Reply on: Sommelier #62193:
3,5mld su naklady na tunel+krizovatky - a tie tvoria podstatnu cast, ved stavaju prepojenie harmincovej do lamaca, krizovanie lamacskej cesty a tunela, mlynsku dolinu... ale o elektricke: kolajnice a vedenie treba aj navrchu, nie? stanice treba, tak dajme tomu, ze cena stanice aj s pristupom dvihne naklady na dvojnasobok, stale mi to nevychadza 200miliard, ale tak desatina, cele centrum bratislavy (kde by bolo treba zakopavat) ma totiz tak 5 krat 5 kilimetrov... neviem preco by vjazdy mali byt prznenim, ide to urobit aj elegantne, a take miesta ako pred novym mostom, ci trnavske myto sa tym urcite velmi "nesprznia"
Mike
Tak môžeme začať šetriť n "niečo nosné" a za x rokov možno nakúpime väčší počet električiek a petržalská radiála už dúfajme bude stáť. Ale dovtedy, keďže bude treba šetriť, sa nám rozpadne väčšina súčasných autobusov a z MHD ubudne výrazný počet ľudí.
Btw. aj peniaze na solarisy išli zo sumy určenej na tramvaj do Petržalky. Nehovorím, že je to dobré, ani že je to zlé. Ale zoberme si, že by sa tento nákup jedoducho nezrealizoval. Kúpili by sa nejakénové NP busy o rok, o dva? Rozpadli by sa všetky IK280 a zrejme IK 283 bez G.O a ktovie, čo ešte. Bez náhrady.
Super, výprava by poklesla o 30 toľko nepopulárnych smradobusov, ale ich náhrada by nebola žiadna. Električky dnes už rezervu nemajú žiadnu ani čo sa týka vozidlového parku a pri tej "preferencií" hrozí nárast jazdných dôb a následne ďalšie zvyšovanie počtu vozov do výpravy, keďže ich nie je odkiaľ zobrať, bude sa možno aj niekde redukovať.
Trolejbusy akú takú rezervu majú, ale to opäť iba krátke. A kde môžu predstavovať adekvátnu náhradu kĺbových autobusových liniek? Pritiahnuté za vlasy možo na Karadžičke, L210, alebo zaviesť nejakú fuckyoulinku posilu do rannej špičky D. Hony - Ružová Dolina s povedzme 4 poradiami interval pri najlepšej vôli 12 min. Je toto riešenie?
A na najbližšie mesiace bude jediná nová tramvaj, ktorú v Ba uvidiíme tá skúšobná pre Caligiari. ☺