľno električky. Tými dvomi pruhmi von z mesta sa bude naťahovať do maxima základná fáza, čo bude Slanecká v oboch smeroch a električky. Dúfam, že sa to dá pochopiť, ako som to tu vysvetlil. Určite takto navrhnuté párovanie jazdných pruhov s preklopením počtu 2+1 na 1+2 v tejto križovatke je najoptimálnejšie riešenie zvýšenia priepustnosti celej Slaneckej pri minimálnych finančných nákladoch.
Reply on: TA #7615:
Vidím to podobne. Treba povedať, že nemálo áut sa stráca zo Slaneckej na Jazere a ku koncu Jazera býva v popoludňajšich hodinách Slanecká relatívne prázdna(oproti useku MUK-Lad), tak tam šupneme ešte jeden pruh naviac, kdežto v úseku MUK-Lad je to celkom plnka ( a nieje to len o autách, ktoré zídu na spodnú cestu, skrátka veľa áut končí na JZR) . A zas dva pruhy takto do mesta, nemusí byť zlé, len či sa to niekde na moste VSS nezačne hatať.
Na preferenciu električiek som sám zvedavý, to by som sa aj ja rád opýtal. Starostka má plno všakovakých nápadov o MHD na JZR (o ktorých pomlćím) ale o tomto sa akosi nezmienila doposiaľ.
Reply on: gabo5607 #7616:
Všetky určite nie, tie topole patria k sídlisku a predsa je to nejaká tá zeleň. Stačí z tej priemyselnej strany a vošli by sa tam aj pruhy 3+2. Soudruzi nemali myslieť na podchody ale skôr na tú cestu v usporiadaní 2+2. Nechápem, prečo sa tu nikdy nepostavila.
Najlepšie by bolo vyrezať všetky topole pri slaneckej, urobiť štvorprúdovú cestu so zastávkovými nikami, pochody pod cestu pri každej zastávke ktoré by boli aj udržiavané. Škoda že na to soudruzi nemysleli keď sa robila električková trať na Jazero, tie podchody pod ňou mohli byť radšej vybudované pod cestou, a boli by využívané.
Reply on: PTI #7611:
od križovatky Slanecká cesta - Ladožská budú 2 pruhy určené pre smer z mesta a 1 do mesta - prečo takto opačne? Aký má zmysel zvýšiť počet pruhov smerom von z mesta, keď dovtedy je tu jediný pruh, teda úsek s 1 pruhom - od mimoúrovňovej križovatky potiaľ - bude spomaľovať dopravu, ako je tomu dnes. Nebolo by už potom predsa len lepšie nechať 2 pruhy smerom do mesta v celej dĺžke úpravy Slaneckej cesty? Ranná kolóna sa niekedy tiahne až od Krásnej, takže, ak sa už rieši primárne smer do mesta, bolo by vhodné ho vyriešiť poriadne.

Ešte otázka ku križovatke Slanecká cesta - Ladožská: bude sa niečo robiť s preferenciou električiek v tejto križovatke?
Reply on: PTI #7613:
Netvrdím, že by autobusy náhradnej dopravy za električky, by mali povinne jazdiť po električkovej trati. Ani nepopieram, že na ceste je to autobusom bezpečnejšie. ? Iba za posledné roky, v čase, keď z nejakého dôvodu bola vylúčená električková doprava zo sídliska Nad jazerom, sa to stalo už zvykom. Naposledy to bolo pri výluke z dôvodu rekonštrukcie mosta pri VSS 9. júla tohto roku. (Dôkaz: http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=76788) Nebojte sa, viem, že trať vôbec nie je dobrom stave... No predsa sa jazdí. Prečo sa to tak robilo neriešim, iba konštatujem, ako to zmení MHD vzhľadom na súčasné linkové vedenie a obvyklé "nastavenie" výluk a preto sa pýtam, či DPMK o týchto úpravách vie a ak áno, ako na to zareagovalo. Nič viac, nič menej.
(Ale to akosi vo vašom príspevku nenachádzam... Ak to neviete, rovno to napíšte...)
Reply on: Dispecer #7612:
Keď je výluka električiek napr. na tr. SNP, tiež nejazdia autobusy po električkovej trati. Neviem prečo práve na Slaneckej by mali autobusy jazdiť po tých zničených BKV paneloch, najmä keď tam je aj súbežná Levočská, Čingovská a Važecká. A čo sa týka DPMK, vyhovuje im viac dnešný stav, keď autobusy sa posúvajú v kolónach ? Nehľadiac aj na skutočnosť, že na Slaneckej je nosnou električková doprava, a týmto riešením sa znižuje o 50% kolíznosť prejazdov cez električkovú trať na prepichu Levočskej a Dneperskej, lebo sa zjednosmerňujú.
Reply on: PTI #7611:
Ak som si dobre všimol, vďaka tejto úprave sa bude musieť nejako upraviť zachádzka linky 54 na sídl. Nad jazerom v smere na KVP, kláštor. Predpokladám, že sa zachádzka skráti o zastávku Dneperská.

