Reply on: Spectre #30030:
Akoze vies, ten inzinier ktoreho si spomenul, tvrdi ze je to vizitka cestujucich. Ale ked sa na Ikaruse 435 ten potah v zivote nevycistil a nie nebodaj vymenil, tak co cakas? Vezmi si kolko ludi denne na to sedadlo sadne a zasa sa postavi. Vsak je UPLNE LOGICKE, A DA SA OCAKAVAT, ze ten potah sa na rohu proste PREDERIE a po case ho treba VYMENIT! Ale co sa spravi u nas? Povie sa ze je to vanzalizmus cestujucich, ze so to roztrhali sami a maximalne co sa spravi je to, ze sa odstrihne kusok handry, dobre sa to pocapka chemopreonm, pricapne a je to. Samozrejme ze to za par dni odpadne, lebo to ani nemoze drzat. Ale: Vzdy sa to robilo takto, nemenme to, bolo by to bars zlozite, dielensky by to nechapali, este nic nedoslo, cestujuci by to aj tak rozrhlali... Co cakas? A to iste aj o sedadlach vo Vrakosach. Tie sa tiez takto prelepuju kuskami starych potahov. Oni maju jednu chybu (vlastne viacero chyb), a to ze su po sirke zosite. A to sa proste po nejakom sadnuti a postaveni, pricom tento cyklus moze byt n, roztrhne. Ale u nas je na vine ihned skaredy substrat, ktori to vedome nici. Na tych sedadlach je ale uplne jasne vidno, ze uz tam nebol cyklus n, ale minimalne 10n. Normalne DP menia potahy pri cykle n... Skoda reci. Najma tie latkove potahy. Preto sa najlepsie citim v laminatovom kresle starej kachny. Vazne. ?
Papyr
Takze pre ing. Weigla dve otazky:
---------
1)
Ked vasej firme podnapily a neplatiaci pasazier (dajme tomu M.K., nar. 19.1.1985) ozvracia v autobuse sedacku a este do nej vyryje svoje inicialy,
preco musim o niekolko dni ja, triezvy a platiaci pasazier P.P., nar. 22.8.1979, na tu spust stale pozerat a pripadne si do toho z nepozornosti sadnut?
Preto, ze obaja patrime do mnoziny CESTUJUCICH?
---------
2)
ak si vo vozidle znecistim satstvo alebo topanky nejakou hmotou, pouzivanou ako prevadzkova sucast vozidla (vazelina, oleje, nafta apod.), za to si tiez mozem ako cestujuci sam?
---------
Ikarus je "samospiniaci" zvonku. Ono su zvonku samospiniace viac ci menej vsetky vozidla, ale I-280 snad najviac. V Presove je to vzdy to prve, co sa zaspini pri zmene pocasia.
Ad Tvoja pikoska: medicinsky je to uplne jasna zalezitost. V tomto pripade vobec nejde o MHD, ale o to, ze sa mnozstvo ludi nahromadi na relativne dlhu dobu v uzavretom priestore, kde dychaju NA SEBA Z BEZPROSTREDNEJ BLIZKOSTI a tym otvaraju siroke pole posobnosti kvapockovemu prenosu infekcie. Vacsina ochoreni dychacich ciest apod. (najkrajsi priklad su chripkove epidemie) sa po vacsom meste najlepsie roznesie cestou MHD. Zvlast v zime, ked sa nevetra, vymena vzduchu je minimalna a stupa tak aj relativna vlhkost vzduchu, co maju mikropotvorky rady. V praci, aj ked prichadzas do kontaktu s ludmi, vacsinou od seba nemate hlavy blizsie ako 30 cm. Lahsie ochorie cestujuci v natrieskanej MHD, ako lekar v ordinacii, ktory prichadza do kontaktu so samymi chorymi.
Dalsi sposob sirenia nakaz pomocou MHD je kontakt s vnutornym zariadenim vozidla - ak mam napr. nejaky hnisavy bakterialny zapal koze (napr. na rukach) a obchytam po autobuse vsetky mozne madla, sedadla a drzadla, urcite po sebe zanecham dost bakterii, ktore prostym kontaktom prejdu na pokozku ostatnych cestujucich - a tu uz zalezi na imunite a hygienickych navykoch toho-ktoreho cestujuceho, ci sa u neho ta choroba rozvinie naplno.