Na blogu http://diskusie.sme.sk/viewdiscussion.php?id=638184&page=2 sa pýta RadoB:
"Ako je to s trolejbusmi a s nákladmi na ich prevádzku?"
Tarifný systém za elektrinu pre veľkých odberateľov sa skladá z mnohých položiek. Z nich sú však podstatné dve: spoplatňované je tzv. 1/4-hodinové maximum (kW) a el. práca (kWh), ktorá má inú cenu v noci, cez deň a cez špičku. Ak chceme dosiahnuť čo najnižšiu cenu el. energie, musíme sa snažiť čo najviac využiť 1/4 hodinové maximum - inými slovami, odoberať el. energiu čo najviac rovnomerne. A možno tu je pes zakopaný: Ak by chcel nový prevádzkovateľ trolejbusov dosiahnuť čo najvýhodnejšiu cenu el. energie, musel by takmer celý deň jazdiť s konštantným intervalom. Zvýšené nároky na prepravu v špičkách mohli napríklad vykrývať dodatkovými autobusovými spojmi. Inak rušenie trolejbusov a ich nahrádzanie autobusmi považujem za diletantské riešienie, vyplývajúce zrejme z toho, že nový prevádzkovateľ MHD nemá s nimi žiadne skúsenosti. Zrejme SAD Zvolen vôbec nevedela, do čoho ide. Vraj vodiči boli nútení v prvých dňoch ťahať až 18-hodinové šichty (čo na to bezpečnosť práce?), nový prevádzkovateľ nemal vôbec dostatok vozidiel (ani tých 35 ks čo zadržiava BBDS by nestačilo). Preto sľuby o extrémne nízkej cene, na čo naskočili poslanci sa môžu po čase ukázať planými. Mne len nie je jasné, prečo si poslanci BB nevyžiadali štúdiu napr. žilinskej Dopravnej univerzity. Snáď si títo poslanci myslia, že pojedli všetku múdrosť sveta, keď rozhodli, ako rozhodli?"
MOHLI BY STE MU NIEKTO ODPOVEDAŤ? JA TERAZ NESTÍHAM, viac než som mu napísal. ĎAKUJEM
"Ako je to s trolejbusmi a s nákladmi na ich prevádzku?"
Tarifný systém za elektrinu pre veľkých odberateľov sa skladá z mnohých položiek. Z nich sú však podstatné dve: spoplatňované je tzv. 1/4-hodinové maximum (kW) a el. práca (kWh), ktorá má inú cenu v noci, cez deň a cez špičku. Ak chceme dosiahnuť čo najnižšiu cenu el. energie, musíme sa snažiť čo najviac využiť 1/4 hodinové maximum - inými slovami, odoberať el. energiu čo najviac rovnomerne. A možno tu je pes zakopaný: Ak by chcel nový prevádzkovateľ trolejbusov dosiahnuť čo najvýhodnejšiu cenu el. energie, musel by takmer celý deň jazdiť s konštantným intervalom. Zvýšené nároky na prepravu v špičkách mohli napríklad vykrývať dodatkovými autobusovými spojmi. Inak rušenie trolejbusov a ich nahrádzanie autobusmi považujem za diletantské riešienie, vyplývajúce zrejme z toho, že nový prevádzkovateľ MHD nemá s nimi žiadne skúsenosti. Zrejme SAD Zvolen vôbec nevedela, do čoho ide. Vraj vodiči boli nútení v prvých dňoch ťahať až 18-hodinové šichty (čo na to bezpečnosť práce?), nový prevádzkovateľ nemal vôbec dostatok vozidiel (ani tých 35 ks čo zadržiava BBDS by nestačilo). Preto sľuby o extrémne nízkej cene, na čo naskočili poslanci sa môžu po čase ukázať planými. Mne len nie je jasné, prečo si poslanci BB nevyžiadali štúdiu napr. žilinskej Dopravnej univerzity. Snáď si títo poslanci myslia, že pojedli všetku múdrosť sveta, keď rozhodli, ako rozhodli?"
MOHLI BY STE MU NIEKTO ODPOVEDAŤ? JA TERAZ NESTÍHAM, viac než som mu napísal. ĎAKUJEM
HB real
Jaaaj taaak.Tak potom na elektrickove tunely budu peniaze a na metrove nebudu peniaze.Precitaj si poriadne co si napisal ved aky je rozdial medzi vlakom a elektrickou v tunely asi ziasny je to metro.A je jedno co v nom bude premavat tunel nas bude stat rovnako na rozdiel ci bude premavat v nom ele.alebo vlak.Teraz si ukazal aj ked si to nechcete priznat,ze buducnost elektricky je jedine segregacia za pomoci tunela.
A to metro o styri roky to som napisal tak,ze za 4roky sa da postavit kus trate ja som to nemyslel tak,ze v Ba.ale vseobecne.Len uz sa preberte ked nebude na tunely take tak nebude ani na tunely onake.
A posledny krat to pisem mne je jedno co bude premavat v tuneloch ked aj viedienske koce a kone nas budu tahat ja trvam aby sa zacali stavat tunelove trasy resp.aby boli trasy segregovane.Nic viac. ?