pozyvam Vas na jazdu elektrickou po Karloveskej radiale. Uvidite, co ste naprojketovali, ako to funguje, a aku maju elektricky preferenciu. Nemajte strach a len kludne pridite. Mozme sa dohodnut kedy, kontakt na mna mate tu hore cez moj nick.
To by mohla byť rubrika na imhd, že zasmejme sa, a tam rône tabuľkové porovnania. Napr.: počet NÍZKOPODLAŽNÝCH VOZOV.
Blava: 2,5 autobusy; 1 trolejbus
Košice: 41 autobusov; 4 električky
Prešov: 13 autobusov
Žilina: 3 autobusy
BB: 2 autobusy (t. č. neprmávajú)
Nitra: 5 autobusov
Prievidza: 1 autobus
Martin: 2? autobusy.
Lepšie to vyzneje, keby sa to porovnávalo percentuálne k celkovému stavu vozidiel MHD, alebo k počtu obyvateľov - vyšiel by koeficient na koľko obyvateľov pripadá 1 NP bus.
Čechy radšej uvázdať nebudeme. ?
Súhlasím. A tiež by bolo zaujímavé vidieť aj iné čísla. Lebo toto sú iba prevádzkové dotácie. Ale mestá prispievajú aj na obnovu vozového parku. A tam by už Bratislava nebola na tom tak dobre... Myslím, že ani v prepočte na cestujúceho ?
ovela lepsie je porovnanie dotacie na cestujuceho. Okrem toho, s Bratislavou mozes porovnavat len KE, PO a ZA, inde boli donuteni mat ovela vyssie pokrytie nakladov trzbami cez sposob odbavovania a tarifu.
Co sa tyka SAD BA, neprecenoval by som ten nakup novych vozov. Je pochopitelne, ze kazdy sa chvali (kto ma pochvali, ak sa nepochvalim sam), ale vsetky tieto nakupy su len v ramci zavazku z privatizacie. Teraz na prelome rokov vo velkom nakupuje BA, ako aj BBDS. Doteraz si museli vystacit s vlastnymi zdrojmi. Po rokoch zanedbanej obnovy vozoveho parku (slaba podpora v 90-tych rokoch), to teraz vyzera ako uzasny krok.
Škoda, že ten zoznam nie je kompletný - chýba mi tam napr. Martin, Ružomberok, Liptovský Mikuláš, Trnava, ...
Možno nie sú k zohnaniu odtiaľ údaje, no zaujímalo by ma to.
suhlasim ze je neadekvatne nahradzovat 17 metrove vozy 12,8 metrovym. Len neviem aky mas problem so samotnym Axerom. Cim sa z hladiska udrzby lisi od Karosy C 954, ktorych maju plno? Nevidim problem. Poznam vodicov co si zasadne kupuju vybehove modely (Skoda 125, Favorit, Felicia, ...) prave kvoli vychytaniu vsetkych much.
Dotácie na MHD v roku 2005 v Sk/na 1 obyvateľa:
Bratislava 2820,- Sk
Košice 1805,- Sk
Prešov 767,5 Sk
Žilina 517,- Sk
Nitra 400,- Sk
Banská Bystrica 319,5 Sk
Poprad 242 Sk
Trenčín 204,- Sk
Považská Bystrica 0,- Sk
Samozrejme keby som do toho bral počet cestujúcich, ktorých MHD prepraví je to ešte zaujímavejšie. Možno v budúcnosti ?
na stranke SAD Bratislava maju moju UKRADNUTU fotku 1632 z imhd, ktoru nestiahli ani po upozorneniach ? ale je to ich vizitka.... http://www.eurolines.sk/default_sad.asp
Žeby vzor pre DPB? V článku sa píše:
" I keď k polroku minulého roka evidovala SAD Bratislava stratu 20 mil. Sk, ku koncu roka dosiahla zisk vo výške 1 mil. Sk. Pod tento výsledok sa podľa spoločnosti podpísala najmä pokračujúca reštrukturalizácia od vstupu nového investora v júli 2005."
Ale aj tak nechápem, ako sa taká pozitívna finančná zmena dá dosiahnuť...
A novými autobusmi by sa podľa mňa mohli pochváliť aj na svojej webstránke, ktorá je dosť o ničom a mohli by ju prerobiť... Nechápem ako hneď v jej úvode môžu prezentovať akúsi starú polorozpadnutú Karosu...
Ja by som to napisal aj na bratislavskeho revizora ak by sa jednalo o situaciu v BA. Vobec to nebolo myslene tak, ze to bolo z KE, aj ked mam na zostatok Slovenska svoj nazor.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
orax
Škoda, že ten zoznam nie je kompletný - chýba mi tam napr. Martin, Ružomberok, Liptovský Mikuláš, Trnava, ...
Možno nie sú k zohnaniu odtiaľ údaje, no zaujímalo by ma to.