Reply on: kiko #88518:
Ano, ale to s otazkou rozchodu nesuvisi. To za prve. A za druhe, "socialisticky" model by som skor videl napriklad v Ostrave ci v Presove (na Zapade napriklad v Salzburgu, Lyone, Bergene, San Franciscu), kde radnice robia vsetko preto, aby MHD bola co najviac user-friendly a aby ju co najviac ludi pouzivalo. Vysoke percento novych nizkopodlaznych vozidiel, cistota vo vozidlach, priatelska tarifa, priatelski zamestnanci, presne odchody... Z toho, co som zatial poznal v Bratislave, mi prave bratislavska MHD pripada ako ten "americky" system - snaha za kazdu cenu ludi z MHD vyhnat a nahnat ich do aut. Coz si europske mesto, s uzkym historickym jadrom, nemoze dovolit bez vytvorenia velikanskych zapch...
bwd
Už pred druhou svetovou vojnou jazdili vo Viedni nákladné električky, napríklad v roku 1943 prepravili 10.646 vagónov, postupne sa ale táto preprava utlmovala, až ju v roku 1976 zrušili celkom. Od augusta 2005 nákladnú električkovú prepravu za veľkého jasania zelených znova obnovili.