Reply on: yale #42876:
"... existoval by silný tlak dotiahnuť celú trasu B až do konca ...". V súčasnosti je trasa B rozostavaná a prakticky cez 15 rokov sice existujú tlaky na jej dostavbu, ale nič ďalšie sa nepostavilo - nie je toľko peňazí ani vôle. Myslíš, že keď bude dostavaný funkčný podzemný úsek Janíkov dvor - Šafárikovo nám., bude zrazu viac peňazí a politickej vôle (a ešte raz peňazí) na jeho pokračovanie? A ak áno, prečo to nepredpokladáš u električkového systému?"Električky z Petržalky nebudú prechádzať "radiálne cez mesto", pretože určité smery jednoducho chýbajú (trasu na Hlavnú stanicu by som nenazýval radiálnou) a ak sa pozrieš na mapu nosného systému, ten by do systému pridával presne tieto trasy, čiže má svoju logiku a je navrhnutý pomerne dobre (aspoň v CMO)" - znova opakujem, toto nerieši v prvej etape ani Tvoj light rail shuttle. Električková rýchlodráha takisto v ďalšej fáze počíta s budovaním okruhu v trase Šaf. nám. - stanica - Trnavské mýto. Ak neveríš realizácii, čudujem sa, že veríš realizácii Tvojho systému. S návrhom trasovania v CMO súhlasím.
A na záver, ešte dva citáty z Tvojho príspevku:
"Práve preto, že podzemný systém by bol v prvej etape iba provizóriom, existoval by silný tlak dotiahnuť celú trasu B až do konca" a "a trasovanie je dlhodobo stabilizované, nie je dôvod, aby sa realizovali provizóriá."


macXio
Metro by kopírovalo električky, tie by sa mohli rovno zrušiť po dostavbe celého metra.
V tomto roku sa má začať upravovať karloveská radiála, t.j. na všetkých križovatkách by mala mať električka úplnú prednosť.
Pred pár mesiaci som videl, v nejakých novinách, schému električkových trás v budúcnosti, po dobudovaní nosného systému (električka).
Podľa toho by mal byť centrálny mestský okruh, ktorý by viedol v tej trase ako bolo plánované metro v centre, zároveň by bola ponechaná aj časť exitujúcich tratí v centre nad zemou.
Ostatné trate (radiály), vrátane vajnorskej by mali byť postupne rýchlodrážne, alebo aspoň na niektorých miestach s úplnou preferenciou na križovatkách.
Na dúbravskej radiále sa počíta s predĺžením trate po lokalitu Dúbravčice (plánované depo, prestup na vlaky v plánovaj železničnej zastávke Dúbravčice).
Vajnorská radiála by mala pokračovať zo Zlatých pieskov po ŽST Vajnory (prestup na vlaky, autobusy).
Ružinovská radiála by mala byť predĺžená na letisko.
Výhľadovo, je možné že sa predĺži aj petržalská trať ešte viac na juh do lokality Petržalka-Juh kde sa uvažuje na výstavbou.
Teraz čo napíšem sa pre niekoho môže zdať hlúposť, podľa mňa MHD v Karlovaj Vsi resp. Dlhých dieloch, alebo vo Východnom, predbehla budúcnosť. Autobusové linky z týchto lokalít nejdu priamo do centra, ale je zabezpečený prestup na "nosný systém". Tak by to malo byť postupne aj v niektorých ďalších častiach mesta.
Teraz to nevyzerá v Karlovke bohvieako, ale po vybudovaní trolejbusov na Dlhé diely, a pri preferencii električiek sa to zlepší.
Pre porovnanie dávam linku 91, po dokončení petržalskej trate, pretože už nebude chodiť z Čunova pod Nový most, ale len po Janíkov dvor, kde bude prestup na eletričky.
Vypadalo by to dosť čudne, keby trolejbusy/duobusy z Dlhých dielov premávali súbežne s eletričkami až do centra, a zas bus z Čunova ani nie po veľmi súbežnej trase, len po Petržalku.
Podľa návrhu linkovania mi dosť čudné pripadá, že z Petržalky do Dúbravky sú plánované až 3 linky (12, 83, 85) a to chce DPB rušiť súbehy liniek...
no a čo sa týka Kamzíka, lanovky a dopravy tam, by sa tam hodila nejaká doprava z Koliby. Mohli by tam chodiť napr. midibusy (SOR) medzi Kolibou a Kamzíkom, to je taká trasa že by stačil jeden bus,... a cesta je dosť široká, ale hlavne by sa malo začať využívať parkovisko na Brečtanovej, hlavne že tam je značka niečto v tom zmysle: majeto hlavného mesta Bratislavy...