vieš, že som mal svojho času podobný názor ? Pozri, na tomto fóre sa už roky rokúce poukazuje a nadáva na situáciu. Lenže to by muselo uvedomiť trochu viac prostriedkodržateľov. A tak ďalej.
Pozri, leto sa komplet zvládlo bez Solarisov, v tých uliciach to vyzeralo ako v džungli niekde na kulambátare, ale chcem sa Ťa opýtať: "čo nevieš ?"
Však štandard našej mhd - všetky vozidlá okrem 283 a negenerálkovaných karos budú ešte takých 5 rokov jazdiť, sa meniť nemusí . Je to smutné, ale je to tak. A to už len z toho dôvodu, že doteraz to tak fungovalo a tým pádom to fungovať bude.
Jediné čo by sme mohli spáchať je trvalý protest na magistráte. Aj nad tým časom pouvažujem. Aspoň nejaký floodový e-mail. Alebo neviem. Je totiž úplne jedno, koho si tam zvolíme. Vždy zostalo len pri sľuboch.
Bratislavská mhd funguje, rozsahom a dostupnosťou siete tak, ako sa v iných mestách môže len snívať. Na úkor vysokých nákladov a bez dostatočnej podpory (všetkých zúčastnených) na úkor kvality.
Dopravný podnik od leta rokuje s Rakúšanmi o vytvorení linky MHD na trase Bratislava – Wolfstahl – Hainburg.
Dopravný podnik chce v rámci siete MHD vytvoriť pravidelnú autobusovú linku Bratislava – Wolfstahl – Hainburg. Potvrdil to Milan Cílek, prvý námestník primátora Andreja Ďurkovského. Ako často bude autobus chodiť, záleží od dohody s rakúskou stranou a od počtu zastávok. „Zatiaľ je predstava, že by bola jedna v Bratislave pod Novým mostom, jedna vo Wolfstahle a dve v Hainburgu.“
Problémom je licencia a cena lístka
Za bratislavskú stranu by plánovanú autobusovú linku zabezpečoval dopravný podnik. Podľa hovorkyne mesta Evy Chudinovej je zo strany mesta všetko pripravené na prevádzku. Problémy však vznikli u rakúskej administratívy. „Týkajú sa predovšetkým vydania licencie pre slovenské autobusy na premávku na rakúskom území.“
Nedoriešená je podľa Cíleka aj cena cestovného. Prepočty dopravného podniku rátajú s cenou 1.20 eura za jednu cestu, kým rakúski prepravcovia navrhujú 4.40 eura.
Napriek tomu, že k dohode s rakúskou stranou ešte neprišlo, hovorkyňa mesta Eva Chudinová povedala, že mesto ráta so spustením linky 21. decembra, keď bude Slovensko definitívne v schengenskom priestore.
Rátajú aj s cyklistami
„Z oboch strán je maximálny záujem o využívanie takejto linky. Rakúšania zo zainteresovaných obcí k nám chodia počas týždňa na nákupy do petržalských hypermarketov. Bratislavčania zase využívajú víkendové dni na výlety do dolnorakúskej prírody, múzea Carnuntum či na bicyklovanie,“ povedal Cílek.
Práve cez Hainburg a Wolfstahl vedú aj atraktívne cyklistické trasy (Au land, Natur-tour či Rímska cesta), preto dopravný podnik ráta, že cez víkendy by tu premávali autobusy, ktoré môžu prevážať aj bicykle.
Denné lodné spojenie medzi Hainburgom a Bratislavou totiž neexistuje, loď na trase Hainburg – Bratislava – Hainburg premáva len raz denne v piatok, sobotu a nedeľu. Lístok stojí jedenásť, jednosmerná cesta osem eur.
Hainburg je vzdušnou čiarou od Bratislavského hradu vzdialený 12 kilometrov. K linkám MHD, ktoré majú najdlhšiu trasu od centra mesta, patrí linka do Chorvátskeho grobu (vzdialenosť asi 20 kilometrov), do Záhorskej Bystrice, Čunova či Devínskej Novej Vsi. Napríklad do Stupavy, ktorá je vzdialená necelých 20 kilometrov, MHD nepremáva.
