BRATISLAVA - Vedenie Dopravného podniku Bratislava (DpB) má váľne problémy. Spoločnos» prerobila vyąe 160 autobusov z naftového na plynový pohon. Slovenský plynárenský priemysel vąak v týchto dňoch zvýąil cenu plynu do autobusov o dve tretiny! Aký o čaká "ekologicky priateµské" zelené autobusy?
Stlačený zemný plyn zdraľel o 60 percent, propán-bután o pätinu. Namiesto 10.20 Sk teraz musí DpB za kubík plynu zaplati» 17 Sk. "Cenu zemného plynu sme garantovali dopravným podnikom tri roky, lehota vąak vyprąala," informovala hovorkyňa Slovenského plynárenského priemyslu Dana Krąáková. Zvýąenie cien odôvodnila nárastom cien ropy na medzinárodných trhoch. "V roku 2005 sa nám zvýąia náklady na pohonné hmoty pre 101 autobusov prerobených na plynový pohon o 60 percent," reagoval na vzniknutú situáciu riaditeµ ekonomického rezortu DpB Viliam Majda. Vedenie podniku muselo 17-milionovú poloľku zapracova» do plánu nákladov na rok 2005. Generálny riaditeµ podniku Ján Zachar vąak ubezpečil, ľe zvýąené náklady sa neprejavia na zdraľovaní cestovného. Fakt je vąak ten, ľe v posledných rokoch sa zdraľovanie palív premietlo vo zvýąení cestovného vľdy k prvému máju.
Návratnos» plynofikácie autobusov
Podµa generálneho riaditeµa DpB Jána Zachara sa investície do plynofikácie v roku 2001 vrátili uľ dnes. Návratnos» nákladov bola vypočítaná na tri roky pri sólo autobusoch a na ątyri pri kĺbových. "V prípade, ľe SPP postaví v roku 2005 novú plničku na plyn, otvára sa moľnos» ďaląej plynofikácie asi stovky autobusov, resp. nákupu nových vozidiel na toto palivo," dodáva Zachar.
Peťo02: prehnane prehnaná radosť. Žiadny nový autobus, plynák ako všetky ostatné pseudoplynáky. To čo si čítal bola verzia software pre palubný počítač a nie verzia autobusu.
Tak iMHD všetko najlepšie k narodeninám a Karolom k meninám veľa vodky,fernetu,SORov na linke 39 a iných unikátnych záberov... Papyr a bigmac:Veru,tunel na moste si môže len Praha dovoliť:-P.
Caute. Dnes rano som videl novy autobus na plyn. Renovovana harmonikova Karosa ktora mala miesto oznacenia spoja napisane: VERZIA 05 - 498 . Isla rano o 7:45 cez Prievozsku a Mileticovu asi z pristavnej od cerpacej stanice
Hehe, šak to še u nas hutori, že keľo razy... ? A to ešte buďte radi, lebo len 2x menšie mesto KE má až 3,5x redšiu nočnú dopravu. Spolu 15 spojov na 4 nočných linkách cez PD a spolu 19 spojov na ešte plus jedinej nočnej trolejbusovej linke len cez VD. Čože je to oproti 53 spojom v BA...
Tak ja sa este tiez pridam, nech to stihnem tesne pred polnocou - vsetko najlepsie celemu iMHD, nech sa nam, ale najma hromadnej doprave dari cim dalej tym lepsie, a nech sa deje co najviac pozitivnych zmien
Najrýchlejšie prejdeš centrom len pod zemou. Totižto na povrchu máš výrazné obmedzenie rýchlosti kvôli chodcom a preferencia na križovatkách sa tiež nedá spraviť všade.
Ta elina dopadne podla mna aj podla toho, ako skončia komunalne volby v roku 2006 vzhladom na to, ze stavat by sa malo az koncom roka 2006 (kôli roznym povoleniam a zakonným lehotám) a komunálne volby su v septembri ? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
COLOR
(04.11.2004; Nový Čas; s. 11; Marcel Lincényi)
BRATISLAVA - Vedenie Dopravného podniku Bratislava (DpB) má váľne problémy. Spoločnos» prerobila vyąe 160 autobusov z naftového na plynový pohon. Slovenský plynárenský priemysel vąak v týchto dňoch zvýąil cenu plynu do autobusov o dve tretiny! Aký o čaká "ekologicky priateµské" zelené autobusy?
Stlačený zemný plyn zdraľel o 60 percent, propán-bután o pätinu. Namiesto 10.20 Sk teraz musí DpB za kubík plynu zaplati» 17 Sk. "Cenu zemného plynu sme garantovali dopravným podnikom tri roky, lehota vąak vyprąala," informovala hovorkyňa Slovenského plynárenského priemyslu Dana Krąáková. Zvýąenie cien odôvodnila nárastom cien ropy na medzinárodných trhoch. "V roku 2005 sa nám zvýąia náklady na pohonné hmoty pre 101 autobusov prerobených na plynový pohon o 60 percent," reagoval na vzniknutú situáciu riaditeµ ekonomického rezortu DpB Viliam Majda. Vedenie podniku muselo 17-milionovú poloľku zapracova» do plánu nákladov na rok 2005. Generálny riaditeµ podniku Ján Zachar vąak ubezpečil, ľe zvýąené náklady sa neprejavia na zdraľovaní cestovného. Fakt je vąak ten, ľe v posledných rokoch sa zdraľovanie palív premietlo vo zvýąení cestovného vľdy k prvému máju.
Návratnos» plynofikácie autobusov
Podµa generálneho riaditeµa DpB Jána Zachara sa investície do plynofikácie v roku 2001 vrátili uľ dnes. Návratnos» nákladov bola vypočítaná na tri roky pri sólo autobusoch a na ątyri pri kĺbových. "V prípade, ľe SPP postaví v roku 2005 novú plničku na plyn, otvára sa moľnos» ďaląej plynofikácie asi stovky autobusov, resp. nákupu nových vozidiel na toto palivo," dodáva Zachar.