Reply on: SZKV #62319:
neboj ja viem aj historiu tych prepojeni. pre U1 odstrelili reichsbruecke asi 70tych rokoch, kde ho urobili dvojposchodvy. U6 sice kopiruje zeleznicu, ale ide vedla nej. most bol tiez postaveny nanovo.
hlavne ale nebol problem priestorovy..
ta tretia je U2, ten most pre U2 uz stoji


a ked si si nevsimol, ja nemam problem s pouzitim stareho mosta pre elektricky, ale nech to hned zakopu pod zem, co akosi ani len neuvazuju a stale sa chcu serinkat pod zem, na co magistrat nema.
inak taky detail, filialka je uz aj vo vladnom materialy ministerstva ohladne verejnych prac na roky 2006-2008. o elektricke v BA nie je ani len spomenute.
zrejme sa v BA nakoniec bude skor stavat severna tangenta ako elektricka

Sommelier
Verim, ze zo Stareho mosta nikdy nebude Karlov, ale pre iné ako sopravné využitie si ho viem prestaviť. Ak chceme, aby vacsia cast Petrzalky cestovala na hlst prave elektrickou – musi byt v centre v podzemi - náklady – urobiť vjazd pod zem na Šafárikovom námestí by bola ďalšia rana tomuto územiu, ktoré bude tvoriť najvýznamnejší prechodný lievik do zóny Pribinova – o nadzemnej variante by som nerád počúval. Preto považem cestovať električkou práve tadeto za dementnosť. Tá trať v skutočnosti vedie nikam. Ani na jednej strane ani na druhej. To že návrhy pánov nerešpektujú zvyklosti mesta – Vraj nepripojiteľná zochova – by som
a.) videl pohodové pripojenie petržalky cez Nový most (SNP) a to by bol okruh, ktorý by sa dal nazvať okruhom.
Tunel by som staval úplne inak . Ten sa aj tak bude stavať z Filiálky - dôjde len k duplácii dvoch železničných tratí.
b.) Starý most pre peších – s priamym prepojením do Petržalského korza a najmä Sadu janka kráľa
Kašlem na to, že je už rozhodnuté, a niektorí sa považujú za víťazou, ale nevidím vážnejší problém v tom, aby električka premávala v ľavom jazdnom pruhu na moste SNP. Bodka. Žiadne tunelovanie.
Petržalský koridor a jeho stavba je zastaralá. Koncepčne vychádza zo zlatého pravidla rovno do mesta a najlepšie do jeho stredu. Zochova je ideálnym vstupným miestom do centra a maximum ľudí ju využíva.