Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pri pohlade na BUSE tabulu na Nmoste ma napadlo:

V Prahe davaju do prevadzky JCDeaux, DP Praha a este ktosi podobny system, ale zmesti sa pod strechu zastavky a ukazuje casy aj s odhylkami /zacpy.../ - cize aktualne odchody. Tak som sa na to bol pozriet a CUDUJ SA SVETE, LINKA 18, KTORA PRICHADZALA NA ZASTAVKU MALA PODLA TABULE ODCHOD O 9 MIN A LINKA 22, KTORA PRISLA O 2 MIN NATO(nie sevatl. al), MALA IST PODLA TABULE AZ O 10 MIN... maju este co robit...
Inac, v Prahe maju paku na prehadzovanie vyhybiek vonku vedla predneho spriahadla, nie vo vnutri vozidla...

SKUSKA XSICHTOV 😮:-o :-0
Mickey: Na trati Viedenskej elektricky nepremaval len elektricky vlak, ale v niektorych usekoch aj klasicke elektricky na normalnom rozchode.

Niekto tu hovoril, ze zastavka Zatisie je zbytocna. Tak mu prajem este vacsiu tlacenicu na zastavke Polus City Center, ktoru zmensili a este tam chce aj natrepat ludi z Kuchajdy...
Cookies: Moc mě mrzí, že v Praze příští týden nebudu. Jedu totiž prozkoumat Prešov, Košice a Slovensko-Ukrajinskou hranici. Rád bych ti poradil, ale to se ti asi nebude líbit. Po Praze na kole radši nejezdi, protože je plná aut, všude se staví, rekonstruuje, desetitisíce turistů apod. Ale hlavně, Praha je kopcovitá a moc stezek pro Cyklisty tu nenajdeš. Vše se dá najít na internetu, když budeš chvíli pátrat, tak něco najdeš. Určitě.
No ja to vzdavam... Clovek, co celu den v kuse necita tuto deiskusiu, ale ma work, NEMA sancu to sledovat a straca kontext. Presten asi sledovat diskusiu, nema to najmensi vyznam, kedze staci jeden den aby som necital a uz "nie som v obraze". To nie je kritika, ani staznost, ani nic take, ale len konstatovanie faktu. 😉
si: TEZ je predsa Tatranska elektricka zeleznica, ja som netvrdil ze elektricka musi byt na 1000mm. Podobne aj TREZ (T.Tepla - T.Teplice) volaju ludia elektrickou.
Fuj, zas ste ma pekne otrávili. Ma ŠTB jedného dňa odviezla zo školy a na výsluchu ma držali približne od 9 ráno do 9 večer, teda 12 hodín. Nakoniec ma odfotili ako zločinca, zobrali mi otlačky prstov aj celej ruky a svet čuduj sa, aj pachovú stopu. A viete prečo? Lebo som mal brigádu - premietal som v kine a synovia mojej kolegyne boli v lochu za protištátne paragrafy a za ňou do toho kina chodili ich priatelia. Ja som nevedel ani ich priezviská, lebo oni sa zhovárali diskrétne poza rohom. Nezbili ma, hádam preto, lebo rátali s mojou spoluprácou. Nedlho potom som odišiel na vojnu a tam ma neustále otravoval kontráš (armádna zložka ŠTB), až do tej doby, kým emigrovali môj otec a brat. Keďže ste mi to pripomenuli, tak vám na to poviem svoj názor.
Čím menej je spoločnosť vzdelaná, čím viacej nevzdelaných a hlúpych ľudí sa môže podieľať na rozdeľovaní moci, tým skôr v danej krajine zvíťazia vo voľbách takí populisti, ako je Mečiar, Schuster alebo Fico. Z tohto hľadiska sme na tom v Českej republike veľmi zle, ale na Slovensku je situácia priam katastrofálna. Dnes už každý súdny človek musí chápať, pre koho bolo rozdelenie Československa prínosom a pre koho stratou. A mohol by som pokračovať, ale poviem to inak. V prírode sa každé zviera, ktoré nieje schopné sa o seba postarať (a to kľudne aj v organizovanej skupine viacerých zvierat - smečke apod.), veľmi rýchlo stáva súčasťou potravinového reťazca. Keď to aplikujem na ľudskú spoločnosť, tak všetci, ktorí neustále len čakajú, že by sa o nich mal voľakto postarať a sami pre seba nie sú schopní urobiť takmer nič, by v normálnej prírode pokapali skôr, ako by zistili, že vôbec žijú. Takí ľudia si potrebujú siahnuť až na dno, kým pochopia, že ich život a ich blahobyt je iba ich starosťou. Keď je takých v ľudskej spoločnosti väčšina, tak zo sebou pri svojom páde zoberú aj tú schopnú menšinu. Toto je súčasný problém Slovenska. Tí schopní sú tam v takej menšine, že aj cez svoje schopnosti nestačia na zastavenie takého pádu. Keďže ale oni, na rozdiel od väčšinových tupcov, veľmi dobre chápu vážnosť situácie a aj svoju bezmocnosť, rozhodujú sa emigrovať, lebo tiež vedia, že vzdelaným a schopným je svet stále otvorený. Je to pre krajinu katastrofálna situácia, ale riešenie pre ňu je jediné. Nechať život, nech tých neschopných naučí sám.
Každému, komu chýba rudý fašizmus z celého srdca želám, aby si ho mohol na vlastnej koži skúsiť v tej jeho najhoršej forme. Inak povedané, nech každý, kto si želá návrat rudofašistického režimu, zdochne v Gulagu. Keby tam náhodou nezdochol, tak ho to aspoň naučí prežiť v normálnom svete normálnym spôsobom. Taká škola istotne odnaučí každého čakať, že ho niekto nakŕmi a utrie mu zadok.
Juro: hmm a co potom TEZ... tiez to vsetcia nazyvaju tatranskou elektrickou.... (zhodou okolnosti je tiez na rozchode 1000 mmm akurat ze sirka vozovej skrine je tusim 2.8 m a trakcne napajanie 1.5 kV)
Mickey:
1. OK suhlas
2. Konecna bola v centre mesta a trat isla na spolocnom telese s elektrickovou tratou. Mala rozchod 1435 mm a elektricka 1000 mm, takze to bolo riesene kolajovou spletou.
3. To neznamena ze ked neboli elektrifikovane trate u nas, tak neboli inde? A co trate v Nemecku a Svajciarsku,atd..

