Reply on: Ámos Keynes #39571:
Mna uz unavujes ty... Suhlasim s tym, ze MHD by mala potierat rozdiely medzi MHD a taxi, ale nie za cenu toho, ze sa zhorsi situacia tak pre MHD, ako aj pre samotnych cestujucich a ich bezpecnost.Ja osobne si na 95% na vystupisti osobne B-voz okontrolujem, ci sa mi v nom niekto nezabudol, cize vystupim z kabiny a prejdem sa tam, cize o lenivosti rec nebola. Zhorsena situacia je s vystupistami v oblukoch u clankovych vozov (ktorych snad bude viac, a nebudu to K2*), v ktorych si z kabiny vidim cely voz.
Najhorsie je vsak na tom to, ze ja si sice voz okontrolujem, ale do zrkadla a na dvere sa potrebujem pozerat prave vo chvili, ked zatvaram dvere, co mozem len z kabiny. A potrebujem to preto, aby som niekoho neprivrel. Hovoris si - mame systemy proti privretiu. Mame. Skusal si ich? Ja ano. Cloveka neprivru, aj ked moze sa stat, ze tam bude tak nestastne, ze pride k zraneniu, ci uz dverami, alebo naslednym padom po ich otvoreni. Ked vsak medzi tie gumy strcis tensiu ruku, tak sa dvere zavru bez toho, aby si cokolvek vsimli. A potiahnem cloveka. Ked mam supravu vyrovnanu, v zrkadle to uvidim, resp. uvidim to, ze sa tam snazi nieco vopchat, pretoze sa don pozeram POCAS zatvarania dveri. Ked je suprava v obluku, clovek ma jednoducho smolu. A to iste plati pre nastupovanie v oblukoch.
Hovoris ze sa obratisko oproti sucasnosti nezmeni? Tak sa prejdi na stanicu, a pozri si sucasne. Potom hovor nieco o (ne)zmene. Situovanie nastupist do obluku je jednoznacne minus, nehovoriac o vyraznom ubytku realne vyuzitelneho priestoru pre vozy v obratisku.
A neodpustim si este jednu vec: Nastupne a vystupne perony by vo vseobecnosti mali byt situovane mimo priestoru samotneho obratiska, tak, aby sa nepovolany personal do obratiska jednoducho nedostal. Co myslis, preco je zakaz vstupu nepovolanym na obratisko v Raci, na ZP? Preco je na HlSt tabulka "Obvod drahy, zakaz vstupu"? Ked sa so supravou pohynam z obluku, nemam najmensiu sancu si okontrolovat, ci sa mi niekto netacka v nebezpecnej blizkosti voza, ci nebodaj medzi vozmi. A ked sa uz pohnem, je neskoro. Tak kde tu mame bezpecnost?
Stale tvrdim, ze debilnejsie navrhnute obratisko ako to v tom projekte predstanicia som este nevidel. Aj sucasne je lepsie, hoci nie je zdaleka idealne. A ked tvrdis, ze sa situacia nezmeni, tak prehliadas dost dolezite fakty. A komfort vodicov medzi nimi NIE JE.
Ámos Keynes