Článok z Večerníka , pre wapistov je tu prepis:
--------------------------------------------------
Dopravný podnik zredukuje autobusy
Menší počet liniek, kratšie intervaly
Dopravný podnik na nás od septembra chystá viacero noviniek. Začiatkom deviateho mesiaca by mali spojazdniť most Apollo, mnohé linky preto dopravca presmeruje. Okrem toho zruší niektoré spojenia a nahradí ich jednou linkou s kratšími intervalmi. Petržalka tak príde minimálne o štyri spojenia.
ZISTILI SME
V hlavnom meste máme v súčasnosti nadštandardný počet liniek a zastávok mestskej hromadnej dopravy. Kým vo Viedni majú možnosť obyvatelia prestupovať na 1700 zastávkach, u nás je to 1200. "Treba si však uvedomiť, že hlavné mesto Rakúska je trojnásobne väčšie ako Bratislava," uviedol Bronislav Weigl z Dopravného podniku. V rámci racionalizácie teda bude dopravca rušiť niektoré spoje. Týka sa to najmä autobusov premávajúcich z Petržalky. "Chceme docieliť, aby bola doprava s menším počtom liniek, ale s kratšími intervalmi a vyššou kapacitou," povedal B. Weigl. Takéto opatrenia sa isto nebudú cestujúcim páčiť. "Tento nový systém by mal zamiešať karty aj v električkovej doprave. V prípade zavedenia rýchlodrážnej trate do Petržalky budeme schopní časť spojov okamžite presmerovať do najväčšej mestskej časti," vysvetlil Bronislav Weigl. Momentálne Dopravný podnik čaká, kým projekt schváli mestské zastupiteľstvo na svojom júnovom zasadnutí. V prípade, že by sa tak nestalo, dopravca ponechá všetky spoje ako doteraz, len niektoré presmeruje cez most Apollo. "Bolo by to veľmi zlé, pretože by sa tým nevyriešil základný problém. Mnohé linky budú voziť vzduch," dodal na záver Bronislav Weigl.
Matej Novák
(http://www.vecernikba.sk/1104a03b.php)
--------------------------------------------------
Dopravný podnik zredukuje autobusy
Menší počet liniek, kratšie intervaly
Dopravný podnik na nás od septembra chystá viacero noviniek. Začiatkom deviateho mesiaca by mali spojazdniť most Apollo, mnohé linky preto dopravca presmeruje. Okrem toho zruší niektoré spojenia a nahradí ich jednou linkou s kratšími intervalmi. Petržalka tak príde minimálne o štyri spojenia.
ZISTILI SME
V hlavnom meste máme v súčasnosti nadštandardný počet liniek a zastávok mestskej hromadnej dopravy. Kým vo Viedni majú možnosť obyvatelia prestupovať na 1700 zastávkach, u nás je to 1200. "Treba si však uvedomiť, že hlavné mesto Rakúska je trojnásobne väčšie ako Bratislava," uviedol Bronislav Weigl z Dopravného podniku. V rámci racionalizácie teda bude dopravca rušiť niektoré spoje. Týka sa to najmä autobusov premávajúcich z Petržalky. "Chceme docieliť, aby bola doprava s menším počtom liniek, ale s kratšími intervalmi a vyššou kapacitou," povedal B. Weigl. Takéto opatrenia sa isto nebudú cestujúcim páčiť. "Tento nový systém by mal zamiešať karty aj v električkovej doprave. V prípade zavedenia rýchlodrážnej trate do Petržalky budeme schopní časť spojov okamžite presmerovať do najväčšej mestskej časti," vysvetlil Bronislav Weigl. Momentálne Dopravný podnik čaká, kým projekt schváli mestské zastupiteľstvo na svojom júnovom zasadnutí. V prípade, že by sa tak nestalo, dopravca ponechá všetky spoje ako doteraz, len niektoré presmeruje cez most Apollo. "Bolo by to veľmi zlé, pretože by sa tým nevyriešil základný problém. Mnohé linky budú voziť vzduch," dodal na záver Bronislav Weigl.
Matej Novák
(http://www.vecernikba.sk/1104a03b.php)
galiyosha
Re #44487 81-71: Len pre šotoušov sovietskeho typu stále nič a nič...
Re #44560 81-71: Čiže treba preliať peniaze z budovania dopravných stavieb, ktoré prinesú osoh aspoň používateľom IAD, na stavby, ktorých osoh bude spočívať len a len vo vyžití sa šotoušov s nickmi ako 81-71, ktorí sa konečne budú môcť povoziť aj v tom ich jedinom meste milovanom zbytočným metrom sovietskeho typu a nebudú tak voči svojim pražským, budapeštianskym či moskovským kolegom trpieť komplexom menejcennosti.
Re #44575 81-71: To máš pravdu, bez kvalitnej MHD sa v Bratislave ďaleko nedostaneme. Otázne však je, čo poslúži občanom lepšie. Či jedna izolovaná radiála nosného systému na celú Petržalku, ku ktorej budeš musieť ľudí zvážať stádom smradobusov alebo trolejbusov, alebo normálna sieť električkových tratí, ktorými sa dostaneš takmer od svojich dverí až po cieľ cesty. Ja som presvedčený o tom, že to bude tá druhá možnosť. Ktorá bude navyše aj výrazne lacnejšia a je rýchlejšie realizovateľná.
Re #44596 81-71: MHD by mohla kľudne chodiť po rozbitých jednoprúdových cestách bez spevneného povrchu, na križovatkách by sa riadili dobrou vôľou jednotlivých vodičov a cez Dunaj by sa vrámci podpory zdravia obyvateľstva výlučne preplavovalo, ZŤP, dôchodcovia a matky s kočíkmi by mali nárok použiť Propeler...
Ostatným sa za výlev ospravedlňujem, vyvracanie tejto demagógie mi popri učení algebry prišlo ako vhodný relax.