Trolejbus linky 64 smer Lovinského v križovatke na trnavskom mýte hádajte čo. Áno, ostal stáť uprostred križovatky pod krížením s električkami. Momentálne teda Vajnorská blokovaná obojsmerne.
Pokiaľ nefunguje dopyt na dverách, najistotnejšie máš žlté tlačidlo pod označovačom. Ak náhodou aj to nefunguje (síce povšimnú si to asi len tí znalejší a všímavejší), tak by mal človek prejsť k iným dverám.
Takýchto nehôd sa mesačne dejú desiatky. A vždy je za tým rovnaký dôvod – nevenovanie dostatočnej pozornosti pri vedení vozidla a ignorovanie dopravných predpisov ?
Priatelia, vzniklo tu viacero nepresných príspevkov, tak sa pokúsim popísať, ako očitý svedok, čo sa stalo.
Ad pharel: Zabúdaš, že na polceste medzi zastávkou Slovanet a Jégého je ešte jedno návestidlo - predzvesť. Tu sa objaví voľno tak, aby vodič plynulo prešiel cez X s Jégého a nemusel sa zo Slovanetu zbytočne rozbiehať. Toto som cítil ako cestujúci, električka sa zo Slovanetu pohla pomaly a od predzvesti začala zrýchľovať. Potvrdil mi to šofér, s ktorým som po nehode rozprával. "Veď som mal voľno na predzvesti", mi povedal. Toto je fakt.
Ďalší fakt je, že vodička išla z Jégého na zelenú a zablokovali ju autá, ktoré blokovali križovatku v smere Záhradnícka - centrum. Keď si myslela, že už prejde, zasa ju zablokoval ďalší nedisciplinovaný vodič, ktorý trčal v križovatke a miesto toho, aby stál (keďže jeho smer mal už červenú), pohol sa ďalej do križovatky. Vodička bola logicky v strese, bola rada, že nenabúrala do áut, ktoré jej protiprávne križovali cestu a že sa im stihla v tej skrumáži vyhnúť. No a vtedy (stres) stratila časovú orientáciu, neuvedomila si, že voľno pre jej smer uplynulo a že voľno majú električky. Vošla teda na koľajnice na červenú pre jej smer a voľno pre električky. Stane sa. V strese sa sústredila na nenabúranie do ostatných áut a neuvedomila si, že už voľno nemá.
A teraz počty: pri rýchlosti 45 km/h prejde električka za sekundu 12,5 metra, za 5 sekúnd je to 62,5 metra. A čo je 5 sekúnd? Okamžik. Čiže ona, keď vošla na koľajnice, ak sa neobzrela, električku nemusela vidieť, čoho dôkazom je, že náraz bol až do zadných dverí. Toto sú fakty.
No a ostatné už ako sediaci cestujúci na ľavej strane neviem posúdiť. To vie len vodič električky, nakoľko mohol predpokladať, že zo skrumáže na jeho pravej strane na poslednú chvíľu vybehne auto. A na ako "poslednú" chvíľu to bolo, či mal šancu skoršie brzdiť, či nie. Ale úmysel zo strany vodiča to určite nebol, keď sa rozbiehal, nič na priecestí nestálo. Ide len o to, či lepším vyhodnotením situácie mohol - ak by išiel pomalšie - včas zabrzdiť. A vodička nebola sebevrahyňa, ale v strese si neuvedomila, koľko času už uplynulo a že už nemá voľno. Takže žiaden zlý úmysel ani nepozornosť ani zámerné porušenie predpisov, ale nešťastná súhra okolností. Skrátka situácia, ktorá by sa mohla stať každému z nás. Potvrdzuje to len fakt, že dodržanie predpisu o nevchádzaní do X, ak nie je zaručený prejazd cez ňu, nie je samoúčelná buzerácia, ale bezpečnostná prevencia prúserov, ktoré síce väčšinou nenastanú, ale občas - ako v tomto prípade - áno...
Naozaj si to nepochopil, pretože ona nestála na trati, ale v križovatke, a pred prichádzajúcou električkou sa rozhodla jej vojsť do dráhy. A keďže to nebol veľký náraz, tak vodič nehodu predpokladal skôr a včasným brzdením zabránil väčším škodám. Keď sa oprie kuplovačka do dverí hoci aj v 15 km/h rýchlosti, tak to dokáže preraziť dvere a ohnúť nosný stĺpik.
Nemôže sa takéto konanie vodiča električky považovať za úmyselný trestný čin (poškodzovanie cudzej veci, zrejme aj pokus o ublíženie na zdraví)? Nechcem teraz vodiča priamo z ničoho obviniť, len sa pýtam na základe svojho osobného pocitu a viem, že na tomto fóre sú ľudia, ktorí sa k tomuto vedia vyjadriť.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Max
6863 ešte stále blokuje zastávku, PZSR prítomný.