Podla mna to bola chyba autobusara, urcite, ako obvykle 81ka chodi, isiel neskoro a chcel to dobehnut, nekukol do zrkadla a brrrrrrrrrrrrrrrrrrrm tahajuc chuda dievcinu po chodniku...
Najlepsie by bolo, keby tam instalovali na stredovej ciare take tie "betonove zvodidla" ktore su uz dnes pomerne bezne. Su lahko demontovatelne a zvysila by sa tam bezpecnost ze auto nemoze prebehnut do protismeru a urcite by sa znizil pocet prebiehajucich, resp. minimalne u tych vekovych kategorii 65+ ?
Mimochodom, nadchod bude mať vždy väčšie prevýšenie ako podchod a občianstvo ho neznáša ešte viac ako podchod, pretože okrem nutnosti prekonávať prevýšenie sú tam vystavení ešte aj poveternostným vplyvom.
Čo sa týka protisklzových materiálov - nič nebráni schodište vybaviť schodisko protisklzovou úpravou dodatočne. Len nech preboha nekupujú protisklzovú dlažbu od rovnakého dodávateľa ako ŽSR do žst. Kysak:-P.
Dovolím si nesúhlasiť - práve naopak, schody v podchode pri Straom rozhlase sú extrémne strmé, poukazovalo sa na to od začiatku a odôvodňovalo sa to nedostatkom priestoru. Z tohto dôvodu si myslím, že inštalácia eskalátorov by bola v tomto prípade vysoko opodstatnená. O opodstatnenosti (rentabilitu eskalátora si nedokážem vôbec predstaviť) inštalácie eskalátora nerozhoduje "veľkosť" podchodu ale prevýšenie a sklon. A tie sú viac než dostatočné:-D.
Pardon, ešte máličko k danému: Ten podchod je taký malý, že inštalácia pohyblivých schodov je tam neopodstatnená, resp. nerentabilná. Možno skôr k tým zábranám riešenie v podobe nejakého elegantného nadchodu, s časťou so schodami s nízkym sklonom a s časťou s "briežkom" s protisklzovým povrchom. Celé by to mohlo byť zapracované dajme tomu zčasti do "tela" tej protipreliezacej zábrany-a nespali by na tom bezdomovci. Možno tým, že sa jedná o preklenutie pomerne malého úseku, bol by nadchod rentabilnejším riešením ako inštalácia a prevádzka eskalátorov, aby sa nimi eliminovalo prebiehanie cez komunikáciu. ?
Pri Starom rozhlase to nie je "ani z voza, ani na voz". ? Gró prebiehajúcich tvorí veková skupina NAD 65 - s argumentom, že "chodiť toľko schodov cez podchod je namáhavé". Podchod na tomto mmieste je podľa môjho osobného zhodnotenia jeden z "tých lepších". Je pomerne malý, čím je prehľadný-toto do značnej miery eliminuje zdržovanie sa indivíduí. Aj sklon schodov je pomerne optimálny i pre imobilnejších občanov - dá sa im vytknúť snáď len to, že sú z pomerne klzkého kameňa a keď je na nich nános snehovej kaše, sú do značnej miery nebezpečné. (Treba však podotknúť, že podchod bol stavaný v časoch, keď dostupnosť protisklzových materiálov bola minimálna.) Pri Starom rozhlase je prebiehanie cez vozovku -na porovnanie s úsekom pred Hviezdou-o to nebezpečnejšie, že 98 zo sto percent vodičov po výjazde z podjazdu smerom na Račianske mýto inštinktívne spomalí, čakajúc svetlá. Lenže na Zochovej pri normálnej prevádzke plynulej rýchlej jazde nič nebráni - a prebiehajúci riskujú niekedy takým spôsobom, až rozum zastáva, správajúc sa ako nezraniteľní či spidermani, a absolútne nerátajú s tým, že ak by k niečomu prišlo (banálne sa mu šmykne noha napríklad), nemusí byť mŕtvy (zmrzačený v "lepšom prípade") ale môže spôsobiť reťazovú zrážku takých následkov, že ak ostane nažive, bude mať nočné mory ďalších 20 rokov... ? Tu by pomohla zrejme iba klasická pevná výšková zábrana v úseku od nadjazdu, ktorým smerujú električky na tunel, až ku vjazdu do podjazdu, výškovo rozlíšená podľa potreby-a úprava podchodu pre peších do takej miery, aby bol "použiteľný celoročne" pre všetky vekové kategórie, kočíky a invalidných občanov. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kuvik