Reply on: Juraj76 #132107:
1. ik 435 sa lámu v Petržalke, lebo sú teraz deponované iba vo vozovni Petržalka, ktorá vypravuje petržalské linky. Je pravda, že aj keď boli na Trnávke a Jur. Dvore, lámali sa iba tie v Petržalke (okrem 1800). Skôr ako cestami je to možno km priebehom, alebo obsadenosoťou, alebo aj (ne)údržbou, resp. kombináciou faktorov. IK 435 keď sa zlomí sa nezvára, lebo 14 ročný autobus bez akejkoľvek väčšej opravy je v súčasnosti neekonomické prevádzkovať (vysoká spotreba nafty, ale aj ostatných prevádzkových kvapalín, navyše motor s dávnymi emisnými normami) a nie to ešte opravovať aby sa vrátil do premávky.
Nový autobus keď sa zlomí tak sa opravuje, lebo má cca 2roky, resp. pokiaľ sa zlomia po pár mesiacoch premávky tak sú v záruke, takže je povinnosť výrobcu to opraviť.
2. Možno aj nemožno, ako v čom. V tom Zlíneri, kde sa podrobovali generálnej oprave, boli odstrojené až na kostru (vraj je to samonosná konštrukcia takže autobusy tohto typu nemajú rám, ako som bol poučený). Takže dostali novú podlahu, plechy, sedadlá, mech v kĺbe, atď..
Ale koncepčne sú to dnes už zastaralé vozidlá, sú vysokopodlažné a navyše tie najstaršie majú už od generálnej opravy 10 rokov (resp. 9, 8,..) takže to je dostatočný dôvod to vyradiť. Okrem iného tie zo série 2602-20 (resp. 2620-2630 už jazdia asi iba 2?) už prakticky vôbec nie sú spoľahlivé a tiež majú moc vysoké prevádzkové náklady.
Infinity