ZV4849 hradil ranný diel 84/7 od prvého kola
1208 z 88/4 v priebehu dna vypadol nahradil ho 2209
1835 z 83/13 vypadol alebo bol do poobedňajšieho dielu vymenený za1637
flash: Kvoli nehode na Viedneskej ceste k hranicnemu priechodu Berg, je uzavreta cesta a odklonena L901 cez ZOO, kde sa otoci a ide spat cez most Lafanconi na dialnicny privadzac k Bergu. Odklon by mal trvat cca 2-4 hod.
1. ik 435 sa lámu v Petržalke, lebo sú teraz deponované iba vo vozovni Petržalka, ktorá vypravuje petržalské linky. Je pravda, že aj keď boli na Trnávke a Jur. Dvore, lámali sa iba tie v Petržalke (okrem 1800). Skôr ako cestami je to možno km priebehom, alebo obsadenosoťou, alebo aj (ne)údržbou, resp. kombináciou faktorov.
IK 435 keď sa zlomí sa nezvára, lebo 14 ročný autobus bez akejkoľvek väčšej opravy je v súčasnosti neekonomické prevádzkovať (vysoká spotreba nafty, ale aj ostatných prevádzkových kvapalín, navyše motor s dávnymi emisnými normami) a nie to ešte opravovať aby sa vrátil do premávky.
Nový autobus keď sa zlomí tak sa opravuje, lebo má cca 2roky, resp. pokiaľ sa zlomia po pár mesiacoch premávky tak sú v záruke, takže je povinnosť výrobcu to opraviť.
2. Možno aj nemožno, ako v čom. V tom Zlíneri, kde sa podrobovali generálnej oprave, boli odstrojené až na kostru (vraj je to samonosná konštrukcia takže autobusy tohto typu nemajú rám, ako som bol poučený). Takže dostali novú podlahu, plechy, sedadlá, mech v kĺbe, atď..
Ale koncepčne sú to dnes už zastaralé vozidlá, sú vysokopodlažné a navyše tie najstaršie majú už od generálnej opravy 10 rokov (resp. 9, 8,..) takže to je dostatočný dôvod to vyradiť. Okrem iného tie zo série 2602-20 (resp. 2620-2630 už jazdia asi iba 2?) už prakticky vôbec nie sú spoľahlivé a tiež majú moc vysoké prevádzkové náklady.
1. Stáva sa, že kĺbové autobusy sa zlomia práve v kĺbe (Ikarusy v lete aj Sorky). Je zaujímavé, že sa to deje len na petržalských linkách? Ide len o náhodu? Alebo Petržalské cesty sú v horšom stave ako v iných častiach Bratislavy? Nikoho samozrejme neupodozrievam zo sabotáže. A čím to je, že keď sa zlomia IKARUSY, musia sa vyradiť, ale keď sa zlomili kĺby Soriek, dokázali ich opraviť a sú naspäť v premávke. Je to aj vekom. Staršie autobusy sa nevedia takto opraviť (pre nedostatok materiálu) alebo prečo?
2. Karosy majú pomaly 20 rokov. Pred niekoľkými rokmi sa modernizovali a prerábali na pohon zemným plynom. Možno ich pre modernizáciu považovať za akokeby novšie vozidlá? Alebo je podstatné to, že ich vyrobili pred 20 rokmi?
Viem, že tieto otázky sú veľmi laické. Ale pretože sa do toho nevyznám, dávam ich. Ďakujem za odpoveď.
Pár postrehov z rannej cesty do práce: 80/3406 smer Zochova z Kolárka, 208/6300 zmeškaná , odchod z Kozej o 7.54 nevykonaný, išla až 7.59, asi minútu za ňou ďalšia kĺbová 208 (pravidelný odchod 8.00), škol. spoj č. 10 bus 4265 Rajská, 88/1214 ASMN smer Petržalka.
petoo
34: 2212 , 2616 , 2207 , 2645 , 1621 , 2650 , 1626 , 1635
59: 2628/2
68: 4915 , 4906 , 4222 , 4907 , 4923 , 4909 , 2818 , 4924/8R , 2819/8P , 4827 , 2813 , 2812 , 4908 , 4912 , 4224
80: 2338/1
84: 4824 , 4866 , /3 , 1809 , 4834 , 2820 , ZV4849 , 2829
88: 1215 , 1217 , 1206 , 1208 , 1222 , 1209 , 1201 , 1214
93: 4914 , 4233 , 4229 , 4221 , 4227 , /6 , 4878 , /8 , /9 , 4869 , /11 , 4868 , *2819* , 2850 , 1603
94: 4234/1 , 4228/3 , 4857/9 , 8425/10 , 4831/12
96: 4912 , 1219 , 1210 , 1212 , 1211 , 1207 , /7
196: 1632 , 2638 , 2641 , 2644
X13: 3509/1
školsky spoj 5: 1032
ZV4849 hradil ranný diel 84/7 od prvého kola
1208 z 88/4 v priebehu dna vypadol nahradil ho 2209
1835 z 83/13 vypadol alebo bol do poobedňajšieho dielu vymenený za1637