Jezis, toho sa nazbieralo za tu dobu, co som sa ucil na skusku...
13sk: Hmm, tak 280ky su najlepsie busy? Neviem, ako pre vodica, ale pre cestujuceho ani moc nie. Pokial teda mam smolu a chytim prave zle miesto ako niektore sedadla, ktore su snad navrhovane pre beznohych alebo statie vo vleku uplne vzadu, kde sa nie je coho chytit. (Ja sa sice zapriem o strop, ale keby mam o 20 cisel menej, tak som takmer urcite v pazi.) Dalej by som spomenul aj vyfukove plyny (tzv. dymova clona).
Ked ich z mojho hladiska porovnam s takymi Ikarusmi 435, tak nestoja za moc.
Ad Praha: Videl som to na TV Joj, to je ale ovina a vyzeralo to dost brutalne. Tiez si myslim, ze asi najskor slo o mikrospanok (alebo makro-)... lebo ma este napadla ta vec, ze T3 so zrychlovacom museli mat nejak predpripravene brzdiace odporniky (cca 2s nejakych 10A ci tak nejak), ale pochybujem, ze to bolo ono.
tbc: To s tymi 600V je pravda? Dufam, ze je to aspon dobre odizolovane.
13sk: Hmm, tak 280ky su najlepsie busy? Neviem, ako pre vodica, ale pre cestujuceho ani moc nie. Pokial teda mam smolu a chytim prave zle miesto ako niektore sedadla, ktore su snad navrhovane pre beznohych alebo statie vo vleku uplne vzadu, kde sa nie je coho chytit. (Ja sa sice zapriem o strop, ale keby mam o 20 cisel menej, tak som takmer urcite v pazi.) Dalej by som spomenul aj vyfukove plyny (tzv. dymova clona).
Ked ich z mojho hladiska porovnam s takymi Ikarusmi 435, tak nestoja za moc.Ad Praha: Videl som to na TV Joj, to je ale ovina a vyzeralo to dost brutalne. Tiez si myslim, ze asi najskor slo o mikrospanok (alebo makro-)... lebo ma este napadla ta vec, ze T3 so zrychlovacom museli mat nejak predpripravene brzdiace odporniky (cca 2s nejakych 10A ci tak nejak), ale pochybujem, ze to bolo ono.
tbc: To s tymi 600V je pravda? Dufam, ze je to aspon dobre odizolovane.
Troliky maju u nas v troleji 750V tiez jednosmerne. A na ako napati pracuju ich trakcne motory?

tbc
pytal si sa ci motory pracuju na 24V?? nie, tie idu na vyssie, len teraz neviem ci 600V, alebo 300V ak su v serii...
zrychlovac pokial viem sluzi na ovladanie prudu do motorov (mozno som sa nepresne vyjadril), v novych typoch tuto ulohu ma tyristorova vyzbroj...btw. vedeli ste, ze v K2 a T3 ma vodic na riadiacom paneli aj 600V? (je to to svetielko, ktore ukazuje ci je napatie v troleji alebo nie)