Reply on: Andy #62333:
tak nejako. zrovna to riesenie, ze su lampy na domoch je podla mna na viedni genialne. vobec tu nespatia nejake stlpy. problem obchodnej je, ze tam ma kazdy uplne inu stavebnu ciaru. t.j. typicka BA, stavia sa ako sa kazdemu chce a bez konceptu ...
akurat, ze ho teraz vyuzivaju vozidla MHD rozumej autobusy
Sommelier
- to je ničo, čo by sme mali dodržiavať
Zastavím sa úvahou o elektronike. Je síce pekné, že v New Yorku ich nemajú.
Dispečing, ktorý riadi stanice – dopravný a prevádzkový.
Neviem ako Ti to vysvetliť...
Kamery sú potrebné – niekto hovorí o terorizme a ja by som o ňom hovoril tiež. O bombovom útoku nie, viacej o plynovom a podobne. Kamera nemusí len znamenať len snahu o kontrolovanie masy.
Odolný materiál je aj napriek kamerám potrebný – aby ho nebolo potrebné každé 2 roky meniť.
Elektronika: na to, aby si v skutočnosti dokázal robiť dopravu, ktorá by mala mať prívlastok NDS – pretože stavba týchto rozmerov sa ním musí stať. Je jedno v akom časovom horizonte, ale je potrebné všetky zložky NDS začať robiť rovnomerne.
Informačný systém – koľko klientov príde do stanice a kedy.
Následne máš možnosť vypraviť vlak z prvej stanice, pretože vidíš, že prichádza vrcholový bod náporu cestujúcich – krivka počtu prichádzajúcich ľudí do stanice ti trvalo stúpa. Pri jej poklese dokážeš oddialiť odchod vlakov zo staníc pred ňou.
Každú jednotku máš určitým percentom obsadenú a software Ti generuje najoptimálnejšie riešenia.
Informačný systém Ti dáva podklady pre vypracovanie presných pohybových štatistík – bez ktorých sa síce zaobídeš pri plánovaní dopravných stavieb mesta, ale je presnejší.
Nie sme tak bohatí aby sme kupovali lacné veci:
Každá stanica (aspoň v meste) musí byť architektonický originál – korenšpondújúcim s prostredím v ktorom sa nachádza a vytváraním kontrastov zapadá do štruktúry krajiny, má plnú funkčnosť, vhodné napojenie, skrátka a Bratislavsky neni na ****.
Km rýchlodrážnej električky na Barrandov vyšiel 900 mld. Kč/km.
Nové bežné trate 200 Kč/km
Je pred voľbami a všetci dostali stopku na rozdeľovanie peňazí. Tým si politika pýta peniaze na volebnú a nevolebnú kampaň.
Megabusiness Petržalka sa rozdeľovať tak skoro nebude. Nejde ani o tie nahryznuté 3 miliardy, ale o zbytok pozemkov na radiále.
Vzhľadom na skutočnosť, že len niektorí vedia koľko to bude nakoniec stáť... A nebudem sa čudovať, keď tú električku ešte polovicou navrch preplatíme – v minulosti Appolo, NBS, a spol. Jediná dopravná stavba, ktorá sa mi páči je Japonská Sitina. Sú aj s časom pekne vpredu. Šťastie, že cypersko-slovenská stavebná mafia na to nemá technológie. Sú aj s časom pekne vpredu.
Ak to bude na pylonoch – tak to stavia Doprastav. A urcite ich tam pár bude, takže to bude mať Doprastav, lebo to tu nikto iný nespraví, napriek ponuke od Zipp, Skansky (keby si Doprastav netrúfol), možno Metrostavu. A možno sa sem pretlačí niekto nový, ale nemyslím, že ktokoľvek z vonku by mohol prist s lepsou cenou.
Ešte sa to ani nekreslí a keby to niekto nakreslil cez Nový most, bol by som stastnejší.
Načo pokopávať existujúcu trasu – sme takí bohatí ?
Uši, nohy, ruky, zuby, oči, vlasy, ti odrežem, otrhám, vyškubem, odseknem, aby si pochopil, aké to je sa bez nich niekam dostať a možno potom zabudneš na také kecy - ani eskalátory, ani výťahy.
Sorry, ale vážne som nevedel ako Ti to slušne povedať, že na každej stanici to byť musí.
A v podzemke ako nie je protipožiarna a požiarny systém ?
Ty chceš všetko v prevažnej miere automatizovane a nechceš viac elektroniky ? A za málo peňazí ?
A by si sa divil, aké sú náklady na New Yorkských podzemkách.