Reply on: fobust #71490:
ja som este nezazil uplacanie a ani som nepocul...keby bolo take nieco pravidelne, tak by som revizorom zvysil plat a a zvyseni pokut by sa to vratilo...14 000 je trosicku prehnane:), ale tak 200 nasobok zakladneho a vacsi pocet revizorov by podla mna pomohlo trosku...lebo cloveka, ktory si 1 necvakne listok 2800 korun uplne nezabije ale cloveka, ktory si nemieni cvakat listky a chytia ho 2 krat po sebe ako jedneho kamosa (po tyzdni siel zaplatiti pokutu na DPB a cestou domovsamozrejme bez listka ho chytili zas ? ? ? )tak toto by mozno pomohlo....140 za cestovanie bez elektricenky je celkom v pohode...sak stava sa obcas...a mirecek je ten BIG BIG??:)
Kami
5. 25Tr ma naftovy motor (urceny pre dodavky a male nakladne auta), ktory vyraba energiu pre elektromotory - to co popisujes. Ten motor je primarne urceny na dodavku energie pre presun naprazdno (z/do vozovne) a nudzovu jazdu pri vypadku EE. Tvoje TDI by sa urcite natrapilo aj s prazdnym trolejbusom, plnym by nepohlo. Pozri sa na krutiaci moment - bezne autobusy maju cez 1000 Nm (starsie od 600 Nm). Ine charakteristiky ma motor pre osobne auto (tvoj 2 liter), ine pre uzitkove vozidla.
Keby sme chceli autobus s diesel-elektrickym pohonom, mali by sme sice autobus s vynikajucimi vlastnostami (videli sme na testovacej 24Tr), ale za cenu trolejbusu. No a duobus (rovnocenny pohon na naftu a elektrinu z troleja) je zrejme legislativny problem, a scasti aj politicky (mesta potom lubia troleje rusit).