Reply on: yale #42876:
"... existoval by silný tlak dotiahnuť celú trasu B až do konca ...". V súčasnosti je trasa B rozostavaná a prakticky cez 15 rokov sice existujú tlaky na jej dostavbu, ale nič ďalšie sa nepostavilo - nie je toľko peňazí ani vôle. Myslíš, že keď bude dostavaný funkčný podzemný úsek Janíkov dvor - Šafárikovo nám., bude zrazu viac peňazí a politickej vôle (a ešte raz peňazí) na jeho pokračovanie? A ak áno, prečo to nepredpokladáš u električkového systému?"Električky z Petržalky nebudú prechádzať "radiálne cez mesto", pretože určité smery jednoducho chýbajú (trasu na Hlavnú stanicu by som nenazýval radiálnou) a ak sa pozrieš na mapu nosného systému, ten by do systému pridával presne tieto trasy, čiže má svoju logiku a je navrhnutý pomerne dobre (aspoň v CMO)" - znova opakujem, toto nerieši v prvej etape ani Tvoj light rail shuttle. Električková rýchlodráha takisto v ďalšej fáze počíta s budovaním okruhu v trase Šaf. nám. - stanica - Trnavské mýto. Ak neveríš realizácii, čudujem sa, že veríš realizácii Tvojho systému. S návrhom trasovania v CMO súhlasím.
A na záver, ešte dva citáty z Tvojho príspevku:
"Práve preto, že podzemný systém by bol v prvej etape iba provizóriom, existoval by silný tlak dotiahnuť celú trasu B až do konca" a "a trasovanie je dlhodobo stabilizované, nie je dôvod, aby sa realizovali provizóriá."


tr3mp
"Výstavbou električkovej trate do Petržalky nevzniká nosný systém, iba sa súbor autobusových liniek bod-bod nahrádza súborom električkových liniek bod-bod" - systém liniek bod-bod nevzniká výstavbou trate do Petržalky, ale až návrhom konkrétneho linkového vedenia. To môže byť úplne odlišné od návrhu Dopravoprojektu, môže to byť osem liniek podľa d3ka, či päť liniek podľa mňa na celú sieť. Dokonca sa môže stať to, že prvá fáza Tvojho "light rail shuttle" by potrebovala vyšší počet liniek (z prestupového uzla Šafárikovo nám. by bolo nutné viesť už linky priamo bez prestupu na všetky radiály, pretože jeden prestup už máš z light rail shuttle na súčasnú električku). Zdôrazňujem, že stále hovorím a porovnávam len prvú fázu oboch systémov: Janíkov dvor - Šafárikovo nám.
Ak sa chceme baviť o ďalších etapách, nemôžeš porovnávať Tvoj light rail systém predĺžený zo šafka cez stanicu na Trnavské mýto stále s pôvodnou električkou rozšírenou len o petržalskú radiálu. Predĺženie Tvojho LRT bude stáť nejaký objem peňazí, za ktoré by sa dalo postaviť ďalšie predĺženie električkového systému, resp. výstavba podzemných sekcií a spraviť z neho už plnohodnotné LRT na trase Janíkov dvor - stanica - Trnavské mýto (a ďalej). Ak budeš tvrdiť, že sa ďalšia etapa systémy založeného na električkách sa nezrealizuje a petržalská radiála zdegraduje na ďalšiu obyčajnú električkovú radiálu, ako môžeš tvrdiť, že sa predĺži Tvoj light rail shuttle? Nestane sa jeho úsek tiež dočasným trvalým riešením, akurát, že namiesto toho, aby jedna alebo dve petržalské linky prechádzali radiálne cez centrum na druhú stranu mesta, všetci cestujúci na Šaf. nám. budú nútení vystúpiť a ďalej pokračovať klasickou električkou naviac v prípade podzemného prechodu Dunaja so zdĺhavým prestupom? Nebude tak preťažená sieť v okolí Šafárikovho nám.?