Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ivanbuto #175415:
Na Tvojom mieste by som sa Donaldom Trnavským vôbec nezaoberal 😃.
Reply on: ceres #175425:
V meste to riešia semafóry, na menej frekventovaných križovatkách to nevadí, ale táto si semafór priamo pýta, ako píše pressburger. Čo sa týka kruháčov, priechody by jednoznačne mali byť ďalej. Veď na kruháči sa nezastavuje! Ak tam odbočujúce auto zostane trčať, je na prúser zarobené!
Reply on: ceres #175425:
tam by mozno stacilo to, aby auta prichadzajuce zlava nesli hned popri elektrickovej trati ale az poza ten ostrovcek s parkujucimi (take sa tu uz inac navrhovalo aj kvoli slucke pre trolejbusy), tym by v tomto bode ostalo davanie prednosti iba elektrickam a chodcom....
na oplatku by to ale sposobilo problem pre tych co idu z kolarovho namestia dole a chce sa otocit alebo odbocit na radlinskeho, a nie som si isty ci by sa to tam dalo usporiadat tak aby nezablokovali aj tych co pokracuju na mickiewiczovu.....
Reply on: ceres #175425:
TP 117:
2.8.4.6 Priechody pre chodcov na križovatkách
Priechody pre chodcov sa prednostne vyznačujú na križovatkách. Umiestňujú sa do semikolízneho priestoru, pričom smú zasahovať aj do kolízneho priestoru.
Na ceste s prednosťou v jazde sa vyznačuje priechod spravidla len z jednej strany križovatky, pričom sa umiestňuje pokiaľ možno čo najbližšie ku kolíznemu priestoru.
Na ceste bez prednosti v jazde sa priechod pre chodcov vyznačuje spravidla tak, aby vzdialenosť medzi okrajom priechodu pre chodcov a čakacou čiarou bola cca 5 m (min. 4 m), čo umožňuje zastavenie jedného osobného vozidla tak, aby nezasahovalo do priechodu pre chodcov a súčasne mal jeho vodič dobrý rozhľad do križovatky; táto vzdialenosť sa však nesmie neprimerane predlžovať. Ak výnimočne nie je možné priechod odsadiť do uvedenej vzdialenosti, vyznačuje sa na vedľajšej ceste vo vzdialenosti minimálne 1 m od vonkajšej okrajovej čiary cesty s prednosťou v jazde.
Na jednosmerných cestách sa priechod pre chodcov umiestňuje prednostne pred križovatkou.

A samozrejme, aby som nezabudol, tento priechod nespĺňa podmienku maximálne jedného jazdného pruhu v jednom smere jazdy.

Inak prečo tam vlastne nie sú semafory ako na začiatku Obchodnej? Nevychádzal by rozumne signálny plán?
Reply on: ceres #175425:
Kedysi sa hovorilo o tom, že kruháče majú zmysel (a teda majú sa budovať) len tam, kde nie je veľká frekvencia chodcov a zároveň približne rovnaká hustota premávky z viacerých smerov.
Btw... kedysi aj na spomínanej križovatke boli semafory. Budujú sa pri každej vŕbe kde to nemá zmysel, ale na mieste, kde to zmysel má (výhľad na danie prednosti je sťažený), chýbajú
Reply on: Mhr1 #175424:
No ale kde by potom tie priechody mali byť? V dostatočnej vzdialenosti od križovatky, najlepšie ešte aj so zábradlím, aby si chodci tie šikany neskracovali a nechodili tadiaľ prirýchlo? Taká doba tu už bola a som rád, že aj u nás je už na odchode...
Reply on: Solider #175423:
Ale priechody pre chodcov tak, že ak dávam prednosť chodcom, zostanem stáť v križovatke, sú nešťastné. Rovnako, ako odbočenie z kruháča rovno do priechodu. Ja ešte zabrzdím, ten za mnou nemusí tušiť, že je tam priechod a nie je na brzdenie vôbec nastavený. A ťukanec je na svete!
Reply on: zakaznik #175416:
Je pravda, že prítomnosť priechodu pre chodcov a zároveň dávanie prednosti vozidlám na hlavnej ceste je pre niektorých vodičov už mimoriadne náročné, ale tá električka sa tam nezjavila náhle. Ak nemáš dostatočný rozhľad do križovatky, tak sa treba pomaly vysunúť na miesto, odkiaľ ten rozhľad už máš. Ak by to tak urobila, tak sa s električkou predsa nezrazí. Električka totiž prišla po vzdialenejšej koľaji a ešte medzitým bol trojmetrový jazdný pruh a trojmetrový pás koľaje idúcej z Obchodnej.
Reply on: Ike #175420:
Rovnaká skúsenosť s MsP, minule nejaký demokrat parkoval dosť dlho vo vnútrobloku cez cestu tak, že autá ledva vyšli, všetkých obmedzoval a keby nedajbože potrebovali ísť hasiči tak nemajú šancu, no a MsP tam riešila nejakú českú ŠPZ (síce tiež tam stál neoprávnene a trochu blbo, ale v zásade nikomu neprekážal, teda snáď okrem oznamovateľa a jeho divných pohnútok, keďže bolo dosť voľných miest) a na hentoho zvysoka defekovala, pritom sami len tak tak prešli... Čiže áno, čo nám neohlásite, to nevidíme a neexistuje. Alebo ľudovejšie - skutok sa nestal, hlavne plaťte dane, magori.
Reply on: Ike #175420:
Pred rokmi bolo mestapo volané na toto miesto. Myslím, že tam bola vtedy odstavená dlhodobo nejaká Š120.

