Reply on: Ike #67952:
1. Podla mna by sa kazdy mal podielat na plateni si svojho pohybu, aj vo svojom meste - aspon ciastocne. Najma IAD uzivatelia by si mali platit svoj pohyb - sluzba vyuzitie cesty je ako cokolvek ine - mala by sa podla mna spoplatnit - a jednoducho trh hovori - ze ked dopyt prevysuje ponuku (co je jednoznacne dopravna zapcha - jednoducho dopyt po pouziti cesty je vyssi ako ponuka a moznost cesty...), treba zvysit cenu - treba sa spravat trhovo - rady v masiarstvach uz tiez niesu - dopravne zapchy su tiez len prejav toho ze nie je absolutne ziadny trh v oblasti dopravy - vyuzivania ciest - uznavam, ze tvorit zapchy nie je rozumne - tak treba ist na to inak - treba spoplatnit - spravat sa trhovo - a zaroven spravodlivo - ked nieco vyuzivam, musim si zaplatit: predstavujem si to tak, ze napriklad poplatok za prejazd uzlom Patronka 20 korun, uzol Sancova-Prazska 20 korun, Racianske myto 20 korun najma v dopravnej spicne, autobus by samozrejme zaplatil napriklad 2-3 krat tolko, kedze zabera miesto tak 2-3 aut... - samozrejme cena by sa odvijala cisto trhovo - teda od dopytu, ponuky a zisk by isiel na zvysovanie ponuky - investicie do ciest... technologie uz davno su vymyslene, pri velkosti nasich evidencnych cisel by urcite vpohode fungovalo aj elektronicke rozpoznanie EC, nemuseli by byt ziadne cipy...
3a - tvdis ze rozsirenie ciest nie je mozne a v 5 tvrdis, ze v NY tiez nie je kde stavat cesty - tak predsa je NIECO SPOLOCNE. New York je najvacie mesto krajiny USA a zaroven najvacsia vynimka, v NY nema auto vacsina ludi, nebudem predsa spajat NY so zvyskom USA, NY je svetla vynimka a mozno aj dobry vzor pre nas - ze v trhovom prostredi sa moze darit MHD a dokonca dari (inak metro v NY bolo zalozene sukromnou firmou a prosperovalo...)
3b vymozitelnost prava ide, mne je jasne, ze v Rusku je to asi este horsie ako u nas... ale v USA sa do bus pruhu alebo carpool pruhu neodvazi nikto kto je sam v aute, a ani tam nestoja policajti - len postih je 2 tyzdne verejnoprospesnych prac, pokuta $5000, a zobratie vodicaka a podmienecne odsudenie. Vsetko ide - bud prisnym postihom ktory staci raz za cas, alebo napriklad kamerou a automatickym postihom kazdeho...
Ike
vidis vsetko prilis cierno-bielo...
Ja cestujem autobusom aj autom, podla prilezitosti... do akej skupiny ma zaradis? medzi MHD alebo IAD? udaj 40% a 60% je relativny...
k tvojim bodom (aby si chapal, chcem diskutovat, nie sa hadat)
1. Neviem preco by si kazdy obyvatel mal platit pohyb po svojom meste, taku blbost som v ziadnom meste nevidel. Londyn je iny pripad, je tu velke mnozstvo aut, necistot a ine riesenie neexistuje... U nas nic take daleko nehrozi
2. Hlavne tahy v meste by mali byt dvojprudove, pre osobne auta... BUS pruh na dvojprudovej ceste, ktora byva permanentne zapchata je luxus, vodici by sa pozabijali, zapchy by boli nechcem vediet pokial, az von z mesta.
prepac pristup "nech stoja v kolonach aspon zistia ze mhd je lepsia" mi pride ako naschval tvorenie kolon...
3.a) rozsirenie ciest ti je prd platne na miestach, kde to jednoducho nejde
b)su miesta na ktorych by policajt nemohol stat, a ak by tam stal, zdrziaval by MHD rovnako ako keby to bol univerzalny pruh
4. To si toho vela neprecestoval... To sa porusuje aj inde, a podla mna v extremnom pripade, keby na semafory na Racianskom Myte boli zapchy po Zohor (trosku prehanam, dobre) by som sa nikomu necudoval keby sa pchal do krizovatky... zial soferi su aj hovada
5. v NY nestavaju stavby, lebo NIE JE KDE... za prve, za druhe nie je preco, kedze vsade vedie metro... a porovnavat najvacsie mesto krajiny, kde ma kazdy clovek dve auta a ktora nepodpisala Kjotsky protokol sa mi nezda velmi adekvatne
6.Je na dobrej urovni, ako sa to vezme...
-Keby sa napostavil most apollo, nemohlo by sa uvazovat nad vycistenim Stareho mosta od IAD,
-Keby nebol most Sitiny, kamiony nadalej devastuju ulice Bratislavy, zaroven by to bola hovadska vizitka hlavneho mesta statu EU, ze nema ani poriadny prietah (o obchvate nehovoriac) a Dialnica tam usti medzi domy.
- Dialnica Einsteinova - to iste co Sitiny... Ty si nechodil 4 roky do skoly vedla Einsteinovej ked tam nebola dialnica... Kamiony jazdili pod oknami, steny praskali, nebolo pocut profku... nehovoriac o tom aky nebezpecny bol prechod od zastavky pri Inchebe ku skole... takze tolko ti poviem...
Vraviet ze tieto stavby su zbytocne - to je nevzdelanost...