Zaujimalo by ma ci sa to da aj pri elinach a T-busoch taketo rozlisovanie ako maju A-busy:
podla prevadzok:
1xxx = 1.Dpa
2xxx = 2.Dpa
3xxx = 3.Dpa
4xxx = 4.Dpa
dalej podla typu vozidla
x0xx = Ik 415 kratky (okrem 4.Dpa = x1xx)
x8xx = Ik 435 klbovy
x5xx = Ik 283 klbovy platnove dvere - stary kadar
x9xx = Ik 280 klbovy zhrnov.dvere - stary kadar
x7xx = TAM 232 resp CNG Karosa kratke v 1 a 2. Dpa
x4xx = TAM 260 klbovy
x6xx = Karosa B741 klbova 1a 2 Dpa resp CNG Karosa kratka B 732 v Krasnanoch
x2xx = Solaris alebo Karosa B741 klbova
Eliny sa podla tohto nedaju rozoznat pod ktoru vozovnu patria,vsetky zacinaju cislom 7xxx. Jedine sa daju rozoznat podla elektrickeho pantografu - tie su z Krasnan. Taktiez nie su rozdelene podla vyzbroje ani podla serie T3 alebo T3SUCS a taktiez ani T-busy sa nedaju rozoznat pod ktoru vozovnu patria (okrem klbakov a duobusov) tie su z Hrobonovej.
hm...tak mizerne koncove svetla,to uz veeelky problem dat doporiadku ? ? ,ale mas pravdu,nejaka taka zradna kombinacia ako tma + hmla a nejaky taky voz niekde odstaveny a si v nom napraaaskany ?
Nuz,ten voz ak este neopravili,tak mu ostala 1 zaujimavost,snad si ju pamatas,ked sme boli partaci. Slnko svieti voz je lenivy ako slak,MPR 30km/h ale zalezie slnko tak isiel ako drak aj 60km/h musel si ho krotit.Neviem ako teraz
Nuz,vcera to bolo v Novom case,ale len ako flash sprava,ze pocas jazdy vypadli dvere a nikomu sa nic nestalo "informoval o tom portal iMHD.sk" Takze ziadna afera sa nekona ?
Skus si vsimnut v noci supravu 7812-11 alebo A-bus 4852,ktory maju reklamu na viedenske letisko. Tiez je az prilis tmava na cesty a az ma koncove svetla uz mizerne slabo svietiace tak s panom bohom,zbadas ho az na poslednu chvilu.K tomu si pridaj moznost nefunkcneho poulicneho osvetlenia,tak nehoda moze byt na spadnutie
Nevravim,ze sa mi nepaci,ona je naozaj pekna (relativne) Haribo bolo krajsie,ale vravim o viditelnosti,hlavne v noci,nakolko ma az moc tmavy nater. Neuznavam taketo tmave farby,len si uvedom,ze ked ide tmave auto po ceste v noci a neosvetlene.Aj ked je osvetlene,vidis len svetla,nie vozidlo.
ja som ju videl len vytrcat na stojanke,nemal som cas si ju prezriet,lebo som sa ponahlal na sluzobak,ale celkom sa mi pacila......inak neviem preco to dali na najvacsi serbel ?
Bola to klbova CNG Karosa,moj voz,ktory som dostal po vyse tyzdni,po dovolenke. Vyjazd bez problemu,odchod z ASMN detto a ako som isiel z Kriznej od krizovatky smer racko som citil,ze slabo taha,nema vykon.Ale bez problemov som prisiel do zastavky otvoril dvere a viac som ich uz nezavrel ani sa nepohol. Podobny pripad sa mi stal,este na Hodzovom na L84.Od zastavky po CSS a ako som zastavil,tak cely voz sadol na dorazy aj s mojou sedackou. Pricina "cistic vzduchu" taktiez tlaky v oboch okruhoch 3 ATM.A to som pocul vystrelit tesniacu gumu este na Hrobonke pocas prestavky. Po prehliadke voza som nic nezistil a bez problemu som dosiel az na Hodz.nam hore kopcom aj dole kopcom.
no veď to - stále sa musia točiť nejaké ozubené kolieska , že ano, proste bez rozvodov prevodov atď to nikdy nemôže fungovať alebo už niekto vymyslel scifi retardér ?????
retardér náhodou nevyužíva na brzdenie prevodovku a napr. pri automatických prevodovkách svojím účinkom preraďuje na nižšie stupne bez brzdenia prevádzkovou brzdou a tak znižuje rýchlosť.
jedine čo je že niektoré busy majú na to zvlášť spínač ktorím zapnú retardér a nemusíš pri tom šliapnuť na pedál a pokiaľ máš retardér
zapnutý tak znižuje rýchlosť ale musí byť zaradená rýchlosť. Aj v DPB majú pár busov KAROSA s motormi renault kde takto takto funguje retardér.
to všetko viem - ale čo brzdi vozidlo keď nie je zaradená rýchlosť a nepoužívaš prevádzkovú brzdu - čo sa vysunú klapky či čo ?????????????? motorovka môže byť funkčná len keď je zaradená rýchlosť ako potom využiješ silu motora na brzdenie a to iste platí pre retardér ?????????
sú aj retardéry, ktoré sú súčasťou prevodového mechanizmu (ďalšie sa montujú do rovzvodovky alebo na nápravu) a tie už vyžadujú zaradenie prevodového stupňa pre brzdný účinok...
O aký typ vozu sa jednalo - nepotrebujem interné číslo, je tu aj možnosť, že sa mohlo jednať o závadu na niektorom vzduchovom ventile alebo regulátore - preto uveď typ busu. DÍK
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
risko1
podla prevadzok:
1xxx = 1.Dpa
2xxx = 2.Dpa
3xxx = 3.Dpa
4xxx = 4.Dpa
dalej podla typu vozidla
x0xx = Ik 415 kratky (okrem 4.Dpa = x1xx)
x8xx = Ik 435 klbovy
x5xx = Ik 283 klbovy platnove dvere - stary kadar
x9xx = Ik 280 klbovy zhrnov.dvere - stary kadar
x7xx = TAM 232 resp CNG Karosa kratke v 1 a 2. Dpa
x4xx = TAM 260 klbovy
x6xx = Karosa B741 klbova 1a 2 Dpa resp CNG Karosa kratka B 732 v Krasnanoch
x2xx = Solaris alebo Karosa B741 klbova
Eliny sa podla tohto nedaju rozoznat pod ktoru vozovnu patria,vsetky zacinaju cislom 7xxx. Jedine sa daju rozoznat podla elektrickeho pantografu - tie su z Krasnan. Taktiez nie su rozdelene podla vyzbroje ani podla serie T3 alebo T3SUCS a taktiez ani T-busy sa nedaju rozoznat pod ktoru vozovnu patria (okrem klbakov a duobusov) tie su z Hrobonovej.