Viem, ze je mnoho nelogickych veci na svete a najma tu, na Slovensku, specialne v skorumpovanej Bratislave, ale ruzum sa pozastavi nad:
Vychadzam z predpokladu, ze cas traveny dopravou je ekonomicky absolutne strateny. Len malo ludi sa pocas dopravy venuje praci, ci oddychu.
Takze nechapem, preco je doprava a BUDUCNOST dopravy v Bratislave niekde na 558. prioritnom mieste, ked sa od nej priamo odvija buducnost SR...
Ale k veci:
Najvytazenejsie dvere su druhe. Do nizkopodlazneho voza sa ovela rychlejsie nasukaju (vystupia a nastupia) ludia (a to nielen uz geriatricky zalozeni). Poviem pravdu, ze mat velke pohybove problemy, tak mam strach cestovat. ?
Nizkopodlazne vozy su hudba 5 rocnej buducnosti, zatial co uz ine slovenske mesta nimi disponuju v rozsirenej miere.
Skratka setri to cas = peniaze (vodicov, cestujucich, naftu, plyn). Navratnost investicie do nizkopodlaznych vozov je neoddiskutovatelna (1997 - nakup tych 415 a 435
?), aj ked stoja o 4-6 milionov viac.
Stav cestnych komunikacii v BA je uplne drasticky. Vodici v zaujme bezpecnosti dopravy a nerozmlatenia voza nevyuzivaju rychlostny potencial vozov. A ak ano, podpise sa to na nakladnych opravach. Stav komunikacii sa priamo odraza na zvysovani nakladov DP, ktory je 100 % a.s. mesta.
Najhorsie je povolovanie rozkopavok, ktorych uvedenie do povodneho stavu je vacsinou prevedene tak neskutovne neodborne, ze po par tyzdnoch si na zaplatanej rozkopavke vsetci idu dolamat napravy (prikladom je Mileticova, ktora bola rekonstruovana pred niekolkymi rokmi a dnes je opat kompletne rozbita).
Vychadzam z predpokladu, ze cas traveny dopravou je ekonomicky absolutne strateny. Len malo ludi sa pocas dopravy venuje praci, ci oddychu.
Takze nechapem, preco je doprava a BUDUCNOST dopravy v Bratislave niekde na 558. prioritnom mieste, ked sa od nej priamo odvija buducnost SR...
Ale k veci:
Najvytazenejsie dvere su druhe. Do nizkopodlazneho voza sa ovela rychlejsie nasukaju (vystupia a nastupia) ludia (a to nielen uz geriatricky zalozeni). Poviem pravdu, ze mat velke pohybove problemy, tak mam strach cestovat. ?
Nizkopodlazne vozy su hudba 5 rocnej buducnosti, zatial co uz ine slovenske mesta nimi disponuju v rozsirenej miere.
Skratka setri to cas = peniaze (vodicov, cestujucich, naftu, plyn). Navratnost investicie do nizkopodlaznych vozov je neoddiskutovatelna (1997 - nakup tych 415 a 435
?), aj ked stoja o 4-6 milionov viac.
Stav cestnych komunikacii v BA je uplne drasticky. Vodici v zaujme bezpecnosti dopravy a nerozmlatenia voza nevyuzivaju rychlostny potencial vozov. A ak ano, podpise sa to na nakladnych opravach. Stav komunikacii sa priamo odraza na zvysovani nakladov DP, ktory je 100 % a.s. mesta.
Najhorsie je povolovanie rozkopavok, ktorych uvedenie do povodneho stavu je vacsinou prevedene tak neskutovne neodborne, ze po par tyzdnoch si na zaplatanej rozkopavke vsetci idu dolamat napravy (prikladom je Mileticova, ktora bola rekonstruovana pred niekolkymi rokmi a dnes je opat kompletne rozbita).

