Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Nodes #666:
Alebo neschopnosť to riešiť
K fotoupdate-u ? ?
Reply on: TA #665:
isteze. Absolutna neochota dany problem riesit.
Reply on: Nodes #663:
predbehol si ma. Mám však dojem, akoby to niekomu vyhovovalo, že daná CSS spôsobuje problémy preferenciou ED.
Reply on: Yogi616 #661:

" Tým by podľa neho mohlo stačiť na obslúženie tejto lokality menej vozidiel a ušetrené kapacity by sa mohli využiť na iných linkách. "

--->>> znie to, akoby to ani nerobili pre zrýchlenie cestovania, ale kvôli nedostatku vozidiel.

Re #662 Trucker4091 : chyba nie je v existencii preferencie, ale v spôsobe jej fungovania.
Reply on: Trucker4091 #662:
Chyba nastavenia, nie preferencie ako takej.
Reply on: Yogi616 #661:
Nestačí ti semafor na Alejovej ? Prejdu si 2 električky a stojíš pol dňa ?
Reply on: Peter55 #659:
Sak treba penaaze na kampan a pritom aj daco do vecka usmelit ne? ?
Reply on: TA #658:
...o nič sa nestaraj nie len o dopravu, a predaj všetko čo môžeš a nie len v KE ale na celom SK.
Reply on: PTI #656:
zlý dátum zvolený pre takýto list. Teraz to vyzerá ako 1. apríl.
V KE je už taká obyčaj - predaj a o dopravu sa nestaraj.
Reply on: Josip3211 #644:
Vidíš ? Neide o pohodlie vodiča a spokojnosť cestujúcich ale o zákony,predpisy, a pravidlá.Toto je príklad keď sa niekto hraje na kontrolóra,právnika a čo ja viem koho ešte ? Vodiči to majú skoro cele na k***t tak ešte aj toto málo dobrého im zrušme a postihujme ich. ?
Otvorený list primátorovi mesta Košice

