Reply on: Bigmac #36579:
No bože, tak som zle pochopil keď mi to vysvetlovali. Prečo hneď potrebuješ útočiť hňupe.Čo sa smernice EU týka o minimálnych spotrebných daniach, tak keby sa mi to chcelo hladať, tak ti dám aj dokument ale jasne si pamätám, že spotrebná daň zo zemného plynu používaného na pohon vozidiel bude nulová číslom 0.
Re #36580 Vševedko: Čiže ak denne najazdí 490 busov DPB priemerne 150km, tak ročne je to na jeden bus úspora 164250,- čiže za 15 rokov prevádzky 2,463750 milióna. To určite pokrýva aj zvýšené finančné nároky rozdielu ceny na jeden voz.
Ja by som tiež najradšej všade videl vozidlá na elektriku, hlavne keď mesto vlastní prostredníctvom OLO jeden, tuším 5,8Megawatový generátor, ale bohužial to nejde.
Galiyosha: No ak 103 miliónov nás výjde prestavba a GO 30 vozov, tak to skutočne vychádza 3,43 milióna na jeden voz. A nejde o to, že ťa jeden NP voz výjde 7-8 miliónov(v súčasnoti sú NP vozy asi skutočne luxus), ale o to koľko ťa výjde jedna krátka či kĺbová Karosa. Prestavba na zemný plyn je skutočne humbuk, keď si takto porovnáš ceny. Problém však je, že tých 103miliónov je účelová dotácia štátu z kapitálových investícií. Avšak štát by ti nedal 103miliónov na nákup nových 20 vozov. Nechápem však, prečo sa s plynofikáciou pokračuje aj v roku 2005(keďže štátnu dotáciu už nemáme) a nekupujú sa nové vozy.
galiyosha
Pise sa tam o predpokladanych financnych prostriedkoch 230 milionov Sk bez DPH. Nenasiel som ani pocet vozidiel, ani mi nie je jasne, ci sa jedna len o plynofikaciu, alebo aj o GO. Podla bodu III.2.1.3 vsak asi pojde aj o GO. Kazdopadne predpokladane trvanie je do 12/2009 -- to znamena, ze v Bratislave sa budeme v B741 vozit este v roku 2015(!). Toto je chore...
Celkom sila je aj to, ze podmienky je si mozne prevziat 1. 12. 2004 a lehota na dorucenie ponuk je 7. 12. 2004. Chutna je aj nutnost preukazat "potvrdenie od Slovenského plynárenského priemyslu a. s. Bratislava, že uchádzač je aliančným partnerom Slovenskej plynárenskej spoločnosti v oblasti prestavby autobusu KAROSA B 741 na pohon CNG", ako keby SPP malo na plynofikaciu monopol.