Reply on: Trolej #31711:
sanosy boli autobusy upravene na pohon elektrickou trakciu (teda upravene tak ze tam miesto spalovacieho motora a prislusenstva bol osadeny elektricky s prislusnou vyzbrojou a zberacmi) no a problem bol v tom, ze spalovaci motor ma vyrazne odlisne (a nizsie) priebehy krutiacich momentov ako elektromotor, takze na tie vykony co tam davali motory neboli dostatocne nadimenzovane niektore mechanicke casti (diferencial) a tak zacali odchadzat...PS: pravdepodobne aj kvoli tomuto je u viacerych ludi tuna dost znacna averzia voci trolejbusom postavenym na existujucej autobusovej kasni...
pista
Plynofikovane Karosy su super, pretoze nedymia a nesmrdia, no s ich zivotnostou to je otazne. Ved nechajme sa prekvapit a zhodnotme to tak o 3-4 roky, pokial vtedy este budu jadzit. To, ze sa "hegaju" ako nejaky Anderov rebrinak, to chapem, odkedy som videl odstrojenu Karosu - len ram - ako ju zvaracka stvorila. Myslim, ze keby to tak videlo viac cestujucich, asi by mali vazne obavy posadit sa do takeho labilneho ramu, ved to nema ziadnu tuhost. Niekedy mam pocit, ze keby na leto vybrali von vsetky okna, tak ten autobus nadobro strati vsetku tuhost a posklada sa ako domcek z karat.