Tak to čo navrhuješ je rozhodne menšie zlo. Keďže obe linky sa napr. zo Suchého mlyna dajú akurát tak využiť na cestu na Kramáre a tento vzťah je určite menej dôležitý ako vzťah Kramáre a časti centra.
Re #87371 risko1: Na 204, resp. 207 som ho naposledy podľa môjho PC ? videl 20. 2. na 207/7.
Re #87377 Mike: Ale zas na druhú stranu možno pre spravenie nejakého schopného intervalu by sa 39 v špičke mohla zahustiť na 15 minút.
Re #87396 Amoral: A keď náhodou spoj pri tvojom "intervale" bude meškať 5 minút, tak bude "interval" 23 minút. ?
Slavius: neviem ci bola odvtedy novela, ale myslim, ze nie:
- kĺbový autobus 18,75 m
- autobus s dvoma nápravami 13,50 m
- autobus s viac než dvoma nápravami 15,00 m
- autobus + príves 18,75 m“
Uf. Nuž tak nič. Myslel som to dobre,zas som nechcel dávať extra veľkorysé návrhy keď viem aký je stav so šoférmi a počtom autobusov. Keby nebol problém dal by som tam 15minút v pohode.
Ja by som len chcel, aby si konečne tí čo píšu tie články, uvedomili rozdiel medzi dopravcom a prepravcom.....Dopravný podnik Bratislava, a. s. nie je žiaden prepravca. Dopravný podnik Bratislava, a. s. je dopravca a prepravcovia sú cestujúci. Dúfam, že si to tu niekto od nich prečíta a konečne prestanú písať hovadziny........Lebo všade sa objavuje iba to, že "bratislavský prepravca hovorí, hovorí prepravca, prepravca si myslí atď..." to znamená, že na tie otázky odpovedá cestujúca verejnosť a myslím, že k tej určite nepatrí Záhradník. ?
Tie problémy čo uvádzajú v Podunajský Biskupiciach.....tí by si tiež mohli uvedomiť, že prestupuje celá Bratislava a nie len oni! A neviem aké všetky linky by ešte nechceli, aby sa tam k nim trepali. Veď aj teraz je 70 prázdna...... ?
To isté ako zlošuk, aj keď ty sa javíš inteligentnejšie - nekafri do vecí, ktorých nerozumieš! Interval problém JE, a to zásadný. A chcel by som vidieť linku, kde by 20 min. interval nestačil a 15 by bolo príliš dobré!
A myslíš,že ten 18-minútový interval neexsituje? Na 83 máš interval 15min v sedle a keď mešká 3min a ona väčšinou mekšá máš čo? Hádaj. Ešte premýšľaj. 18 minút - BINGO! Takže problém neni interval vôbec, keď je 15min nepotrebných a 20 nestačí dá sa 18! 18 som v hentom prípade dal kvôli počtu spojov aby som neoslabil a jemne posilnil. Ako ukážku toho,že napr interval 20 minút sa ľahko mení na 21,22,23,24,25 a 26 minút ti postačí dúfam linka 92 ? popri ostatných linkách. Čiže ak riešiť problém tak nie v intervale ktorý som dal z jasných dôvodov ale riešiť dochvíľnosť spojov. ?
Sommelier
Pozri, leto sa komplet zvládlo bez Solarisov, v tých uliciach to vyzeralo ako v džungli niekde na kulambátare, ale chcem sa Ťa opýtať: "čo nevieš ?"
Však štandard našej mhd - všetky vozidlá okrem 283 a negenerálkovaných karos budú ešte takých 5 rokov jazdiť, sa meniť nemusí . Je to smutné, ale je to tak. A to už len z toho dôvodu, že doteraz to tak fungovalo a tým pádom to fungovať bude.
Jediné čo by sme mohli spáchať je trvalý protest na magistráte. Aj nad tým časom pouvažujem. Aspoň nejaký floodový e-mail. Alebo neviem. Je totiž úplne jedno, koho si tam zvolíme. Vždy zostalo len pri sľuboch.
Bratislavská mhd funguje, rozsahom a dostupnosťou siete tak, ako sa v iných mestách môže len snívať. Na úkor vysokých nákladov a bez dostatočnej podpory (všetkých zúčastnených) na úkor kvality.