Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Osobne si myslim, ze trolejbusy z dolnych honov su uplne v pohode a to najma vdaka tomu, ze vodici dokazu dobre odhadnut krizovatky. Zdrzanie sposobuju rozbite cesty a ako problematicku vidim len krizovatku Prievozska - Mileticova, kde troliky pri jazde do centra stoja vzdy (pokial rychlo neprejdu zastavkou Prievozska - vtedy to stihaju s plnym kotlom na oranzovo-cervenu. A je to aj najma extra BUS pruhu, ktory ulicou vedie.
Architekt mal v oku celu tuto ulicu ako dopravnu radialu, idealny by na nej bol kolajovy system. Ale co niekto mieni vystavba meni. Osobne si trolikove spojenie neviem vynachvalit. Vela casu sa da ziskat rychlou jazdou na gagarinovej - pokial nejdete s posukom.
Reply on: S499.1023 #44447:
Presne tak. Ak by to s trolejbusmi do Petržalky bolo v najbližších rokoch také reálne, určite by tam tie stĺpy už dávno dali. Za porovnanie stojí napríklad sídlisko Dlhé Diely, tam sú stĺpy trakťného vedenia osadené už velmi dlho, snaď už aj vyše 10 rokov a trolejbusy tam možno začnú jadzit až v roku 2006, teda skôr 2007, takže skoro 13 rokov po osadení stĺpov. Na novom moste Apollo sa o takom ani neuvažovalo...
Reply on: Andy #44442:
No, myslím, že právo na most sa slupy nedorábajú až tak ľahko...
Reply on: macXio #44445:
A ja som šiel v Bratislave trolejbusom, ktorý dosiahol vyše 70 km/h... Prototyp 24Tr, ktorý nemal obmedzovač. 😛 Trolejbusy by jazdili rýchlejšie, keby nemali obmedzovače a keby nebola rýchlosť obmedzená predpisom.. 🙂
Reply on: Andy #44443:
Ja som šiel električkou, ktorá dosiahla na krivej bratislavskej trati rýchlosť 70 km/h ? A vlastne často sa stáva, že vytiahne aj na bratislavských krivých tratich vyše 60 km/h ?
Reply on: Andy #44443:
tak to je už dosť zlé. Ale hlavné je číslo príspevku.
Reply on: untrop #44441:
V BA-trolejbuse mám skôr pocit, že je rýchlejší ako BA-električka.. Aj električka aj trolejbus má výhybky, križovatky, no električky majú okrem toho aj krivé koľajnice a nižšiu povolenú rýchlosť aj na dobrých tratiach.
Reply on: S499.1023 #44440:
Však to tam môžu dorobiť kedykoľvek, nie?
Reply on: tr3mp #44438:
Ja myslím, že iné je na papieri a iné v skutočnosti. Samozrejme nemeral som priemerné cestovné rýchlosti. Môžem hovoriť iba z osobných skúseností.
Cesta z Ovsišťa na Šafárikovo námestie trvá 8-9 minút keď je pekne. Nebyť jednej supernastavenej križovatky FurdekovaMamateyova-Šustekova-Bosákova tak je to o dvetri minúty menej.
Cesta z Dolných honov mi prišla pomalá práve pre križovatky. Tomášikova, Bajkalská, Miletičova, ASMN. Subjektívne sme veľa stáli. Niekedy som nechápal prečo vodiči spomaľujú, ani zastávka ani križovatka a aj tak spomalil.

Mimochodom. Za 25 minút je 12tka z Dúbravky na Šafárikovom námestí čo je 10 km úsek (všetko podľa cp.sk). Takže trolejbusy sú rovnako rýchle ako električky? Proste grafikon a cp.sk pre mňa nie sú hodnoverné oproti tomu keď sa veziem. A myslím si, že tú 12ku sa bude dať v budúcnosti urýchliť ale 202ka, nó neviem.
Reply on: Andy #44436:
Že by napríklad slupy na dráty:-P? Možno sa obávajú, keďže je most oceľový, že by ho zožraua elektrochemická korózia bludnými prúdmi:-P.
Reply on: tr3mp #44438:
Je všeobecne známe, že plynulá jazda znižuje subjektívne vnímanú rýchlosť.
Reply on: untrop #44437:
Čo Ťa vedie k názoru, že trolejbusy z Dolných Honov nechodia rýchlo? To si porovnával cestovnú dobu z Ovsišta a z Dolných Honov do centra a keďže trolejbusu to trvá 3x dlhšie, tak si dospel k názoru, že je pomalší? ;-P