Ide len o to ako to kto nazyva. Elektricka je podla mna vozidlo MHD a to tzv "viednska elektricka" nebola. Bola to elektricka zeleznica a kedze isla az do centra BA a ako spravne uvadzas v okoli neboli elektrifikovane trate tak sa pre nu vo verejnosti vzil nazov "elektricka".
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

precitajte si toto
http://www.sme.sk/clanok.asp?vyd=20020807&cl=623428

a najdete tam nazor cudzinca, ze je tu lepsie organizovana doprava ako v budapesti - heh - este by ma zujimalo aku myslel - ci IAD, alebo MHD? :DDD
vlado: kym nebude taky prebytok financii ze si s nimi budeme moct dovilt plytvat tak, ze proste budu v lete jazdit nevyuzite spoje :-))
(alebo inac povedane skus si uvadomit, ze v lete treba prepravit menej ludi a tak je len logickym dosledkom ze tych spojov premava menej - ak by v sucasnej situacii malo tych spojov byt v elte viac, muselo by ich byt menej niekedy inokedy = vtedy ked ich je treba viac ako v lete:-))
dokedy chcete stale cez prazdniny rusit spoje mhd a predlzovat ich intervali?dokedy vam to budeme zrat a tolerovat?
Ad elektricka do Viedne:
1. Vlak z Viedne do Bratislavy premaval na elektrifikovanej trati. 2. Konecna v Bratislave bola na zastavke mestskej elektricky. 3. Klasicke zeleznicne trate v tej dobe neboli elektrifikovane - parne lokomotivy boli ovela vhodnejsie na prevadzku.
Mozete sa potom cudovat, ze sa hovorilo o "elektricke do Viedne"? Takze pomaly s tymi rozpravkami, Juro. Elektricka ozaj existovala, hoci podla dnesnych kriterii to bol vlak. 🙂
Myslite si, ze obnovia zastavku Zatisie na Vajnorskej? Mam pocit, ze tie ostrovceky vobec neopravili a odstranili aj zabradlie... ajtak je uplne zbytocna!
A zastavka Zatisie bude, alebo nebude?
Vsak to je aj rozumne:
Tie kolajnice potrebovali prebrusit, dnes prsi, cize sa pri bruseni nebude tolko prasit a je prijemne chladno. Takze tak. Teda pokial tam tie kolajnice fakt brusia.

A trat rped Polusom sa tak skoro neotvori, este musia vymenit priecestie s Riazanskou a Polusom. Cize este to chvilu potrva. Takisto nemaju hotovu odbocku k ZSTNM.
Asi ich konecne napadlo prebrusit tam tie kolajnice. 🙂
este som zabudol...uz sa asi chysta coskoro spustenie trate na vajnorskej...dnes cistia kolajnice na useku Nova doba - Trnavske myto tym Mercedes-Schorlingom...
hehehe, to je trapas jak svina...cely informacny system dnes meska vo vozidlach jednotne 7 minut!!

na 201 jazdi kratky voz (nie ako zalozak)...
tbc:
Aj mna by to zaujimalo. Osobne by som obluk pri Riviere spravil taky aky je, cize na VUIS paneloch, iba by som spravil poriadnu geometriu trate (ziadne trabustenie) a prevysenie aspon nejake. Pri Lafanconi by som vymenil podkladnice aj zvony na prazcoch za uchytenie pruzne, a trat by som podbil, a spravil tam prevysenie. (inac, ak neviete co to prevysenie trate je, tak napriklad novy obluk medzi Karlovkou a Krcacmi je asi prvy, ktori ma skutocne prevysenie - a ako dobre tade eliny idu. 🙂

(kto sa chce zapojit do politickej diskusie, teraz ma moznost na DP Talkeri 🙂
Kedy uz konecne opravia (a kvalitne) ten kolajovy obluk pri Riviere?? A pod mostom lafranconi by sa to hodilo tiez... Najskor by sa to mali naucit robit poriadne a az potom mozeme rozsirovat elektricku v BA, ked sa ani nevedia poriadne postarat o to co tu mame... 😞 😞

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.