Reply on: yale #36947:
Prosím Ťa, časť Tvojich myšlienok je rozumná (budovať prestupové body) ale miešaš do toh akési podivné bludy:Električkový systém v BA je radiálny, žiadne čosi "bod-bod".
Zavedeniu logickej štruktúry nič nebráni ani pri súčasnom systéme. Súčasná zmes liniek je výsledkom roznorodých lobbystických tlakov na vytváranie liniek odvšadiaľ všade.
Autobus a električka sa kapacitne aj rýchlostne zásadným sposobom líšia.
V Prahe bývam pri električke a vždy som si vyberal ubytovanie podľa toho, aby to bolo pri električke a nie pri metre, ktoré ma može odviezť len na veľmi obmedzený počet cieľov - bez ohľadu na to, či s prestupom alebo bez.
Stanice by museli mať buď eskalátory alebo výťahy - prístup len pevnými schodišťami súčasná európska legislatíva u novo budovaných staníc nedovoľuje.
Vševedko
Bratisalvská električková sieť nie je systémom bob-bod ale systémom radiál, veľmi dobre vystihujúcich hlavné záťažové prúdy. Je potrebné ju dostať do podzemia len v CMO zhruba od Trnavského mýta po Most SNP, resp. nábrežie. Čokoľvek iné by bolo plytvaním a vyhadzovaním peňazí.
Načo by sa mala trať v Petržalke zapúšťať tesne pod povrch? Ono by to po povrchu s segregovanom koridore išlo pomalšie z nejakých aerodynmaických, alchymistických, ezoterických či homeopatických dovodov alebo čo?