? Tie nove stlpy su pekne pozinkovane, len skoda, ze vydrzia take pekne len do dalsich volieb, ked ich zase nejaki pakovaia polepia plagatmi svojich milacikov ?
Moja prísna slovenčinárka, ktorá nás naučila komplet PSP už v prvom ročníku II. stupňa ZŠ a ktorú sme vyprovokovali onou vetou, povedala, "ak už chcete mať silou-mocou výr, aj vír v jednom slove, pomôžte si slovným spojením, vyskytujúcim sa v maďarskom jazyku - 'yi' a napíšte 'oba výíry' ". ?
Podobný pohľad s vysokou hustotou stĺpov sa naskýtal takmer v celej Bratislave pred pár rokmi, keď sa vymieňalo verejné osvetlenie.
No rekonštruujú to už vlastne aj teraz, ale kedy bude výluka, to neviem povedať. Čo sa týka organizácie dopravy počas tej možnej výluky, bola by celkom sranda, keby to bolo až po začatí výluky Mierovej ulice(hovorí sa, že možno začne v júli), pretože potom by linky 201, 202 a 208 museli premávať cez Gagarinovu po Cintorín Ružinov, a tam by bol zrejme problém s kapacitou obratiska, keďže tá stopa, ktorá vedie z obratiska na Gagarinovu ulicu je menej kapacitná. Ale nejako by sa to zvládlo. Ďalšia vec je, že či tá výluka Mierovej vôbec niekedy bude. Odkedy je ružinovský starosta v parlamente, tak sa tu tie rôzne rekonštrukcie a revitalizácie spomalili..
Tú tvoju vetu vidím ako najlepšiu možnosť, a nevidím dôvod si lámať hlavu nad tým. Však aká je pravdepodobnosť, že niekde budeš oficiálne písať o výre a víre v jednej vete...
Re #30645 Andy: Kedy to vlastne budú rekonštruovať? Lebo galiyosha to opisuje tak lákavo, že som dostal normálne chuť skočiť tam sa na to pozrieť
Re #30659 Andy: Ja sám neviem, aké pravidlo tu platí, ktorý znak má prednosť alebo čo. Ale pokiaľ môžem vetu vysloviť, malo by byť možné ju aj napísať. Ja osobne by som však asi problém vyriešil elegantným: "Jeden výr aj druhý vír zmizli."
A ešte k tým pedagógom. Myslím si, že v školách by sa určite malo rozprávať spisovným jazykom na všetkých predmetoch (samozrejme s výnimkou bilingválnych škôl, tie rušiť nechcem), pretože škola musí žiaka naučit spisovný jazyk. Hodiny slovenčiny na to nestačia. Čo sa týka správnosti pravopisu, tak pokiaľ sa nejaká hrubá chyba stane učiteľovi napríklad na strednej škole na geografii, tak to už nie je také hrozné, ako na prvom stupni ZŠ, kde sa deti len učia pravopis. Samozrejme na slovenčine sa to stať nesmie ani na strednej.
Mne bolo od dvoch vodičov nezávisle, ktorí boli na školení povedané, že tam bude zmena koncepcie, vraj trolejbusy budú stáť v miestach, kde teraz sú autobusy a okolo toho bude ta voľná stopa. Jednoducho sa to celé postaví nanovo. To však neznamená, že sa to urobí takým systémom, že sa spraví výluka, strhne sa to a začne sa stavať odznova. Zvykne to byť tak, že sa postavia nosné siete na nové stĺpy a potom počas kratšej výluky sa pôvodné vedenie strhne, a nové sa postaví na tie už namontované nosné siete.
Podľa mňa to jednoducho nie je možné napísať. To je asi tak, ako napríklad nemôžeš na konci riadku napísať predložku, tak nemôžeš napísať tú vetu, pretože dva významy jedným slovom do jedného sa nezvyknú písať. Chcelo by to nejakého jazykovedca, ale aj tak si myslím, že by povedal, že to jednoducho nesmieš napísať.
Obvykle to byva tak, ze to robi ELZA v spolupraci s ing. Pertinax von Esko & Melody Boys, ale nejako blizsie povedat, ze co kto mava na starosti neviem, to som zatial nikdy nezistoval. Neviem podla coho si DPB vybera, kto to bude vymienat. Stlpy sa menia preto, lebo boli uz niektore dost nahnute a ta nova trat zrejme tak ci tak bude inaksia, takze sa tie stlpy asi musia dat na lepsie miesta. Ale to je len moj dohad.
