Vladimir: prechod od Hlavnej stanice smerom k Patronke by bol dost problematicky, hore Prazskou nie je miesto na rozsirovanie, ani v priestore zeleznicnej trate (vystavba noveho tunela) podla mna nie je vela miesta, a neviem ci by sa ZSR pomkli
.
O cestovani vlakov metra do Pezinka som ja ani neuvazoval, predsa len tam sa hodia lepsie ine supravy (metro je typicky prisposobene pre kapacitnu prepravu - menej sedadiel, vela sirokych dveri pre rychly nastup v jednej urovni - toto primestsky vlak az tak nepotrebuje) - cize efektivnejsie sa mi zda riesenie prestupu cross-platform. Ak by sa vsak vlaky cisto teoreticky naozaj vracali z volnej trate napriklad cez Filialku, zaradili by sa do taktu namiesto supravy, ktora by zostala na Filialke odstavena. Cize prichadzajuci vlak by cakal maximalne jeden takt. V tom nijaky problem nevidim, riadenie metra umoznuje aj vacsie triky.

O cestovani vlakov metra do Pezinka som ja ani neuvazoval, predsa len tam sa hodia lepsie ine supravy (metro je typicky prisposobene pre kapacitnu prepravu - menej sedadiel, vela sirokych dveri pre rychly nastup v jednej urovni - toto primestsky vlak az tak nepotrebuje) - cize efektivnejsie sa mi zda riesenie prestupu cross-platform. Ak by sa vsak vlaky cisto teoreticky naozaj vracali z volnej trate napriklad cez Filialku, zaradili by sa do taktu namiesto supravy, ktora by zostala na Filialke odstavena. Cize prichadzajuci vlak by cakal maximalne jeden takt. V tom nijaky problem nevidim, riadenie metra umoznuje aj vacsie triky.
Vladimír
Re #33198 yale: Takáto električková trasa by mala v prvom rade zmysel v zrýchlení dopravy z centra do Dúbravky, v druhom rade zvýšenie podielu koľajovej dopravy v meste a odstránenie silnej autobusovej linky a napokon by bola aj koľajovou zálohou pre trasu cez Karlovu Ves. V prípade odstávky trate na nábreží alebo v Karlovke by Dúbravka nemusela ostať bez električky.
Re #33204 o.h.: Naozaj nepríjemné. Ale v záujme riešenia veci by bolo skutočne lepšie obrátiť sa na DPB, pretože neexistuje záruka, že to tu niekto kompetentný číta. A ak aj áno, prečítanie príspevku v diskusii ho nezaväzuje problém riešiť ani aspoň na sťažnosť odpovedať.
Ešte jedna technická poznámka - prečo vodič od toho chudáka chcel dva lístky na nočný spoj? Veď na nočák platí hodinový lístok v štandardnej cene a ravnako platia predplatné lístky! A už vôbec nehovoriac o tom, že cestujúci nastupujúci na zastávke NIE JE povinný mávať na vozidlo. Autobus musí zastaviť automaticky.
Ja naozaj nikomu nič zlé neprajem, ale za taký výstup by si "pán vodič" zaslúžil obrazne povedané "poriadny výprask".
Re #33205 m@rtin: Debila za volantom nemôžeš vylúčiť nikde. Ani v "dokonalej" Prahe.