Ano, skratene vikendove 21ky su kratucke sluzby vzdy pre 2 vodicov, pricom narok na prestavku podla zakona s ohladom na ich dobu jazdy (dlzku kola) vychadza tak, ze staci po 2 z 3 koleciek poskytnut vzdy 15min a toto maju dodrzane..
Zakonom 462/2007 nie je urcene poskytovat nejaky technologicky, alebo vyrovnavaci cas pre autobusy.. Zakon definuje pracovny cas, cas jazdy a prestavku v praci. Kazda vydrz do 10min je sucastou pracovneho casu, nie casu jazdy.
Tzv.technologicky cas po kazdom kole na jednej zo zakladnych konecnych linky sa poskytuje v ramci SR myslim iba v Bratislave. Pre istotu, nad ramec zakona sa poskytuje aj tzv. vyrovnavaci cas (urceny presnym poctom minut pre linku, smer a urcite casove pasmo, resp. % zo zakladnej jazdnej doby) v niektorych mestach, pricom myslim, ze len v Bratislave a Kosiciach sa pocita do jazdy.
A teda u 21ky je ten technologicky cas na JJ, VW. A preco sa nestriedaju spoje na JJ,VW s tymi na NHR? Zial, ak niekto rozhodol o posilneni 21ky (este stastie, ze k nejakemu posilneniu doslo skor, nez vznikol kapacitny pruser) len par dni pred otvorenim obchodneho centra, nie je technicky mozne prerobit cely cestovny poriadok (vratane vsetkych koordinacii) 21/25, obehov vozidiel, vodicov, sluzieb a zadeleni.. Preto vznikli vlozene poradia bez vplyvu na existujuce sluzby, ktore maju vsetky zakonne naroky dodrzane.
No, otázne už len ostáva, či tieto služby 21 o ktorých sa bavíme, robí jeden vodič alebo sa vystriedajú dvaja. Nebol by som prekvapený, keby tie kratšie (/8 a 9) boli iba pre jedného, a tým pádom už je to predsa nejaký ten čas bez dlhšej pauzy.
autoškolu 8144 som vo výprave už dlhšie nevidel a mám taký dojem, že som nedávno videl jazdiť nejakých zácvikárov, takže nejaký kurz skončil a trolejbusáci majú nejakých "bažantov", z vlastnej skúsenosti viem, že prechod z kraťasa na kĺb nie je žiadna sranda, aj keď dnes to nie je až taký rozdiel, ako pred takmer tridsiatimi rokmi rozdiel medzi odporovou 9Tr a Sanosom ?
Linka 208 je cez víkend sólo, takže by tam po správnosti vždy cez voľné dni mala chodiť 14Tr, aj na tej Hroboňáckej 208/1. To, že tam často dávajú kĺb, je už nezáujem alebo flegmatický prístup Hrobonky, (napr, ide tam taký voz, aký má vodič pridelený..)
Okrem všeobecných ustanovení a niektorých osobitných ustanovení pre cestnú dopravu stačí prečítať paragrafy 25-28, podľa tých by sa mali robiť CP pre našu MHD.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
6640