Reply on: Papyr #47744:
Ano, elektricka je nedovyvinuty nosny system. V Bratislave ma velky potencial. Linkovanie A-C;B-C a A-C-B je pri segregacii rovnocenne, obidvoje ma vyhody aj nevyhody. Taketo linkovanie sa ale nehodi na smradobus, to je jasne. Co sa tyka zastavok, tak nemozem nez nesuhlasit. Nosny system si nemoze dovolit stat v kazdom kute.
Spectre
Ako som už písal na bratislava.sk, linky typu A-C-B sú vhodné pri segregovanom systéme ako metro, rýchlodrážna tramvaj a podobne. Pri dobrej preferencií takéto linky môžu fungovať aj pri bežnej tramvaji. Pre autobusy sú vhodné napr. linky typu A-a' (náväzné). Čo sa týka okružných a polokružných liniek, závisí to od situácie. Niekde fungujú takéto linky aj na báze električiek, u nás sa to však nedá a nie je na to sieť. Šancu vidím napr. vo vybudovaní trolejbusov v Petržalke.
Jediné expresné linky, ktoré by mali ostať sú typu C-D. Tieto však nie sú na celej trase expresné a sú určené skôr pre odľahlé časti mesta, napr. DNV, Čunovo a pod.
Vysvetlivky:
A - sídlisko A
a' - kúsok od sídliska A
B - sídlisko B
C - centrum
D - ďaleká časť mesta