Peon
Dnes som išiel zrýchleným spojom SAD Bratislava do Senca, kde bol vypravený (asi je tam pravidelne) biely mikrobus so 16 miestami na sedenie. Keďže okrem AS, Bajkalskej a Zlatých pieskov už nemal ďalšiu zastávku a išiel svižne, pripadal som si ako v nejakom súkromnom mikrobuse ?
Viete niekto na ktorých linkách sú ešte nasadzované? Ja som taký ešte videl na trase Malacky - Pezinská Baba... Kedy sa asi kúpili? V iných častiach Slovenska tuším jazdia aj do nejakých malých zapadnutých dediniek, ale tu také asi nemáme...
Ja sa moc nevyznám v značkách ani v technických záležitosticha vozidiel, tak mi prosím prezraďte, aká značka a aký typ to je a koľko metrov má ten mirkobus? Také niečo (alebo ešte menšie) bude premávať na Kalváriu?
Koľko asi má SAD tých mikrobusov?
A ešte má aj nejaké (tuším Novoplany alebo Daewoo to sú?) čo jazdia na niektorých prímestských linkách, kapacitou porovnateľné s Karosami. Aké sú to busy (typ, počet metrov)? Mne sa nepáčia.
Zdá sa, že aj podľa počtu autobusov sú v SAD najobľúbenejšie Karosy. Majú také dobré ceny alebo sa tak osvedčili svojou spoľahlivosťou? Ikarus už asi nevyrába nejaké nové typy prímestských (či diaľkových) vozidiel? A čo ostatní výrobcovia?
---
INÉ (NIELEN) TECHNICKÉ INFO O SAD ...
SAD má jedinú vozovňu na Trnavskej ceste (zastávka 61-ky "Závod SAD"?
Ako sú vodiči SAD prepojený s dispečingom? Vysielačkami podobne ako vodiči DPB? Kde ich dispečing sídli?
Asi ten ich dispečing nemá nonstop prevádzku, keďže SAD zrejme nejazdí medzi cca 23.00 h a 04.00 h, že? Alebo kvôli nejakým nočným Eurolines či prípadným diaľkovým slúžia aj v noci ako DPB?
Ako to oni majú so záložnými vozidlami? Ak sa napr. voz pokazí na Zochovej chate, záložák sa pošle z Bratislavy (alebo sa radšej ani nepošle)? ?
Je bežné, že vodiči prímestských liniek nechávajú v noci vozidlá v obci, ak tam bývajú, aby skoro ráno mohli vyštartovať napr. do Bratislavy? V ktorých obciach sa to uplatňuje (najeký konkrétny príklad prosím)? Viem o Limbachu...
---
BID
Ako by mala v budúcnosti vyzerať nová integrovaná doprava? Čo myslíte, zjednotia sa aj názvy spoločných zastávok MHD s tými SAD?
A to fakt sa má v budúcnosti umožniť v SAD vrámci Bratislavy cestovať okrem električeniek aj na bežné jednorázové časové lístky od DPB, keď jeden dopravca má systém Buse a druhý Emtest??
Ak sa do BID zaradia všetky zastávky SAD v Bratislave (aj tie, ktoré nie sú spoločné s MHD ale sú v jej obvode, napr. Podunajské Biskupice cintorín - v obci), tak myslíte, že bude na SAD dostatočná kapacita? Teda či vo vozoch nebude tlačenka, keď vnútromestskí cestujúci zahltia voz na úkor tých mimomestských...
Hm, a čo myslíte, ako sa podarí BID skoordinovať jednotlivé CP vlakov a SAD s MHD? Priblížia sa prehľadnosťou k cesťákom MHD alebo aj tak zostanú vrámci BA klasické pomerne neprehľadné?
---
Dúfam, že vás moje otázky neznechutili (viem, že na mnohé asi ešte nikto nepozná odpoveď), ale to čo viete, zodpovedzte prosím. Zároveň obsah tohto príspevku môže byť dobrým námetom na ďalšiu diskusiu v Diskusnom fóre podľa mňa...