Na mieste zhodnotili, že je všetko v súlade s predpismi.
Reply on: zakaznik #175417:
Mňa vždy fascinuje tá neproaktivnost mestskej polície. Cestou do práce vidím v priemere asi 15 priestupkov a.... nič. Ak ich občan nezavolá, tak nerobia nič. A dokonca aj keď zavolá.

Ok, chápem že proaktívne nemôžu riešiť každú uličku, kde je parkovanie na chodníku dedičstvom UNESCO. Ale kurník, denne vidím auto na blikacoch pri Lacinke v bus pruhu, alebo pri ymce. Alebo na Štefánikovej. Som myslel že mesto, teda zriaďovateľ msp, bude mať snahu aspoň toto riešiť.
Reply on: N/A #175418:
Myslím ale, že takéto parkovanie pred križovatkou nie je povolené ani podľa súčasných predpisov
Reply on: zakaznik #175417:
Ostáva už len vydržať 3 mesiace a snáď zákaz parkovania na chodníkoch vyrieši takéto indivíduá.

MsP bude ziskovejšou organizáciou ako J&T 😂
Reply on: zakaznik #175416:
Mimochodom ďalšie superbezpečné miesto, ktoré roky nikoho nezaujíma, je tu.

Vynikajúci výhľad do bus pruhu v čase, keď sú vypnuté semafory.
Reply on: ivanbuto #175415:
Na bežnej križovatke by to bol dostatočný rozhľad, ale vodič musí okrem prednosti električke dávať prednosť aj chodcom na priechode.

Preto by pomohlo, aby bol príchod električky vidieť skôr.

Osobne cez túto križovatku prechádzam tak, že vyjdem do križovatky, keď nič nejde a situáciu na priechode Obchodná- Radlinského hodnotím až keď znova spomalím v križovatke.

Vôbec ma neprekvapuje, že tam cudzinka mala nehodu, je to zbytočne príliš veľa rozhodovania v krátkom čase, pre niekoho, kto tam nechodí často a nemá to nacvičené tak, že najprv rieši vozidlá a ignoruje chodcov.

Tankodromový stav vozovky tiež nepomáha.
Reply on: zakaznik #175410:
Ktoré parkovacie miesta sťažili výhľad?
Reply on: toldo #175413:
Vodička anilen nebola zo Slovenska. Tak asi treba spraviť globálnu kampaň, aby všetci vedeli, že Team Sraллo nebude nič robiť s bezpečnosťou komunikácii a naopak bude vytvárať ďalšie rizikové miesta.

Mimochodom, pred časom som tu upozorňoval na antracitovo šedé stĺpiky na zjazde zo Starého mosta k Sadu Janka Kráľa. Ako som predpovedal, že sa na ne niekto napichne, tak sa na ne asi niekto napichol. Videl som, že sú celé omotané červeno bielou páskou.
a pritom to je take jednoduche - ked nevidim, nejdem. Ale to sa dnes uz akosi nenosi, prave naopak, zda sa mi, ze dnesni vodici uplatnuju "ked nevidim, ostatni sa po****e, ja idem"
Reply on: zakaznik #175410:
Ako ovplyvňuje "žulový ostrovček" výhľad do križovatky?
Reply on: zakaznik #175410:
tato krizovatka inac patri medzi tie ktore mi nie su velmi sympaticke a jej prejazdu v smere mickiewiczova-janska sa snazim v ramci moznosti vyhybat....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.