No, taktiež mám pocit, že pri výluke električiek budú môcť náhradné autobusy vstúpiť na električkovú trať za zastávkou Dneperská, pričom doteraz už za zastávkou Levočská.

A preto by som sa chcel opýtať, či bolo dané riešenie nejako predstavené aj DPMK a ako na to zareagoval?
Reply on: jt #7610:
Striedanie smerov 2+1 a 1+2 na Slaneckej je v súčasnej podobe vylúčené. Je to pomerne krátky úsek /1650m/, pričom na trase je 7 križovatiek. Niektoré - napr. T-čko Napájadlá by si vyžadovalo rozšírenie cesty tak, aby v smere do centra boli vždy dva jazdné pruhy, ktoré tam nie sú - ak by boli poobede dva pruhy von z centra, v protismere by ostal iba jeden pre smer do centra aj s ľavou odbočkou do Napájadiel. Toto riešenie je bez akýchkoľvek stavebných úprav, iba zmena vodorovného, doplnenie zvislého /radenia C25/ a drobná úprava CSS-ky pri HM Tesco - z centra úprava pravého pruhu na rovno+vpravo. Táto úprava DZ na Slaneckej je už odsúhlasená a pripravuje sa k 1.septembru. Premenlivé dopravné značenie by finančne vyšlo omnoho viac, náklady na signalizáciu zelená šípka - červený krížik /S12/ na všetkých križovatkách a odbočeniach vrátane riadiacej ústredne a poznatky o rešpektovaní dopravných značiek a svetelnej signalizácie košickými aj cezpoľnými vodičmi - to sú všetko obmedzujúce faktory, ktoré bránia vôbec o tomto systéme na Slaneckej rozmýšľať. To už je ozaj lepšie pribudovať k dnešnej komunikácii jeden jazdný pruh a klasická štvorpruhová komunikácia by bola na svete. Zatiaľ sa takto vyrieši aspoň ranná špička, v nej sú väčšie problémy s priepustnosťou, ako poobede, nakoľko poobedňajšia dopravná špička je natiahnutá na dlhší čas, a za hodinu prechádza Slaneckou menej vozidiel ako ráno.
Reply on: COMFORT #7609:
Zaujímavé by mohlo byť, keby sa urobila štúdia toho, koľko by stálo riešenie s premenlivým značením na trojpruhovke, ktoré by počas dňa regulovalo radenie sa striedavo na 2+1 a 1+2.
Reply on: VLK #7607:
Mohla by sa tá logika objasniť...
Reply on: 3902 #7604:
linka 57 končí podľa licencie pri Novej Nemocnici, zachádzanie na Botanickú záhradu bolo iba v rámci výpomoci aj pre L19.

L29 odchádza zo stanovišťa F...

Označenie nástupných ostrovčekov má svoju logiku ?
Tie nástupné ostrovčeky sú označené nelogicky. Chýbajú písmená C, D a I, J
Reply on: 3902 #7604:
Mne nechýba nič, ja nie som autor schémy, ja som len navrhol ten plánik Staničného námestia.

http://www.ulozisko.sk/425660/01082011F.pdf
Reply on: 3902 #7603:
A pri vysvetlivkách, o nástupištiach na Staničnom nám. Ti pri "G -> Nám. Osloboditeľov" chába L29
Reply on: COMFORT #7598:
super ? až na L57 tá končí pri Botanickej Záhrade 🙂
Reply on: Dispecer #7599:
No v podstate áno, ale našťastie len pár metrov. Neviem, čo by sa do kolónky lokalita napísalo, keby bola tá električka o nejakých 200 metrov ďalej ? . Košice to už nie sú, Pereš ešte nie.
Dával som to už všade možne, tak to už určite veľa ľudí videlo ... Chvíľka googlovania, a vygooglil sa Ikarus Font 🙂

http://sk.fonts2u.com/ikarus.font

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.