Pred par dnami nas anglictinar napisal, ze si mame priniest ucebnyce. Je perfektny, takze sa tiez zhodeme v nazore - karhat za blbost alebo prizmurit oko - jednoznacne to druhe.
Neovlada slovencinu, ma nazor, ze deti v skole nemaju byt nutene k tomu, aby hovorili po slovensky a sam sa chce stat ucitelom. To je to, co mi vadi.
Re #30650 J: Az budes mat aspon desatinove zivotne skusenosti z tych, ktore ma Igorko, sa mozes vyjadrovat k tymto veciam. A vobec, co sa s tebou vadim, na rozdiel od teba sa uz 5 rokov zivim ako ucitel, aj ked PdF som nikdy nestudoval. Je sice pravda, ze neucim male deti, ale mnohokrat som za katedrou stal, takze zas az taky laik v tejto oblasti nie som. Ucitel ma predovsetkym naucit ziakov ten predmet, ktory uci. Spravny pravopis je nutnou, nie vsak postacujucou podmienkou.
Ja len mam niekedy pocit, ze tie vase "hadky" su take zbytocne, ze jedinym dovodom, preco este pokracuju, je asi len to, ze vas to bavi. Inak si to neviem vysvetlit.
Ja som to podrobne nestudoval -- preto som sa pytal, ci skutocne stare stlpy nestacia alebo caka cele obratisko nejaka podstatna zmena koncepcie. Vdaka za upozornenie, nabuduce sa porozhliadnem lepsie. Vzhladom na tu kopu lan, co sa tam len tak bezprizorne vala v okoli po zemi, predpokladam, ze to asi bude len nejake tazke provizorium. A keby aj nie, horsie ako teraz to uz asi ani vyzerat nemoze.
tak sa tam skus niekedy dobre poohliadnut, niektore stlpy su celkom slusne naklonene, hlavne tie co nesu tahovu zataz pri vjazde do obratiska... Inac vidiet som ta videl robit ELZAkov, ale po tom co som si vsimol na obluku na vyjazde z obratiska ze prevesili stare nosne lana z povodneho stlpu na novy tak zacinam mat trocha obavy z toho ako to tam cele dopadne myslel som si ze stare obratisko nechaju tak ako je, len kusocek nad nim postavia nove a potom cele stare strhnu dole...
Raz sme mali na sexuálnej výchove jednu prednášajúcu, ktorá nám hovorila o rodových a sexuálnych stereotypoch a zastupovala kolegu. Na tabulu napísala ŽENI. V aule to len tak zahučalo šuškaním. No lepšiu prednášku ako tú s ňou, som na predošlých hodinách a hodinách potom nikdy nemal. A čo teraz, vyhodíš kvalitného prednášajúceho, ktorí dokázal niečo do hodiny vniesť, ale bohužiaľ napísal ženi a necháš tam toho, ktorý síce vie pravopis avšak tvorba hodiny?! ONIČOM. Som si istý, že s aroganciou tebe vlastnou by si tú prednášajúcu vyhodil. Ja by som však hladal kvalitu niekde inde ako v pravopise. Ten je dôležitý na SJ.
Okrem iného môj prejav písaný rukou je o niečom inom a chýb robím minimum, väčšinou dĺžne a mäkčene. Hrúbky zriedka kedy. Totižto pravidlá pravopisu poznám, možno si už nepamätám vybrané slová, moje chyby sú zo tzv. zbrklosti a nepozornosti. Sústredenia sa na tém a nie i/y.
Keby som však išiel učiť, som si istý, že si dám záležať a znovu oprášim všetko čo o pravopise je a budem si dávať väčší pozor. Teraz to však nepotrebujem.
Re #30643 Andy: Prečo by to mala byť nemožná situácia. Ja by som tiež rád vedel aké i/y tam patrí.
Papyr
Re #30650 J: Az budes mat aspon desatinove zivotne skusenosti z tych, ktore ma Igorko, sa mozes vyjadrovat k tymto veciam. A vobec, co sa s tebou vadim, na rozdiel od teba sa uz 5 rokov zivim ako ucitel, aj ked PdF som nikdy nestudoval. Je sice pravda, ze neucim male deti, ale mnohokrat som za katedrou stal, takze zas az taky laik v tejto oblasti nie som. Ucitel ma predovsetkym naucit ziakov ten predmet, ktory uci. Spravny pravopis je nutnou, nie vsak postacujucou podmienkou.