Vážený pán primátor,
Ako občan, obyvateľ Košíc a projektant dopravných stavieb Vás týmto chcem upozorniť na množstvo problémov, ktoré nastanú po predaji mestských lesov v lokalite Sad mládeže, s úmyslom budúcich investorov tu postaviť rozsiahli obchodno-spoločenský komplex.
Dnes má mesto Košice, a Vy ako primátor to určite veľmi dobre viete, dva vážne problémy, čo sa týka riešenia dopravy, ako individuálnej, tak mestskej hromadnej. Jedným z problémov je doprava z mestských častí Krásna a Sídlisko Nad jazerom v smere do centra, kde úzka Slanecká cesta, ktorú súčasne tvorí prieťah cesty II/552 Košice – Veľké Kapušany – št.hr. SK/UK, už dlhodobo nespĺňa požiadavky na zvládnutie nárastu dopravy v danej lokalite, a vytvára problémy najmä obyvateľom mestských častí Nad jazerom a Krásna pri cestovaní do zamestnania, škôl, či zdravotníckych zariadení v centre mesta. Mesto Košice o tomto dopravnom probléme vie a verím, že ho s plnou vážnosťou bude riešiť, nielen projekčne, ale hlavne realizačne.
Druhým, a dá sa povedať oveľa vážnejším problémom, je doprava z mestskej časti Ťahanovce v smere do centra, kde jediná priama napojovacia komunikácia tejto mestskej časti - ústiaca do mimoúrovňovej križovatky Dargovských hrdinov – Americká trieda, je úzka a vytvára lievik, ktorý je vážnou brzdou v plynulosti dopravy. Situácia je tu o to vážnejšia, že na rozdiel od predchádzajúcej kritizovanej Slaneckej cesty, kde nosný systém MHD tvorí električková trať zo Sídliska Nad jazerom ku križovatke VSS, a tá čiastočne odbremeňuje Slaneckú ulicu od IAD, Sídlisko Ťahanovce túto možnosť nemá, a cestuje sa do zamestnania, či do škôl najmä v čase dopravných špičiek autobusmi v stupni kvality, ktoré nedosahuje ani úroveň malého okresného mesta, nieto druhého najväčšieho mesta Slovenska s vyše 240 tisíc obyvateľmi.
Dopravu z mestskej časti a do nej v smere z centra je nutné urýchlene riešiť, a bude to mesto stáť obrovské investície.
Tu chcem upozorniť na skutočnosť, že vízia výstavby rozsiahleho obchodno-spoločenského kolosu v lokalite medzi diaľničným privádzačom a Sídliskom Ťahanovce bude mať značne negatívny vplyv na už dnes katastrofálny stav dopravy v lokalite Ťahanoviec. Vzhľadom na charakter komunikácie diaľničného privádzača a platné technické normy bude problematické dopravne napojiť uvažované aktivity priamo na túto komunikáciu, bude to možné iba mimoúrovňovo, v jednom bode, a vzhľadom na potrebu dodržania minimálnych medzikrižovatkových vzdialeností v takom mieste, ktoré bude pre možnosť využitia tohto nového napojenia na diaľničný privádzač ako pre návštevníkov z mesta, ale najmä pre obyvateľov Sídliska Ťahanovce absolútne nevýhodný.
Z hľadiska prispieť týmto dopravným napojením k zlepšeniu dopravy na Sídlisku Ťahanovce sa toto nevyrieši, práve naopak, priame dopravné prepojenie sídliska s uvažovanými aktivitami v lokalite Sad mládeže výrazne zhoršia už tak zlú dopravnú situáciu na sídlisku, a doprava na Americkej triede skolabuje.
Navrhované obchodno – spoločenské aktivity bude problematické napojiť aj na systém MHD v meste, nevidím reálnu možnosť do tejto lokality viesť kapacitnú električkovú dopravu ako nosný systém, trasovať linky MHD po diaľničnom privádzači je nelogické, a riešiť dopravu tohto komplexu autobusmi cez Sídlisko Ťahanovce, konkrétne cez lievik Americkej triedy je dopravne neprijateľné.
Z hľadiska územného plánu je v tejto časti mesta Útvarom hlavného architekta mesta Košice navrhnutá lokalita pre aktivity obchodno-spoločenského areálu, a to v lokalite juhozápadne od Sídliska Ťahanovce, v priestore Magnezitárskej ulice. Táto lokalita má predpoklady oveľa lepšej a kvalitnejšej urbanizácie, rieši sa územie dlhé desaťročia devastované bývalou magnezitkou, a v neposlednom rade je táto lokalita oveľa výhodnejšia z hľadiska možnosti dopravného riešenia, ako vo vzťahu k obchodným a spoločenským aktivitám, tak aj -a to v prvom rade – k možnosti riešenia a vyriešenia komplikovanej dopravnej situácie Sídliska Ťahanovce, aj vzhľadom na pripravovanú výstavbu nových bytov v lokalite Skalky (Ťahanovce IV-V). Táto lokalita Magnezitárskej ulice je vhodná aj na obsluhu električkovou dopravou a v rámci KORID-u aj železničnou dopravou, s komplexným riešením obsluhy Sídliska Ťahanovce.
Lokalita Sad mládeže tieto aktivity neumožňuje, a ako som spomenul vyššie, situáciu v doprave v severnej časti mesta, s dôrazom na Sídlisko Ťahanovce, zlepšiť neumožní, ale práve naopak ju skomplikuje, výsledkom čoho môže byť aj zastavenie plánovanej bytovej výstavby na Sídlisku.
Vážený pán primátor, oslovujem Vás týmto listom, ako osobu, ktorý vo svojom volebnom programe mal jeden zo základných bodov riešenie a skvalitnenie dopravy v meste Košice.
Prosím, aby Ste si ho prečítali, a nad jeho obsahom sa zamysleli.

