Reply on: peter.tomsik #71485:
mini nevazi 26 ton, to je rozdiel. Otazka znie, aky motor dokaze utiahnut generator pre elektromotory, ktore pohnu klbovym busom? Tie odkazy co si tu dal, kazdy to riesi inak.
Ak chces maly motor, baterie (na zaciatku plne nabite) su nevyhnutne. Motor potom baterie len dobija (nabijaju sa aj pri brzdeni). Pripadne baterie aj spalovaci motor funguju v sucinnosti, navzajom sa doplnaju. Na udrzanie rychlosti velky vykon nepotrebujes, naopak pri rozbehu je nutny velky odber.
Velky motor utiahne celu spotrebu elektromotorov, nepotrebuje trakcne baterie.
peter.tomsik
konecne odpoved s nejakymi namietkami..
Mas pravdu s tymi motormi pri 25Tcku - je tam pouzity motor Iveco z rady NEF http://www.powertechengines.com/IvecoIndustrialEngines.html najmenasi z nich ma objem4,5 litra a vykon priblizne 75 koni..
ALE! v tom "mojom" navrhu nema 2,0 TDIcko nic spolocne s pohonom vozidla!!!jedna sa cisto o generator na vyrobu elektriny,kt.hybe autom. To nie je moj vymysel, 8000 londynskych autobusov bude postupne nahradenych presne takymto sposobom / motor je 1,9 - diesel z bezneho auta.
Samozrejme, ze keby malo TDIcko sluzi priamo na pohon BUSu, tak pohnut s nim pohne - od toho su rpevodovky, aj ked uz nie klasicke, ale jej zivot by bol na konci po par km
Myslel som, ze som to dost jasne napisal a ukazal na tom priklade toho MINI..vykon 640k je pohanany 20konovym spal.motorom - preco to ide? lebo je to len akasik elektraren..
tu je link na tie London BUSy..
http://www.tfl.gov.uk/buses/environmental/hybrid.asp
len opat to kombinuju s baterkami, aby vyuzili aj energiu pri brzdeni..mne sa to zda byt zbytocnost - 400kg navyse a hlavne ta cena/i ked cim viac sa budu baterie nasadzovat, tak ich cena bude rapidne klesat..uz terajsie prognozy hovoria o redukcii cien na polovicu pri terajsom tempe produkcie..
dik za odpoved..
ByE
PeeT