Reply on: ceres #168158:
Prepáč ak sa ti zdalo, že som odpovedal uštipačne, ale to nebolo mienené. Stožiare sú dostatočne vzdialené od seba. Ak sa ti zdá, že inde, kde je vedenie uchytené na osvetľovacích stožiaroch je to bližšie, tak áno lebo tie sú cca 25m od seba a v trati ak ti to dovolí stúpanie tak môžeš ísť na cca 40m. Trolej je napínaný závažím, takže sa pri rozdieloch teploty rozťahovanie a sťahovanie kompenzuje. Ale napriek tomu vrchári chodia kontrolovať napnutie, aby sa zamedzilo veľkému previsu, alebo šponovaniu. Čo sa týka lámania zberačov, to je kapitola sama o sebe, áno môže to byť chyba na vedení, ale aj jazda vodiča, alebo aktuálny stav zberača.
Dnes sa mi dostali do ruky meracie protokoly z prvých meraní z 28.11.2019, a tam je jednoznačne vidieť, že výšky, kľukatosť a sklon sú vynikajúce, ale rázy pantografu do vedenia sú vysoké a ako príčina je štrk a betón na koľajniciach a v žliabkoch. Cez víkend to mala stavba vyčistiť a dnes sa to meralo znova. počkáme si na protokoly a uvidíme čo tam bude.
Ak máš záujem stretnúť meraciu električku v noci na Starom moste, tak predpokladaný nočný výjazd do Petržalky je v pláne 12.12.2019. Ak sa potvrdí tento termín, tak ho sem napíšem.
gejza