To je jedno, ide len o to, že píšeš, že autobus je menejcenný dorpavný prostriedok. Je to proste kravina. Autobus je jednoducho na niektoré miesta vhodnejší než trolejbus a tých miest napríklad aj v Bratislave nie je málo.
No ja by som hneď na Siemens nenadával, ako vieš, či to ešte náhodou nie je len v procese stavby? A keby aj nie, tak je to problém magistrátu, že im ich riešenie plne vyhovuje. Nadával by som až keby sa magistrát sťažoval na nesplnenie zakázky a následne by to Siemens nevyriešil. Však ako by napríklad bolo možné, že na západ od nás preferencie a podobné veci fungujú aj keď sú od Siemensu?
To by sa asi ovládalo dvoma pákami ako UNCéčko. Škoda že je to len fotomontáž. ?
___________________________
Re #50390 Emo: Áno všimol som si, bez vysvetliviek je to dosť blbé. Pravda pred časom takto vydala aj železničný CP a tam im užneviemktorá trať úplne chýbala, oni vždy pokazia dobrú myšlienku magorskou chybou. ?
___________________________ #50400 NN: "a celkovo nemam rad elitarstvo, aj miesto klobasy pouzivam radsej "klbak""
- s tými slangovými výrazmi je to zaujímavé, keby bol slovník tak asi by bol dosť hrubý, ono sa to líši aj podľa regiónu. Napr. na Trnafsku kĺbovému autobusu nikto nepovie inak ako "harmonika". ? ?
___________________________
Re #50424 Red-Hawko: No s tými 23mld. si riadne prestrelil také drahé by to až nemalo byť. Električka do 5ržalky by bola dobrá vec, ale neviem či by nebolo lepšie najprv so súčastných tratí akoženosnej električky spraviť nosný systém (skrátiť cest. časy a nasadiť veľkokapacitné električky) a potom spraviť ďalšiu trať do Petržalky.
___________________________
BTW Pred chvíľou som na TA3 videl reklamu Siemens so zábermi večernej BA, s rozsvecujúcimi sa lampami a semaformi - no neviem či sa môžu až tak chváliť. ?
Hej, videl si dobre, niektoré úseky sú už zasfaltované, myslím, že už pred týždňom to spravili.
Ináč tá zatrávnená električková trať je super, ale ak by mala takto vypadať stále, treba sa o to riadne starať, čo je dosť nákladné (hnojivá, kosenie, nahrádzanie poškodených úsekov novým kobercom). Bohvie ako by to vypadalo s umelou trávou...
Už Ti to napísal hoppusmark. Autobus je jednoducho menejcenný smradľavý dopravný prostriedok.
Ideálny prípad (teda nie v Bratislave)
Rýchlodrážna električka - nosný systém, linky typu A-C-B.
Električka, resp. trolejbus - doprava v centre, vnútorné okruhy a pod.
Trolejbus - doprava do odľahlejších častí, resp. do častí, kde z určitých dôvodov nemôže jazdiť rýchlodrážna električka, alebo obyčajná električka. Zároveň doplnková doprava k električke, okružné linky a pod.
Autobus - menejcenná pomocná doprava. Krátke linky ako napájač k trolejbusu, prípadne električke.
V ideálnom prípade by autobusový vozidlový park pozostával iba z kinderiek a kapacitnú dopravu by riešila rýchlodráha, trolejbusy a električky.
Príklad napájačových autobusových liniek k metru, resp. tramvaji- viď. Viedeň
Príklad cestnej dopravy, kapacitných trombelusov a menejcenných smradobusov - viď. Salzburg
No to je jednoduché. Indivíduum - to si ako Ty a Gumokol - to je ako Tvoje auto (pokiaľ máš pneumatiky z iného materiálu, tak sa vopred ospravedlňujem)
? ? ? ?
#50424 Red-Hawko: Autobusy sú síce lacnejšie ako električky a na prvý pohľad sa môže zdať, že by bola výhodnejšia kúpa autobusov ako električiek....
Nie je to však tak. Električka má väčšiu kapacitu ako autobus, poháňaná je elektrinou(stačí sledovať situáciu s cenami ropy-tá bude čoraz drahšia a tým aj prevádzka autobusov čoraz viac finančne náročná...)
Na zabezpečenie rovnakej kapacity potrebuješ VIAC autobusov ako električiek, a preto by sa mohlo stať, že autobusy si budú navzájom zavadzať, nehovoriac o tom, že im budú zavadzať aj osobné autá a budú musieť stáť na križovatkách...
U električiek sa to dá vyriešiť preferenciou, u autobusov určite nie v takej miere.
Dôležitá je tiež životnosť vozidiel: u električiek aj 20(to len tipujem, nie som si istý)rokov, u autobusov len cca 6 rokov..
Ak chceš mať nosný systém, s ktorým sa môžeš dostať z jedného konca mesta na druhý, kde už je električka, z autobusu budeš musieť vždy prestúpiť...
Viac ti ale asi povedia odborníci
? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Spectre
Ideálny prípad (teda nie v Bratislave)
Rýchlodrážna električka - nosný systém, linky typu A-C-B.
Električka, resp. trolejbus - doprava v centre, vnútorné okruhy a pod.
Trolejbus - doprava do odľahlejších častí, resp. do častí, kde z určitých dôvodov nemôže jazdiť rýchlodrážna električka, alebo obyčajná električka. Zároveň doplnková doprava k električke, okružné linky a pod.
Autobus - menejcenná pomocná doprava. Krátke linky ako napájač k trolejbusu, prípadne električke.
V ideálnom prípade by autobusový vozidlový park pozostával iba z kinderiek a kapacitnú dopravu by riešila rýchlodráha, trolejbusy a električky.
Príklad napájačových autobusových liniek k metru, resp. tramvaji- viď. Viedeň
Príklad cestnej dopravy, kapacitných trombelusov a menejcenných smradobusov - viď. Salzburg