Podľa www.cp.sk trvá 9 km úsek Čiližská - Rajská 24 min., čo je priemerná rýchlosť 22,5 km/h. Úsek Ovsište - Šafárikovo nám. má 3 km a trvá 8 min. Keď však porovnáme úsek Čiližská - AS Mlynské Nivy, vychádza rýchlosť 22,86, čiže trolejbus dosahuje dokonca vyššiu cestovnú rýchlosť ... Bohužiaľ údaje na cp.sk nie sú v metroch, ale len v km, takže na kratších úsekoch dochádza k určitému skresleniu cestovnej rýchlosti - celkovo je ale podľa mňa rýchlosť autobusov a trolejbusov na spomínaných dvoch úsekoch porovnateľná.
Reply on: macXio #44435:
Á do frasa niééé, ja nechcem trolejbusy do Ovsišťa. Ak budú jazdiť tak úžasne rýchlo ako na Dolné Hony tak som stratený. Možno za 15 minút by som s ním mohol byť už na ASMN a možno za 20 aj na Rajskú by som prišiel.

Inak podľa mňa sa trolejbusy tak skoro do Petržalky nedostanú a osobne by som skorej pripojil Dlhé Diely (bez pomocného ponohoniča:-)) ako Petržalku.
BigMac a spol.: A čo je vlastne na tom moste "nepripravené" na výstavbu trolejbusov?
Zaujímavé, že v návrhu nového linkového vedenia do Petržky, sa počíta s trolejbusom cez most (Košická) Apollo, na Ovsište... ?
Reply on: BigMac #44433:
Jasné, všetci sme z toho znechutení i ked treba sa na to pozret aj z inej strany. Zadávatel stavby a určenie funkcie mosta neurčilo METRO Bratislava. To ho len povedzme realizuje. To ako má vyzerat a aké funkcie ma plnit, na to su iní páni. Ten, kto rozhodol že cez most Apollo nesmie jazdit trolejbus podla mna nebol zo spoločnosti METRO už len koli tomu, že takáto vec vyvoláva určite o ničo vyššiu investíciu. A firmy majú radšej stavby, kde sa premelie viac penazí, pretože ešte stále platí, že kde je vela penazí, vela sa dá prešustrovat a nakradnut...
81-71: citam z plagatu, co som kedysi ukradol z Recarvitriny: 10plus pre most Kosicka -ZLEPSI plynulost dopravy, SETRI zivotne prostredie, REDUKUJE vznik stresu vodicov pre zlu prejazdnost mostov...BLA-BLA-BLA...(bod c.8) UMOZNI zavedenie ekologickej trolejbusovej dopravy a zas same blaboly, rovnako ako samo ôsme PLUS! Blaboly ako z detskych jasli, ako vsetko z a.s. Metro Bratislava. Je mi akosi divno, ba az blivno, hlavne z kecov pana, ktoreho meno zacina na LUNA a konci ČEK a jemu podobnych.
DPB má info o doprave na koncert, ale nikde tam nevidím, ako budú obchádzať bežné linky uzavreté úseky...
S 499.1023: ja proti wanne v principe nic, len sa mi nemlubi. To uz potomky radsej K3N, ale s povodnym celom, aj ked to je asi rovnaka zvrhlost.
Reply on: 81-71 #44429:
ešte som zabudol nakoniec napísat, že práve Starý most, ktorého renovacia bude tak drahá a stavba kvázi nosného systému ešte drahšia, bude napokon pre autičkárov uzavretý, takže gumokolisti nebudú mat o jeden most viac, stav sa defakto nemení, mení sa iba priepustnost prechodu vlčákov s kolesami cez Dunaj

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.