Tulenique #4138): Pretoze Ikarus, cize Madari. Neviem ci vies, ako je to "dopytove" otvaranie v Ik4x5/412 zapojene :)) "Pripravene" su na to vsetky vozy, ale asi nasledovnym stylom: Ked cestujuci stlaci ten dzindzik vnutri pri dverach, nad dverami sa rozsvieti svetielko a vodicovi na paneli tlacitko na tie konkretne dvere, pri ktorych to stlacil. Samozrejme to pisti jak sproste pri kazdom stlaceni. Vodic, ked pride na zastavku, kedze tam ziadne tlacitko na uvolnenie dopytu nema, neostava mu nic ine, nez dopytove otvaranie emulovat tym, ze sa pozrie na ten panel, a stlaci len tie tlacitka, ktore mu svietia. A ked niekto chce vystupit pocas statia, tak to stlaci, soferovi to zas pipne, zas sa musi pozriet na panel, ktory gombik mu svieti, a stlacit ho. Alebo ma namiesto tohoto vsetkeho druhu moznost - stlacit jedno tlacitko pre otvaranie vsetkych dveri, na ktore trafi aj popamati. Otvaranie dveri zvonka je riesene este zabavnejsie - moze byt bud aktivovane, alebo nie. Ked nie je, tak su tie tlacitka ignorovane kompletne. Ak to je v cinnosti (zapina sa to jednym prepinacom, nic viac okolo toho vodic nezmoze), funguje to tak, ze kedykolvek sa rychlost voza znizi pod kriticku nemeratelnu hodnotu, tie gulate zelene veci vonku sa rozsvietia, a ked niekto niektore stlaci, tak sa dvere otvoria (a voz zabrzdi, lebo kym su otvorene dvere, voz neodbrzdi). Co v praxi znamena, ze kedykolvek kdekolvek voz zastane, a niekto k nemu pride zvonku a stlaci to, tak si dvere otvori. Napriklad uprostred krizovatky, alebo na semafore. Byt vodicom - mal by si takyto system v cinnosti? ;)) Ja asi nie...:-)
si