Reply on: 810zssk #164374:
K poslednému odseku – práve o tom bola reč aj v prvom príspevku. Orgány verejnej moci môžu robiť iba to, čo im zákon dovoľuje, a na objednávanie dopravy mestskú časť podľa zákona o Bratislave tento nesplnomocnil, a to ani na svojom území.Čo sa týka zabezpečovania dopravy vo verejnom záujme, tam je problém v tom, že verejný záujem v MHD nikde nie je bližšie definovaný a každý si to vykladá po svojom. Zákon neprikazuje prepojiť všetky mestské časti, ale zabezpečiť dopravu na území hlavného mesta, t. j. aj dopravu medzi mestskými časťami, keďže mestské časti nie sú oprávnené si zabezpečovať dopravu sami a ľudia fakticky cestujú medzi mestskými časťami, aj keď v menšom pomere, ako sa napríklad dopravujú do centra mesta. Ale to je na dlhšiu diskusiu.
810zssk
Arriva skutocne nemoze na zaklade zmluvy na poskytovanie MHD v Trnave poskytovat sluzby MHD v Bratislave. Na zaklade tej zmluvy ich vsak nemoze poskytovat ani v samotnej Trnave. Sluzby moze poskytovat len na zaklade dopravnej licencie. Keby Arriva mala len zmluvu o sluzbach, ale nemala dopravnu licenciu, tak MHD v Trnave prevadzkovat nemoze.
Podobne vo vztahu DPB - Zahorska Bystrica plati, ze DPB moze prevadzku linky 36 realizovat len na zaklade dopravnej licencie vydanej spravnym organom, v tomto pripade mestom Bratislava, ale to neznamena ze to nemoze byt na objednavku ineho subjektu.