#38534 Amos Keynes: pekne ze rozdelujes dotacie na bezne a kapitalove. Lenze aj na MHD sa predsa berie uver. Bez investicii skonci MHD velmi smutne.
Nad danou na MHD som uvazoval aj ja. Pri splatke naraz by nepresiahla dnesne cestovne (6000 Sk) a tiez by sa splnil tvoj sen a cezpolni by platili viac.
Ak tak poznas FD, rozpis kriteria a ich - pocet trvale byvajucich, prechodne, ziakov, potkanov
...
btw: pobyt bez adresy je vhodny akurat pre bezdomovcov.
Nad danou na MHD som uvazoval aj ja. Pri splatke naraz by nepresiahla dnesne cestovne (6000 Sk) a tiez by sa splnil tvoj sen a cezpolni by platili viac.

Ak tak poznas FD, rozpis kriteria a ich - pocet trvale byvajucich, prechodne, ziakov, potkanov

btw: pobyt bez adresy je vhodny akurat pre bezdomovcov.
Ámos Keynes
Prečo hladajú 1mld. Sk. Veď dotácia štátu v roku 2004 je 914 miliónov z toho je 694 milónov dotácia na bežné výdavky a 220 dotácia na kapitálové výdavky.
Ale nutne potrebných je tých 694 miliónov a nie celých 914 keďže kapitálové investície sa môžu použiť len na vopred určené ciele a dajú sa zastaviť. Napríklad 103 miliónov na plynofikácie, ktoré by mali byť od budúceho roku podľa mňa zastavené a hneď sme našli 100 melónov. A keď pôjdeme po ďalších kapitálových investíciách zistíme, že mesto dávalo kapitálové investície 110 miliónov (rok 2004).
Takže už treba nájsť 694miliónov mínus mestská kapitálová dotácie čiže 584 miliónov. Mesto Bratislava je vlastníkom Bratislavskej vodárenskej spoločnosti zo 60%. Jej budúcoročný čistý zisk by mal byť okolo 500miliónov, tak na valnom zhromaždení treba dať vyplatiť dividendy a mesto dostane 300 miliónov a tak treba nájsť už len 284 a to sa v rezevre nájde.
Samozrejme nehovorím, že treba zastaviť kapitálové investície nadobro, ale rok sa to hádam vydrží a potom treba prinútiť vládu aby zvýšila veľkostný koeficient.
Ďalej neviem akú má mesto možnosť vyrubovať dane, teda nové dane, ale ak má, tak nech vyrubí daň z MHD. Ten kto ju zaplatí, v rôznej výške presne ako je teraz tarifa, bude jazdiť mesiac, tri, rok. Jednorazové cestovné lístky by zostali. Ročne sa vyberie na cestovnom cca 1mld Sk z čoho ide 190 miliónov(19%DPH) štátu. Ale DPH z daní sa neplatí a tak by si DPB polepšil o 100miliónov a vládu by sme potrestali za prístup macochy výpadkom št. rozpočtu o 100miliónov.
A stále trvám na rôznom spoplatňovaní Ba a mimoBA. Nie nejak veľa. Stačí mizerných 10% čo však je u ročnej električenky na 1. pásmo 600 korún a myslým, že by to prinútilo dostatok ľudí prehlásiť si pobyt a tým zvýšiť aj príjmy mesta. Alebo nech obce, kde sú mimobratislavčania prihlásený na pobyt vykrývajú stratu z vlastného rozpočtu.
A také že dievčina z Blatného chodí na gympel do Bratislavy a mesto má len výdavky, ale žiaden profit. S tým logicky treba niečo spraviť.
Re #38521 Papyr: Ak mi dáš tri logické dôvody, prečo by Bratislavčania mali platiť vyššie dane aby sa mimobratislavčnia mohli lacnejšie voziť v MHD uznám, že máš pravdu vo všetkom čo si napísal.
Re #38527 Andy: No možno kvôli tomu, že tam ešte budú dlho behať ťažké mechanizmy tak aby asfalt nemal kolaje skôr ako sa to dá do užívania celé.
Re #38533 Emo: Myslíš, že vlk by si ako domenu za odcestované kilometre mohol uplatniť darček ako ložisko z Karosy, tyčový zberač z 14Tr, polopantograf lekov čo sa váľa vo vozovni a tak...?! (ak som použil nesprávnu terminológiu sorry)