S pozdravom

Ing. Pavel Titl
projektant dopravných stavieb


Košice, 1.4.2009


Ing. František Knapík
Mesto Košice
primátor
Reply on: Isidor #653:
To tam budú pracovať si celé Ťahanovce. ?
Reply on: jt #652:
Citát z volebného programu Knapi3,14ka - Via Cassovia:

9) úcta k prírode
Vytvorím aktivity pre zvyšovanie povedomia o životnom prostredí a trvalo udržateľného rozvoja mesta. Zasadím sa o ekologizáciu šedých plôch, vznik zelených zón ,likvidácia odpadov a revitalizáciu zanedbaných rekreačných oblastí v meste.

Chcem vytvoriť v košickom lesoparku náučné chodníky v zmysle učebnice o prírode pre košické deti.
Dokončím odkanalizovanie mestských častí.
Moja aktivita na záchranu mestských lesov je dovŕšená ich čistým portfóliom, ktoré je treba využiť v
prospech mesta / napr. čistá voda z košických lesov – Košický protokol o vode/.
Musíme si uvedomiť, že predtým, niekedy dávno tu nebolo žiadne mesto. Bola tu čistá príroda
až prišiel prvý Košičan a začal do tejto panenskej prírody zasahovať. Tento homo cassoviensis
postupne uberal prírode jej priestor a kameňom, betónom a asfaltom vymedzil svoj priestor.
Najprv citlivo, neskôr menej citlivo porušil zákony, ktoré príroda vytvorila. Dnes sa s hrôzou dívame ako nám príroda dáva výstrahu v podobe devastácie pôvodne živých ekosystémov.
Vráťme sa k funkčnému využitiu a zachovaniu krajiny a jej systému ekologickej stability
aby nám slúžila na zdravé bývanie, oddych a krásu.
Zdravý a kultúrne vyspelý obyvateľ mesta chce žiť v zdravom prostredí. Chráňme si prírodné hodnoty a spravme preto najviac – potom bude neskoro.

Tak tento lesník z Ľubotína vlastným menom Homo Knapi3,14kus spolu s ďalšími Homo poslancus zachraňujú lesy tak, že ich predávajú. Veru šum €€€ je častokrát silnejší ako šum bezcenného lístia. ?
Reply on: jt #652:
Podľa Wikipedie by to bolo tretie najväčšie obchodné centrum na svete ❗ ? ❗ Iste sa dá oponovať, že nemusia zabrať celú plochu, ale načo by to potom všetko kupovali?!
Ale skôr tipujem, že sa tam "postaví" tretí (štvrtý?) a najväčší ťahanovský tunel...
Vyňatie z pôdneho fondu malo byť podľa Korzára dosť drahé. Vraj by zisk z predaja klesol na polovicu. Plus zaviazanie sa vybudovať infraštruktúru a 1000 Sk/m^2 je podľa mňa celkom dobrá cena za zdevastovaný les pri diaľničnom privádzači. To, že ani cent z tých peňazí nepôjde na obnovu lesa, alebo dokonca kúpu iných pozemkov je hádam jasné každému...

Možno sa niekto chce nabaliť, ale ak sa všetko urobí tak ako sa má a všetko sa dodrží, tak by to pre mesto mohol byť celkom dobrý obchod. Dúfam ale, že sa v predaji pokračovať nebude.

Som ale dosť zvedavý na to, aký obchodný dom bude mať 50 hektárov. Lokalita je celkom dobrá pre logistický sklad, blízko je železnica, diaľnica, letisko po 4-prúdovke do 15 minút.
Reply on: 5 #648:
" Časť peňazí z predaja samospráva investuje do kúpy lesnej pôdy a do náhradnej lesnej výsadby na rovnakej výmere. "

--->>> teraz sa mu to ľahko hovorí, veď aj tak na to každý zabudne a zapadne to prachom. Už teraz musí byť každému jasné, že mesto žiadne iné lesné pozemky nekúpi.

" Spoločnosť Fordin uhradí náklady spojené s vyňatím pozemkov z lesného pôdneho fondu a s výstavbou dopravnej infraštruktúry. "

--->>> dúfam, že aj v prípade tejto zmluvy definovali dopravnú infraštruktúru tak " presne a jasne ", ako to bolo v prípade Aupark
Reply on: 5 #648:
no, čiže na volebnú kampaň zarobené; errorbus teda už nehrozí? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.